Firmele nu se inghesuie sa-si faca carduri business

Firmele nu se inghesuie sa-si faca carduri business

La sfarsitul anului trecut pe piata romaneasca existau peste 9 milioane de carduri. Dintre acestea doar 150.000 sunt carduri business, un numar foarte mic pentru o tara cu o crestere economica constanta in ultimii ani si care se pregatea de aderarea la Uniunea Europeana. "Desi in Romania majoritatea bancilor emitente au emis carduri business, nu

La sfarsitul anului trecut pe piata romaneasca existau peste 9 milioane de carduri. Dintre acestea doar 150.000 sunt carduri business, un numar foarte mic pentru o tara cu o crestere economica constanta in ultimii ani si care se pregatea de aderarea la Uniunea Europeana.

"Desi in Romania majoritatea bancilor emitente au emis carduri business, nu putem spune ca asistam la o ofensiva a acestui produs in piata. Daca sunt peste 500.000 companii, nu avem mai mult de 150.000 carduri business. Si asta in conditiile in care sunt companii cu doua sau mai multe carduri emise angajatilor lor", precizeaza Gabriela Nistor, director retail banking Banca Transilvania.

Chiar daca numarul cardurilor business este inca mic, cei care l-au achizitionat i-au inteles utilitatea. Conform statisticilor Visa de la finalul trimestrului III din 2006, aproape 50% din tranzactiile care au loc cu acest instrument de plata au fost efectuate prin POS. In comparatie, trebuie precizat ca numai aproximativ 25% dintre tranzactiile efectuate cu cardurile Visa Classic – card embosat, destinat clasei medii – reprezinta plati la comercianti.

Bancile si-au diversificat oferta pentru acest produs, in functie de marimea companiei, adresandu-se atat IMM-urilor, cat si firmelor din sectorul corporatist. Acestea din urma au nevoie de carduri diferentiate pentru diferite categorii de angajati.

Conform datelor furnizate de Gabriela Nistor, Banca Transilvania a emis un numar de peste 38.000 de carduri business. Banca are un portofoliu care cuprinde 3 tipuri de carduri. Visa Business Electron, adresat firmelor pentru care acest instrument este relativ nou, si care il utilizeaza in mare parte pentru plati curente, segment care include aproximativ 65% din acest produs. Pentru clientii care sunt deja familiarizati cu instrumentele de plata electronice si care efectueaza frecvent calatorii de afaceri, atat in tara cat si in strainatate, BT le ofera Visa Business Silver, care reprezinta 29% din produs. Visa Business Gold vine in intampinarea clientilor de top, fiind gandit pentru a raspunde statutului si nevoilor acestora. Desi lansate la inceputul anului 2006 cardurile Silver si Gold au reusit sa atraga peste 12.000 de solicitari.

Datorita nevoii de simplificare a procedurilor financiare si a cresterii numarului de firme, este preconizata o crestere substantiala a pietei cardurilor de business. "Produsul este strans legat de evolutia segmentului de piata aferent intreprinderilor. Intrucat prognozele economice sustin o crestere continua a numarului de firme si a volumului de afaceri intreprinderilor romanesti, consideram ca segmentul este in crestere", declara Traian Traicu, purtator de cuvant BRD. Si oficialul bancii Transilvania sustine succesul previzibil al acestui produs. "Bancile se concentreaza tot mai mult pe segmentul IMM-urilor, iar aici exista un potential de crestere foarte mare. Cred ca incepand cu acest an vom asista la o mai mare ofensiva a acestui produs. Pe masura ce companiile vor realiza beneficiile unui astfel de card, vom avea o crestere a cererii de carduri business. Produsele se vor rafina, vor avea tot mai multe servicii atasate, iar aceasta va contribui foarte mult la maturizarea pietei", conchide Gabriela Nistor.

Cosmin Meleaca
cosmin.meleaca@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos