credius.ro

Fidelitatea incepe sa fie rasplatita de catre banci

9 noiembrie 2007

Bancile din Romania sunt inca focalizate pe marirea cotei de piata si atragerea de noi clienti, fidelizarea celor deja intrati in portofoliu nefiind o prioritate pentru majoritate dintre ele. Promotiile si ofertele speciale lansate de catre banci urmaresc de cele mai multe ori atragerea de clienti noi, in timp ce clientii vechi au prea putine beneficii, fapt ce nu ii detemina sa ramana fideli unei banci si sa efectueze toate operatiunile bancare la o singura institutie.

Chiar daca exista banci care aplica unele strategii de fidelizare, prin lansarea unor pachete de produse si servicii, carduri exclusiviste sau co-branded, putine sunt bancile care au lansat campanii serioase de rasplatire a vechilor clienti. Doua dintre cele mai importante banci de la noi au initiat in ultima perioada proiecte care vizeza aceasta categorie de clienti. BCR a lansat o promotie, in cadrul careia clientii fideli beneficiaza de dobanzi cu jumatate de punct procentual mai mici decat clientii standard. Banca defineste clienti fideli pe cei care au incasat de cel putin doua luni salariul intr-un cont curent deschis la BCR. Pentru creditul de nevoi cu ipoteca in euro (Maxicredit Super), dobanda fixa din primul an este redusa pana la 6,95% pentru clientii standard, in timp ce pentru "fideli" dobanda este de 6,45%. In cazul creditelor pentru locuinta in euro (Camin Super si Rezidential Super), dobanda in primul an este redusa la 5,8%, in timp ce clientii fideli pot contracta aceste imprumuturi cu o dobanda introductorie de 5,3%. Potrivit oficialilor BCR banca are aproximativ 1,5 milioane clienti fideli.
 
O alta banca care a decis sa-si rasplateasca clientii fideli este Raiffeisen Bank. Banca a lansat pentru aceasta categorie de clienti creditele preaprobate. Cei care beneficiaza de aceste credite sunt clientii cu un istoric relevant pentru banca si cu un istoric bun de plata. Banca analizeaza informatiile despre clientul pe care il are in portofoliu, trimitandu-i ulterior un "cec", cu suma pe care o poate imprumuta. Analiza bancii indica de asemenea perioada pe care poate fi contractat imprumutul, valuta, dar si costurile aferente. Astfel, clientul poate sa mearga la o sucursala a Raiffeisen doar cu actele de identitate si "cec"-ul primit, iar banca promite sa ii acorde creditul preaprobat in maximum 24 de ore.
   
Potrivit oficialilor Raiffeisen clientii fideli au mai multe avantaje fata de cei obisnuiti. In cazul lor fluxul de lucru este simplificat si au nevoie de o documentatie redusa pentru a obtine imprumutul -  buletinul de identitate si o declaratie pe propria raspundere. Acestia pot beneficia de o suma suplimentara de bani, fiind prelungit termenul de acordare a creditului initial. Rata lunara ramane aceeasi sau poate fi marita pana la 20% in functie de caz. De asemenea, exista posibilitatea majorarii ratei lunare, la optiunea clientului, in functie de capacitatea sa de rambursare, oferindu-i-se posibilitatea contractarii unui imprumut mai mare. Clientii au la dispozitie 2 luni, de la primirea cecului, pentru a se prezenta la banca. Raiffeisen Bank are peste doua milioane de clienti persoane fizice.

De mentionat ca, in Franta doar 34% din clienti lucreaza cu mai multe banci, pe cand in Romania coeficientul ajunge la 54%, acesta pentru ca majoritatea clientilor au un comportament orientat pe pret. In Unuinea Europeana una dintre strategiile de fidelizare a bancilor este aceea de a oferi clientilor cat mai multe produse de calitate la costuri mai scazute.

Ludmila Tcacenco 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro