credius.ro

Exista solutii pentru banii tai: depozitele pe termen lung, pana la 7 ani

20 ianuarie 2012

Bogdan Spuza, Director Marketing si Segmente, Divizia Retail, in cadrul UniCredit Tiriac Bank, a prezentat ieri strategia bancii in ceea ce priveste produsele de economisire, banca lansand doua noi produse: un depozit pe termen mediu si lung si un plan de economisire. UniCredit Tiriac Bank anunta ca a convins cateva sute de clienti sa-si lase banii la banca pe termen mai lung. Banca a lansat depozitele pe termen lung, cu scadente intre 2 si 7 ani, pentru care practica dobanzi de 7% pe an la lei, de 4,5-6% pe an la euro si 3,5%-5% pe an la dolari.

 

Cine castiga?

 

Potrivit reprezentantului bancii, prin lansarea acestor produse se asteapta sa atraga intre 1.000 si 2.000 de clienti pana la finalul anului la depozitele pe termen lung, de 2-7 ani, piata tinta pentru astfel de economii fiind fomata din persoane care au familii si care au disponibilitati mai mari, in sensul a cateva zeci de mii de euro. Odata cu aparitia ofertelor de produse de economisire pe termene tot mai lungi, clientii devin tot mai interesati de astfel de produse, intrucat isi asigura astfel o dobanda ridicata, fixa pe toata perioada, in conditiile in care asteptarile sunt de scadere a dobanzilor (cel putin in lei) in urmatorii ani. Si banca are astfel doua beneficii majoare: isi asigura o mai mare lichiditate (care are, fireste, un pret) si o mai mare stabilitate a resurselor financiare pe termen lung, necesare creditarii.

In plus, noile produse de creditare sunt si flexibile, in sensul ca banii pot fi retrasi inainte de termenele fixate initial, fara a se pierde toata dobanda, ca in cazul unui depozit clasic, clientii beneficiind de dobanzi ceva mai reduse decat cele la termen. Ca si in cazul altor depozite sau conturi, si acesta este garantat de Fondul de Garantare a Depozitelor in Sistemul Bancar.

Detalii privind noile produse de economisire

Mai intai avem depozitul pe termen mediu, in lei, euro si dolari. Cum functioneaza acesta: are o dobanda fixa care se plateste la sfarsitul perioadei, iar clientul are o optiune de razgandire. Daca vrea sa-si retraga banii inainte de termenul fixat initial, nu pierde toata dobanda, ca in cazul unui depozit clasic, ci dobanzi mai reduse decat cele la termen, dar destul de bune. De exemplu, la euro, pentru retrageri mai devreme de un an, dobanda primita e de 2,5%, o dobanda normala pe aceasta piata, excluzand promotiile.

Optiunea am gandit-o pentru incurajarea depunerilor pe termen lung, pentru ca intr-adevar mai exista bariera blocarii banilor pe perioade mai mari.

In cazul planului de economisire, acesta un produs destul de clasic dar din cercetarile noastre destul de necesar. Exista o categorie de clienti care vrea sa economiseasca dar careia ii lipseste disciplina: e mai usor pentru ei sa cheltuie bani decat sa-i economiseasca.

Si atunci avem optiunea de direct debit, o debitare a contului curent, clientul decizand suma care se duce intr-un depozit la termen cu dobanzile aferente.

Daca lunar se depun peste 500 de lei, dobanda este de 5,5% si 5% pentru sume mai mici. Clientul poate sa iasa oricand din acest produs, caz in care nu mai primeste dobanda pe ultima luna sau pe ultima perioada de cand a facut planul.

Este un produs destinat in special clientilor care primesc salariile intr-un cont al UniCredit, pentru ca este evident mai usor, dar si alti clienti care primesc venituri din chirii sau alte surse.

 

De ce a lansat UniCredit produsele de economii pe termen lung

 

Am observat ca lansand de-a lungul timpului produse de economisire pe termene mai lungi, de 6-7 luni, si oferind o dobanda mai atractiva, a existat o apetenta a clientilor. Practic toata crestea avuta din ultimii trei ani s-a datorat acestor produse pe termene mai lungi (decat cele pe una sau trei luni)", precizeaza Bogdan Spuza.

"Asadar clientii incetul cu incetul accepta astfel de termene, mai mari de 6 luni, care erau o exceptie in trecut.

Bogdan Spuza: "In ultimii 3-4 ani, de cand economisirea a devenit tot mai importanta, bancile si-au diversificat destul de mult ofertele de produse de economisire, trecand de la depozitele clasice spre piata de investitii si zona de protectie.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro