Exclusiv: Interviu Robert Rekkers – Banca Transilvania

Exclusiv: Interviu Robert Rekkers – Banca Transilvania

Publicatia BankingNews va ofera astazi, in exclusivitate, un interviu cu domnul Robert Rekkers, directorul general al Bancii Transilvania. Temele de discutie abordate se refera la perioada sensibila pe care o traverseaza piata bancara si previziunile privind activitatea din domeniul de profil, problemele cu care se confrunta institutiile de credit si solutiile ce pot fi imbratisate

Publicatia BankingNews va ofera astazi, in exclusivitate, un interviu cu domnul Robert Rekkers, directorul general al Bancii Transilvania. Temele de discutie abordate se refera la perioada sensibila pe care o traverseaza piata bancara si previziunile privind activitatea din domeniul de profil, problemele cu care se confrunta institutiile de credit si solutiile ce pot fi imbratisate pentru a depasi criza financiara.

* Cum au fost primele luni din 2009 pentru sistemul bancar din Romania? Ce urmeaza?

* Cu siguranta, anul 2009 este o perioada aparte pentru bancile din Romania, fiind evidente influentele din 2008. In Romania, criza a insemnat, printre altele, scaderea PIB-ului de la +7% la -4%, deprecierea monedei nationale cu 10% si micsorarea volumelor si a preturilor cu aproximativ 30 – 40% – in sectorul imobiliar.
Desigur ca toate acestea s-au reflectat in domeniul bancar, unde vorbim, per ansamblu, de restrangerea lichiditatii si de o lupta pentru resurse, ceea ce a atras marirea dobanzilor pasive si micsorarea marjei de dobanda. Asa cum stim cu totii, activitatea de creditare a stagnat în ultima perioadă anului 2008, iar restantele, litigiile si provizionalele au crescut.
Cu alte cuvinte, este o experienta noua pentru toate bancile din Romania. Institutiile bancare au luat masuri pe moment, care si-au aratat efectul, pe diferite paliere. M-as feri sa dau pronosticuri in ceea ce priveste perioada urmatoare, la nivelul intregului sistem. Dar desigur ca vor fi schimbari, din toate punctele de vedere si trebuie sa fim pregatiti. Cred, totusi, ca sfarsitul verii va aduce si primele semne de redresare la nivel economic, in Romania.

* Ce solutii/masuri sunt necesare pentru redresarea activitatii institutiilor de credit?

* Cred ca raportarea permanenta la realitatile pietei si adoptarea unor masuri adecvate este un principiu general valabil. In perioada urmatoare vom asista, cu siguranta, la reducerea graduala a dobanzilor, ca o corelare la masurile luate de BNR privind rata dobanzii de politica monetara. In plus, este necesar un parteneriat real intre domeniul public si cel privat, pentru a identifica acele elemente care sustin economia, deblocheaza fluxul financiar si sprijina companiile si populatia.

* Cum se deruleaza in acest moment relatia client – banca, avand in vedere faptul ca tot mai multe persoane fizice si firme intampina probleme in ceea ce priveste plata ratelor la credite?

Vremuri aparte inseamna relatii „business to business” aparte. La Banca Transilvania suntem de principiul ca un parteneriat solid, cu avantaje de ambele parti, se construieste in timp. Iata ca a venit momentul sa traim experiente noi, din care vom avea cu totii de invatat – fie ca este vorba de banci, fie ca ne referim la companii sau la clienti persoane fizice.
Reteta noastra este ADAPTAREA, iar in acest an vor fi alaturi de clienti mai mult ca oricand. Perioada prin care trecem nu ne-a speriat, chiar ne-a facut si mai „creativi”: venim cu noi produse sau le adaptam pe cele pe care le avem ceva. Pentru antreprenori avem o intreaga platforma anti-criza, care cuprinde Abonamentulul Bancar – cu ajutorul caruia sunt reduse cheltuielile cu operatiunile bancare ale firmelor, Clubul Intreprinzătorului Roman, consiliere pentru accesul IMM-urilor la fondurile europene, precum si Facilitatea de restructurare a creditului pentru companii.
In ceea ce priveste persoanele fizice, am dat deja un semnal pietei si suntem printre primele banci care a redus dobanda la credite si avem dobanzi promotionale pentru imprumuturi noi. Clienii nostri beneficiaza, de asemenea, de avantajele rezultate din parteneriatele pe care le avem cu diferiti furnizori. Ei isi pot achita o serie intreaga de facturi pentru utilitati, la ghiseele BT sau prin mijloace alternative de plata. Deci suntem, printre altele, si un centru de plati foarte util pentru clienti.

* Cum a afectat criza financiara Banca Transilvania si care sunt asteptarile pentru 2009?

* Desigur ca am resimtit si noi influenta contextului economic actual, desi in primul trimestru al acestui an Banca Transilvania a inregistrat rezultate pozitive. Focusul nostru este, in primul rand, lichiditatea, dar si acordarea de credite. Suntem prudenti, am redus costurile si am revazut anumite proiecte.
In plus, ne-am definit corespunzator strategia pentru 2009, care stim ca va fi un an al rezistentei. Avem in vedere o crestere sanatoasa, cu pastrarea unor indicatori confortabili de lichiditate si de adecvare a capitalului.
Avem si „armele” necesare: capitaluri proprii – de peste 400 milioane euro, o lichiditate puternica, un raport credite / depozite care s-a mentinut subunitar, la un nivel de 0,86, precum si o solvabilitate de peste 14%. Un alt punct forte al Bancii Transilvania este baza extinsa de clienti, de peste 1,4 milioane, precum si un portofoliu dispersat de credite. Ne bucuram in continuare de sustinerea partenerilor nostri strategici, BERD si IFC.

* Care sunt tintele Bancii Transilvania in ceea ce priveste reteaua teritoriala, resursa umana si portofoliul de clienti?

Reteaua de unitati – de peste 500 de locatii – si angajatii sunt doua dintre punctele forte cu ajutorul carora continuam sa construim afacerea BT. Vizam eficientizarea activitatii, in general – prin strategii proprii. In ceea ce priveste clientii, ne bazam pe un portofoliu sanatos, pentru care venim cu produse adaptate si cu servicii de client service la standarde inalte.
Banca Transilvania va ramane, si in 2009, Banca Oamenilor Intreprinzatori. Tot ceea ce ne-am propus pentru acest an este cat se poate de realist. Vom fi atenti, in continuare, la sanatatea portofoliului de credite, la lichiditate si la risc management. Orice moment de criza are si oportunitatile lui si suntem gata sa le valorificam.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos