Exclusiv: Interviu Patrick Gelin – BRD-Groupe Societe Generale

Exclusiv: Interviu Patrick Gelin – BRD-Groupe Societe Generale

Publicatia on-line BankingNews.ro va ofera astazi, in exclusivitate, un interviu cu domnul Patrick Gelin, Presedinte-Director General BRD-Groupe Societe Generale. Temele de discutie abordate se refera la perioada sensibila pe care o traverseaza piata bancara si previziunile privind activitatea din domeniul de profil, problemele cu care se confrunta institutiile de credit si solutiile ce pot fi

Publicatia on-line BankingNews.ro va ofera astazi, in exclusivitate, un interviu cu domnul Patrick Gelin, Presedinte-Director General BRD-Groupe Societe Generale. Temele de discutie abordate se refera la perioada sensibila pe care o traverseaza piata bancara si previziunile privind activitatea din domeniul de profil, problemele cu care se confrunta institutiile de credit si solutiile ce pot fi imbratisate pentru a depasi criza financiara.

Cum au fost primele luni din 2009 pentru sistemul bancar din Romania? Ce urmeaza?
– Asa cum se vede din rezultatele facute publice pana acum, primul trimestru a fost caracterizat de o scadere a activitatii in cadrul sectorului bancar, derivata din incetinirea activitatii economice la nivel national. Cererea de produse bancare a fost foarte redusa, in special la nivelul creditarii si mai ales pe piata persoanelor fizice.

Ce solutii/masuri sunt necesare pentru redresarea activitatii institutiilor de credit?
– Reluarea activitatii de creditare depinde de scaderea nivelului dobanzilor la RON, care ii descurajeaza pe cei care doresc sa se imprumute. Speram ca BNR va continua procesul de reducere graduala a dobanzii de politica monetara.
In plus, o actiune guvernamentala energica este mai mult decat necesara. Ea trebuie sa asigure o buna vizibilitate asupra evolutiei tarii, atat pentru actorii economici locali si pentru populatie, cat si pentru analistii si investitorii internationali. Doua domenii trebuie incurajate cu precadere. In primul rand, constructiile private, un sector care a avut un rol foarte important in cresterea economica din ultimii ani. In al doilea rand, infrastructurile si proiectele de anvergura. Este absolut esential sa se accelereze puternic punerea in aplicare a acestor programe, in special a celor legate de finantarile europene.

Cum se deruleaza in acest moment relatia client – banca, avand in vedere faptul ca tot mai multe persoane fizice si firme intampina probleme in ceea ce priveste plata ratelor la credite?
– Cuvantul cheie este comunicarea. BRD, ca si multe alte banci, ofera diferite solutii adaptate celor care, la un moment dat, pot avea dificultati la plata ratelor de credit. Este foarte important ca bancile sa comunice cu clientii in aceasta perioada, pentru ca acestia sa stie ca au in banca un partener, si nu un dusman.

Cum a afectat criza financiara BRD si care sunt asteptarile pentru 2009?
– BRD a reusit un prim trimestru satisfacator in termeni de rezultate, tinand cont de amploarea scaderii activitatii economice. Am constatat o scadere puternica a cererii de credite si o crestere semnificativa a costului riscului, in conditiile reducerii activitatii economice. BRD a anticipat aceasta situatie si s-a adaptat prin actiuni comerciale in care a contat pe flexibilitatea si diversitatea gamei sale de produse, atuuri pe care va conta si in perioada urmatoare.

Care sunt tintele BRD in ceea ce priveste reteaua teritoriala, resursa umana si portofoliul de clienti?
– In ceea ce priveste reteaua, am atins obiectivul pe care ni l-am stabilit in momentul in care am inceput extinderea. Nu excludem totusi deschiderea unor noi unitati, in cazul in care vor aparea oportunitati deosebite. In acest context, efectivele noastre vor ramane constante, insa vom continua sa facem angajari pentru anumite meserii foarte specializate. Daca vorbim despre clientela, intr-o astfel de perioada dificila este la fel de important atat sa nu pierzi clienti, cat si sa castigi altii noi. Pentru ca intr-o asemenea perioada achizitiile si pierderile de clienti pot fi definitive. Deci vom acorda o atentie deosebita aspectului calitativ al relatiei cu clientii, incercand sa ne conservam baza de clienti si sa castigam altii noi.

Ce segmente de piata sunt prioritare pentru BRD in acest an?
– Noi acordam aceeasi atentie tuturor tipurilor de clienti, pentru ca suntem o banca universala. De altfel, modelul de banca universala, pe care l-a adoptat si BRD, este cel care se dovedeste ca a rezistat cel mai bine turbulentelor de pe pietele financiare. “Cheia” rezistentei la conditiile adverse este tocmai diversitatea activitatilor noastre.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos