Bancpost este responsabila pentru publicitatea negativa pe care si-o face, deoarece promoveaza abuzurile si lipsa de respect pentru clienti, sustin mai multi clienti nemultumiti ai bancii, care apreciaza ca atitudinea presedintelui institutiei de credit are caracter de intimidare. "Nici unul dintre membrii grupului nu poate fi facut responsabil de reclama negativa, deoarece actiunile grupului vin ca raspuns la actiunile bancii. Banca este responsabila de publicitatea negativa pe care si-o face, deoarece aceasta institutie promoveaza abuzurile si nerespectarea clientilor. Daca Bancpost se asteapta la o complicitate a clientilor si la tacere ca nu cumva sa i se creeze o imagine negativa, aceste asteptari sunt false", se spune intr-un comunicat al grupului impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost, citat de Mediafax.
Membrii grupului apreciaza ca atitudinea presedintelui Bancpost, Mihai Bogza, are caracter de intimidare si sunt de parere ca oficialul bancii nu a reusit sa-si atinga scopul. Bogza a aratat, intr-un interviu publicat luni de Ziarul Financiar , ca acei clientii care intra in conflict cu bancile de la care au luat credite pentru a obtine reduceri ale ratelor ar trebui sa tina seama ca pe viitor au sanse foarte putine sa mai primeasca ajutor - sub forma facilitatilor de restructurare - daca vor avea nevoie. "Este mult mai bine ca neintelegerile sa fie rezolvate prin parteneriat decât pe cale juridica. Daca acesti clienti care merg in instanta si fac publicitate negativa vor avea in viitor nevoie de restructurari ale creditelor, este putin probabil ca acea banca cu care au intrat in conflict deschis sa ii mai ajute", a declarat Mihai Bogza pentru ZF.
Clientii din grupul impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost mentioneaza ca nu au avut si nu au ca scop actionarea in judecata a bancii, ci respectarea prevederilor ordonantei privind creditele populatiei. "Atât timp cât actele aditionale vor reflecta corect prevederile ordonantei, nu se ia in calcul instanta de judecata. Totusi, daca Bancpost nu isi va alinia creditele noilor prevederi legale, atunci grupul va apela la toate mijloacele legale menite sa apere orice cetatean român de abuzuri. Acesti clienti nu asteapta pomana de la banca, nu vor reesalonari, nu vor refinantari, vor doar ca institutia sa-si asume contractele incheiate. Daca Bogza ar fi cerut o situatie cu acei clienti care nu au semnat actul aditional, ar fi observat ca majoritatea sunt persoane care si-au demonstrat bonitatea, din clasa medie, cu un nivel de informare bun si care sunt implicati activ in societate", se mai spune in comunicat.
Totodata, clientii Bancpost sustin ca actele aditionale postate pe site-ul bancii sunt "total diferite" de cele propuse personalizat catre clienti. Grupul clientilor nemultumiti ai Bancpost reuneste in prezent circa 850 de persoane si sustine implementarea neconditionata a prevederilor care se regasesc in legislatia privind protectia consumatorilor, respectiv OUG 21/1992, Legea 193/2000 si OUG 50/2010, in vederea eliminarii clauzelor abuzive din contracte. In ultima perioada tot mai multi clienti nemultumiti ai bancilor s-au organizat in grupuri pe internet unde discuta despre problemele intâmpinate si se pregatesc pentru a declansa procese colective impotriva institutiilor de credit, considerând ca acestea incalca prevederile OUG 50/2010, dar si unele reglementari mai vechi. In luna iunie, Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune in legislatia româneasca Directiva Europeana 48/CE/2008 si extinde cadrul de aplicare, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipata la creditele cu dobânda variabila si calcularea dobânzii in functie de un indice de referinta transparent, la care se adauga o marja fixa, care nu poate fi modificata fata de contractul initial.
Mihai Bogza: Clientii au interpretat gresit mesajele, care sunt un apel la colaborare
In replica la comunicatul de presa alcatuit de grupul de clienti, presedinte Bancpost, Mihai Bogza, afirma ca institutia de credit pe care o conduce respecta legea si ca unii clienti nemultumiti au interpretat gresit declaratiile sale, care sunt un apel la colaborare, nu la conflict. "Cei care au dat comunicatul au citit doar titlul din Ziarul Financiar, nu declaratia mea. Eu ma refeream la faptul ca scoring-urile interne ale bancilor in general, nu numai ale Bancpost, sunt construite astfel incat sa penalizeze clientii care se afla in relatie conflictuala cu banca, inclusiv in ceea ce priveste facilitatile de restructurare", a declarat Bogza pentru Mediafax.
Bogza a aratat, intr-un interviu publicat marti de Ziarul Financiar , ca acei clientii care intra in conflict cu bancile de la care au luat credite pentru a obtine reduceri ale ratelor ar trebui sa tina seama ca pe viitor au sanse foarte putine sa mai primeasca ajutor sub forma facilitatilor de restructurare daca vor avea nevoie. El a mentionat ca mesajul transmis reprezinta mai degraba un apel la colaborare decat la conflict. "Nu se pune problema ca Bancpost sa nu respecte legea. Suntem o banca romaneasca, actionam pe teritoriul Romaniei si ne supunem legilor. Credem insa ca exista in prezent interpretari diferite ale aceluiasi text de lege de catre unii dintre clientii bancilor si unele institutii de credit. Am militat si militam pentru unele clarificari, care sa aseze lucrurile pe un fagas normal de transparenta, si credem ca acest lucru se poate realiza nu pe cale conflictuala, ci prin cooperare intre toate partile interesate", a continuat seful Bancpost. El a mai subliniat ca, in interviul pentru ZF, a mentionat ca Bancpost se concentreaza asupra clientelei existente.
"Ce banca isi permite sa piarda clientii dupa ce a investit ca sa ii atraga, prin cheltuieli de marketing, de dezvoltare a retelei si infrastructurii? (...) in conditiile crizei este extrem de dificil sa atragi clienti noi, asa ca punem pe primul plan dezvoltarea relatiei cu cei existenti. De aceea, am incercat sa ii ajutam pe acei clienti care au dificultati de rambursare, dar coopereaza cu banca pentru gasirea unor solutii", a repetat Bogza.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro