credius.ro

Cum trebuie sa arate CV-ul pentru a obtine jobul dorit intr-o banca

26 septembrie 2008

Curriculum vitae este cartea de vizita a fiecaruia dintre noi. Tocmai de aceea, trebuie sa ne defineasca si sa arate bine, atat din punct de vedere al structurarii informatiilor, cat si vizual. Pentru a-i ajuta pe cei care ravnesc la unul din job-urile pe care bancile le vor scoate la concurs la cea de-a treia editie a Targului BankingJobs (www.targulbankingjobs.ro) din 9-11 octombrie 2008 de la Institutul Bancar Roman, am discutat cu mai multi reprezentanti ai institutiilor de credit, incercand sa aflam principalele elemente pe care un candidat trebuie sa le includa intr-un CV, pentru ca acesta sa fie cat mai atractiv.

 

Ce angajatori participa la Targul BankingJobs

  Banca/Compania  Calitatea  Stand 
1 Institutul Bancar Roman  Partener principal 24
2 BRD  Partener 
3 BCR  Partener 15
4 Piraeus Bank  Partener 21 
5 Banca Transilvania Sponsor  16 
6 ABN AMRO Bank  Sponsor 
7 ProCredit Bank  Sponsor 
8 Bank of Cyprus  Sponsor  14 
9 Bancpost  Expozant 
10 UniCredit Tiriac Bank  Expozant  10 
11 Raiffeisen Bank  Expozant  13 
12 Alpha Bank  Expozant  20 
13 Banca Romaneasca  Expozant 
14 Credit Europe Bank  Expozant  18 
15 Garanti Bank  Expozant  11 
16 Libra Bank  Expozant 
17 Intesa SanPaolo Bank  Expozant 
18 Bank Leumi  Expozant  12 
19 MKB Romexterra Bank  Expozant 
20 Romanian International Bank  Expozant 17 
21 Provident Financial  Expozant  19 
22 Opportunity Microcredit Romania  Expozant  22
23 EOS KSI Romania  Expozant 

 

Specialistii in resurse umane din cadrul bancilor sustin ca, de regula, un CV trebuie sa cuprinda maximum 2 pagini. in cazul persoanelor cu o experienta bogata, aceasta limita poate fi depasita. Prima pagina va contine informatiile esentiale care ar capta atentia angajatorului. Este important sa punctam realizarile personale obtinute de-a lungul carierei. “in vederea analizarii unei candidaturi avem nevoie de informatii concise cu privire la calificarile, experienta si aptitudinile relevante pentru postul vacant. Pentru noi, CV-ul este mai mult decat un document personal. Modul de prezentare, structurare, cat si coerenta informatiilor cuprinse in acesta reflecta multe din caracteristicile personale ale unui candidat”, afirma reprezentantii departamentului de resurse umane din cadrul ProCredit Bank.

 

Ce ar trebui sa cuprinda un CV

* date de contact (nume, prenume, varsta, adresa, telefon, e-mail);
* informatii despre studii (notate in ordine invers cronologica);
* informatii despre experienta profesionala (notate in ordine invers cronologica);
* detalii cu privire la responsabilitatile precedente relevante pentru postul respectiv;
* detalii despre cunostintele de operare PC evidentiind programele/sistemele de operare cunoscute si nivelul de cunoastere al acestora;
* detalii despre limbile straine cunoscute: fiecare limba va fi mentionata separat, insotita de calificative pe urmatoarele categorii: scris, citit, vorbit;
* enumerarea abilitatilor si competentelor;
* scurta autocaracterizare;
* informatii despre hobby-uri, acestea ajutandu-i pe angajatori sa-si faca o imagine cat mai clara despre candidat.

In viziunea BCR, atractivitatea unei aplicatii este data de pregatirea candidatului, gradul in care corespunde cerintelor fiecarui post si de activitatile extracurriculare pe care le-a desfasurat si care i-ar fi de folos la noul loc de munca. Exprimarea coerenta si lipsa greselilor gramaticale sunt alte aspecte care dau atractivitate aplicatiei unui candidat.

GarantiBank ia in considerare acele CV-uri in care candidatul “transmite profesionalism si pricepere”. “Exista mai multe tipuri de CV-uri, adaptate unor situatii diferite, prin urmare, primul lucru care trebuie avut in vedere este obiectivul profesional, postul vizat. Este util pentru noi sa avem o lista cu principalele puncte forte pregatita de candidat care sa cuprinda elemente privind experienta acumulata, calitati si abilitati punctate de cateva realizari. Informatiile trebuie aranjate corespunzator formatului de CV ales, tinand cont de faptul ca un CV prezinta pe scurt date esentiale despre candidat prin prisma postului vizat”, declara reprezentantii acestei institutii.

Scrisoarea de intentie, o necesitate

Daca ne dorim cu adevarat job-ul de care suntem interesanti, ar fi bine sa adaugam CV-ului si o scrisoare de intentie. Prin scrisoarea de intentie trebuie sa convingem angajatorul ca ceea ce avem de oferit este interesant si util pentru companie. De aceea, la fel ca si CV-ul, scrisoarea de intentie trebuie sa fie elaborata corect si coerent si sa fie personalizata pentru pozitia pe care o tintim. Trebuie sa aratam ca suntem o persoana ambitioasa, ca avem abilitatile pe care le cauta compania la un candidat pentru pozitia data si, nu in ultimul rand, ca stim anumite informatii despre activitatea acestei companii.

Specialistii de la ProCredit Bank sustin ca un CV insotit de o scrisoare de intentie, in care sunt reflectate motivatia si obiectivele profesionale ale candidatului in contextul postului si institutiei catre care este trimis, pune mai bine in valoare aplicatia acestuia. in opinia reprezentantilor GarantiBank, scrisoarea de intentie face legatura dintre CV si locul de munca ales ca obiectiv. in momentul redactarii scrisorii, trebuie avut in vedere ca persoana care o va citi este interesata de contributia pe care vrea sa o aduca aplicantul respectiv in cadrul firmei. Ceea ce candidatul are de oferit trebuie sa starneasca interesul angajatorului si sa-l determine pe acesta sa fixeze o data pentru interviu. Atentie insa: nu trebuie repetate in scrisoarea de intentie informatiile din CV.

Reprezentantii UniCredit tiriac Bank sunt de parere ca scrisoarea de intentie trebuie sa fie personalizata mai ales in cazul aplicantilor fara experienta si sa furnizeze cat mai multe informatii despre motivatia candidatului de a lucra pe o anumita pozitie.

Recomandari

CV-ul va fi construit din fraze concise, evitandu-se cliseele. Este indicat sa fie utilizate puncte care sa delimiteze capitolele si sa existe spatii intre acestea, pentru a-i da un aspect lejer. Probabil cel mai important aspect ce tine de alcatuirea unui CV este evitarea greselilor gramaticale si ortografice. in acest sens, este bine sa recitim materialul pentru a evita anumite erori. Un lucru delicat de care trebuie sa tinem cont este sa fim sinceri in tot ceea ce scriem, pentru a evita situatiile neplacute din timpul interviului de recrutare sau, mai grav, din timpul desfasurarii job-ului.

Articol preluat din cadrul Revistei BankingJobs, material jurnalistic ce va fi distribuit tuturor vizitatorilor de la cea de-a treia editie a Targului BankingJobs.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro