credius.ro

Cum se pregateste Raiffeisen Banca pentru Locuinte de sarbatori

7 noiembrie 2006

Cum cea mai „costisitoare” perioada din an este cea din preajma Craciunului, Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL) a pregatit o campanie speciala pentru aceasta perioada pentru a atrage si mai multi clienti. Astfel, RBL va inaugura aproximativ 50 de sucursale mobile in principalele centre comerciale din tara si va lansa „Saptamanile economisirii-creditarii” in toate agentiile Raiffeisen. Campania care va incepe din aceasta luna are ca scop promovarea produsului de economisire-creditare la nivel national. Motivul pentru care s-a ales aceasta perioada este explicat si de presedintele Raiffeisen Banca pentru Locuinte, Ionut Costea: „ Experienta de pana acum arata foarte clar ca lunile noiembrie si decembrie sunt cele mai bune din punct de vedere al distributiei acestui tip de produs pentru ca foarte multe persoane prefera sa isi deschida conturi de economisire-creditare in ultima parte a anului, sa economiseasca sumele aferente si sa beneficieze de prima de la stat pe tot anul care s-a incheiat”. Totodata Ionut Costea a mai precizat ca „aproape 30% din numarul de contracte incheiate anul trecut au fost semnate in noiembrie-decembrie”.

Cele 50 de unitati mobile care vor fi inaugurate cu ocazia acestei campanii vor fi amplasate in marile centre comerciale din tara, in mall-uri si supermarkete, cum ar fi: Kaufland (in care se vor afla 1/5 din retelele mobile), Winmarkt, Carrefour, Cora, Billa, Univers’All, etc.

„Saptamanile economisirii-creditarii” se vor desfasura in toate unitatile Raiffeisen, iar punctul culminant il constituie tombola pentru clienti cu „premii consistente”, dupa cum anunta reprezentantii bancii. Cat despre produsul Raiffeisen Banca pentru Locuinte, acesta este oferit in lei si presupune existenta unei perioade minime de economisire (la o dobanda de 3%/an), urmata de acordarea unui credit in lei cu o dobanda fixa anuala de 6%, pentru orice tip de activitati pentru domeniul locativ. In etapa de conomisire statul ofera o prima de 15% din suma economisita in anul caracteristic precedent, insa ea nu poate depasi echivalentul in lei a 150 de euro.

In ceea ce priveste nivelul de 6% al dobanzii pentru creditele acordate, Ionut Costea, a precizat ca este probabil ca acesta sa fie pastrat si pe parcursul anului viitor. „Momentan mentinem dobanda de 6%. Si chiar daca vor fi variatiuni, acestea oricum nu vor fi considerabile”, a explicat presedintele RBL. De asemenea, eventualele modificari aduse asupra dobanzii la produsul de creditare vor genera la o scadere echivalenta a dobanzii oferite in perioada de economisire.

Profilul clientului Raiffeisen Banca pentru Locuinte

Structura clientilor pe categorii de varsta: 40% (26-40 de ani), 32% (41-60), 16% (15-25 ani), 6% (<15 ani), 6% (>60 ani).
Structura clientilor in functie de zonele geografice: 50% (Transilvania), 20% (Moldova), 20% (Muntenia), 7% (Bucuresti) si 3% (Dobrogea).

In luna iunie a acestui an Raiffeisen Banca pentru Locuinte, prima banca pentru locuinte de pe piata autohtona a serbat doi ani. In tot acest timp ea a reusit sa stranga mai bine de 100.000 de clienti, dintre care 45.000 de contracte au fost semnate doar in 2005. Cu toate ca la conferinta Ionut Costea s-a ferit sa faca precizari referitoare la numarul total de contracte pe acest an, in ceea ce priveste suma medie contractata in acest an a crescut cu 6%, in comparatie cu anul trecut.

Produsul oferit de RBL este vandut in prezent prin intermediul a trei canale de distributie principale: o retea de agenti proprii in care lucreaza peste 9.400 de colaboratori activi, prin sucursale si agentiile Raiffeisen Bank si prin intermediul unor brokeri independenti.

Ana Zidarescu
[email protected]
 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro