Cum lupta bancile impotriva hotilor de carduri

Cum lupta bancile impotriva hotilor de carduri

In urma cu cativa ani, bancile duceau adevarate razboaie pentru a impune pe piata cardul ca mijloc de plata. In prezent, bancile se vad puse in situatia de a lupta impotriva fraudarii cardurilor. BCR, BRD si Raiffeisen Bank au initiat adevarate campanii de promovare pentru prevenirea utilizarii frauduloase a cardurilor. BRD a lansat chiar si un produs de

In urma cu cativa ani, bancile duceau adevarate razboaie pentru a impune pe piata cardul ca mijloc de plata. In prezent, bancile se vad puse in situatia de a lupta impotriva fraudarii cardurilor. BCR, BRD si Raiffeisen Bank au initiat adevarate campanii de promovare pentru prevenirea utilizarii frauduloase a cardurilor. BRD a lansat chiar si un produs de asigurare a cardului.

BCR, BRD si Raiffeisen Bank ne Invata cum sa evitam fraudarea cardului

Cea mai mare banca din Romania a luat hotararea de a afisa la bancomate lista cu 11 sfaturi utile pentru utilizarea cardurilor, BCR incercand astfel sa previna fraudele comise prin intermediul cardurilor. Utilizatorii cardurilor BCR sunt sfatuiti sa nu divulge nimanui PIN-ul cardului, sa nu accepte ajutor de la “binevoitori” si sa apeleze la reprezentantii bancii, sa semneze cardul in locul indicat imediat ce l-a primit de la banca, sa utilizeze numai bancomatele de langa banci, centre comerciale sau alte institutii, sa controleze intotdeauna situatia contului, mai ales la intoarcerea dintr-o calatorie si sa tina o evidenta lunara a tuturor tranzactiilor efectuate pe card. Aceasta lista cu cele 11 porunci pentru utilizatorii de carduri este afisata si pe site-ul BCR. La randul lor, BRD si Raiffeisen Bank, au postat pe paginile de internet sfaturi utile pentru cei care detin carduri. Raiffeisen Bank ii invata pe cei care au carduri cum sa evite fraudele pe internet si le reaminteste acestora ca nu trebuie sa raspunda mesajelor electronice in care li se solicita codul PIN. Banca ii atentioneaza ca de obicei mesajele frauduloase par a veni de pe adresele institutiilor de credit, companiilor de carduri sau ale altor companii unde au fost furnizate informatii financiare. “Va rugam a ne semnala orice mesaj suspect ce pare a veni din partea bancii, pentru a lua toate masurile de siguranta, la adresele client.reclamatie@rzb.ro si opinie.client@rzb.ro. Nu deschideti link-urile afisate in mesajele pe care le suspectati ca fiind frauduloase si apoi stergeti aceste mesaje din casuta postala”, se precizeaza intr-un mesaj al Raiffeisen Bank afisat pe site-ul bancii. Si BRD le ofera clientilor pe pagina de internet 10 sfaturi pentru prevenirea utilizarii frauduloase a cardului

BRD are un produs de asigurare a cardului

Pentru a avea un plus de siguranta in utilizarea cardului dumneavoastra, atat in tara cat si in strainatate, puteti opta pentru incheierea unei asigurari Confort oferita de BRD daca aveti un card emis de aceasta banca. Noul serviciu va despagubeste pentru operatiunile frauduloase de plata/retragere numerar efectuate cu ajutorul cardului dumneavoastra pierdut sau furat. De asemenea, asigurarea Confort va acopera cheltuielile pentru refacerea documentelor personale (buletin/carte de identitate, pasaport, permis auto) si a cheilor (de la locuinta, masina sau caseta de valori inchiriata la BRD), in cazul in care acestea au fost pierdute sau furate o data cu cardul.
BRD a lansat acest produs impreuna cu societatea de asigurari AIG Romania si brokerul in asigurari Gras Savoye Romania. Asigurarea este valabila atat in Romania, cat si in strainatate. Incheierea asigurarii se poate face de orice titular de cont de card BRD (cu exceptia VISA Business), prin completarea unei cereri de asigurare la orice unitate a bancii. Asigurarea poate fi incheiata pentru cardul titularului de cont si/sau pentru cardurile utilizatorilor autorizati. Asigurarea este valabila un an, din momentul semnarii cererii de asigurare si se reinnoieste automat la scadenta anuala (cu exceptia cazului de reziliere). Poti incheia asigurarea Confort la orice unitate BRD, indiferent de unitatea la care ai solicitat emiterea cardului. Pentru cardurile in lei, asigurarea se face in lei, iar pentru cardurile in valuta, asigurarea se face in valuta contului respectiv (dolari sau euro). Prima de asigurare anuala se retine automat din contul tau de card. In cazul cardurilor noi, prima de asigurare pentru primul an se plateste in momentul primirii cardului. Plata despagubirilor se face direct in contul tau de card, in moneda in care ai platit primele de asigurare (moneda contului de card).

Exemplu de calcul

Pentru o prima de asigurare anuala de numai 7 dolari (sau echivalentul in lei sau euro) pentru un card, beneficiezi de o acoperire maxima anuala de:
– 500 dolari (sau echivalentul in lei sau euro) pentru operatiuni frauduloase de plata si/sau retragere numerar;
– 30 dolari (sau echivalentul in lei sau euro) pentru cheltuielile de refacere a documentelor personale;
– 200 dolari (sau echivalentul in lei sau euro) pentru cheltuielile de refacere a cheilor.

Gabriela Dinu
gabriela.dinu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos