Costurile creditului auto accidenteaza programul Rabla

Costurile creditului auto accidenteaza programul Rabla

Problemele din zona creditarii pun in dificultate desfasurarea programului ‘Rabla’. Accesul la credite este mult mai dificil decat inainte, astfel ca cei interesati sa-si caseze masina veche pentru a-si cumpara una noua nu au finantarea necesara. Demarat luna aceasta, programul de innoire a parcului auto a inceput cu stangul: presa a scris despre centre de

Problemele din zona creditarii pun in dificultate desfasurarea programului ‘Rabla’. Accesul la credite este mult mai dificil decat inainte, astfel ca cei interesati sa-si caseze masina veche pentru a-si cumpara una noua nu au finantarea necesara. Demarat luna aceasta, programul de innoire a parcului auto a inceput cu stangul: presa a scris despre centre de casare care nu au primit nici macar o masina in programul ‘Rabla’, guvernantii deja au vorbit despre majorarea sumei platite pentru masina cea veche, pentru ca mai apoi sa renunte la aceasta idee si sa propuna ca programul sa se extinda si pentru firme, in cazul in care actuala formula nu da rezultate.

Dupa un start ratat al acestui program, bancile vin si ele cu unele oferte pentru clientii interesati sa-si cumpere o masina noua prin credit. Raiffeisen Bank este prima institutie care vine cu o oferta “construita” pentru acesti clienti. Banca a lansat o promotie, ce tine pana la sfarsitul lunii mai, si in cadrul careia acorda un credit auto cu dobanda 0% in primul an. “Aceasta promotie ii va sprijinii pe cei care se inscriu in <Proglamul Rabla>, avantajul acestora fiind ca pot constitui avansul de 15% si din prima de casare”, isi promoveaza Raiffeisen produsul.

Costurile acestei oferte de creditare pot taia pofta pentru o masina noua. Dupa cum ne-am obisnuit deja in vremurile de criza pe care le traversam, pretul creditului este unul ridicat. Fiind in lei, oferta Raiffeisen are un nivel al dobanzii mare (normal, in conditiile in care dobanzile de pe piata interbancara sunt la un nivel ridicat!), dar si niste comisioane considerabile. Astfel, dobanda este de 19,6% (Robor 6 luni + 4%), la care se adauga un comision de procesare de 10%, inclus in credit, precum si un comision lunar de 0,5%, aplicat la intreaga valoare a imprumutului.

Avansul minim solicitat de banca porneste de la 15%, insa poate creste in functie de profilul clientului. De exemplu, am solicitat unei agentii Raiffeisen o simulare pentru un client necesatorit, cu venit net de 1.800 lei, fara alte angajamente de plata si care nu incaseza salariul prin Raiffeisen, angajat la un IMM cu capital romanesc cu mai mult de 40 de salariati. Pentru un astfel de client, avansul minim este nu 15%, ci 25%.

Creditul se acorda pe maximum 7 ani, iar pentru imprumuturile de pana in 10.000 euro banca nu solicita gaj pe masina si asigurare full-casco cesionata in favoarea bancii. Vechimea la ultimul loc de munca trebuie sa fie de cel putin 3 luni, angajatorul sa-si desfasoare activitatea de cel putin un an, iar varsta solicitantului sa fie mai mare de 21 de ani (de obicei era 18 ani, dar ultimele informatii de la Biroul de Credit arata ca cea mai mare pondere a restantierilor este la debitorii cu varsta intre 18 si 20 de ani!).

Avantajele ofertei subliniate de banca sunt acea dobanda 0% din primul an, in care nu se plateste dobanda, si o procedura simplificata la acordarea creditului (nu se cere girant, carte de munca). In aceste conditii, un client va plati in primele 12 luni numai principal si comisionul de 0,5% din credit. De exemplu, la un necesar de finantare al clientului de 40.000 lei, creditul acordat de banca ar fi 44.000 lei, incluzand aici si comisionul de acordare de 10%. Daca perioada de acordare este de 5 ani, in primul an clientul va plati o rata de aproximativ 930 lei, formata din 730 lei, principal, si 200 lei, comision lunar. Din luna a 13-a se va plati si dobanda, iar rata va urca la aproximativ 1.200 lei. Rambursarea inainte de termen a unui astfel de credit este foarte costisitoare. Plata anticipata in primii 3 ani este comisionata cu 9%, pentru ca din anul 4 acest comision sa scada la 5%.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos