credius.ro

Concilierea a inceput. De ce lipseste BCR?

12 octombrie 2010

Banca Comerciala Romana (BCR) a evitat sa participe la concilierea de marti cu reprezentantii a peste 400 de clienti nemultumiti, invocând aspecte strict formale, se arata într-un comunicat al casei de avocatura Piperea si Asociatii. Initial, dupa depunerea invitatiei la conciliere, Societatea Civila de Avocati (SCA) Piperea si Asociatii, care reprezinta grupul de clienti nemultumiti, a primit un fax prin care a fost rugata sa depuna contractele de credit ale clientilor (peste 400 de astfel de contracte) sau sa le identifice.

'Ca urmare a acestei adrese, pentru a arata disponibilitatea noastra, am depus un tabel în care indicam aceste contracte. Cu toate acestea, marti am primit prin fax refuzul BCR de a se prezenta la conciliere tocmai pentru ca nu am depus contractele de credit', au declarat reprezentantii Piperea si Asociatii.

Acestia au adaugat ca respectivele contracte de credit, a caror absenta a fost invocata, blocând astfel procedura de conciliere, au fost emise chiar de catre BCR si, prin urmare, se afla si în posesia bancii.

'Oricum, prin conciliere am indicat care sunt problemele care necesita a fi discutate, fara a face trimitere la clauzele contractuale, tocmai pentru ca acestea sunt prezente în orice contract (contractele sunt de adeziune, fiind preformulate)', au mai precizat avocatii SCA Piperea si Asociatii.

În final, avocatii au aratat ca în litigiile întemeiate pe dreptul protectiei consumatorilor, cum este cel cu bancile, nu este necesara îndeplinirea concilierii prealabile, deoarece aceasta este reglementata de Codul de Procedura Civila.

'Concilierea demarata de Piperea si Asociatii nu s-a dorit a fi o formalitate ci, din contra, nefiind obligatorie, s-a sperat ca se poate ajunge la o rezolvare amiabila', se precizeaza în documentul mentionat.
 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro