credius.ro

Competitie pe metru patrat pentru studenti

29 octombrie 2008

Clientii de maine ii cresti de astazi. Acesta ar putea foarte bine motto-ul oricarei campanii dedicate de banci studentilor. Nu sunt o categorie de clienti care sa aduca profituri bune (nu prea au venituri pe care sa ia credite) sau sa-si duca bani la banca (nu fac economii), insa vor deveni niste clienti foarte buni dupa terminarea scolii. Mai mult, sunt si foarte numerosi: peste 700.000, conform statisticilor oficiale. Asa ca bancile incearca sa si-i apropie inca de pe bancile facultatii.

Interesul bancilor pentru studenti este, cu cateva exceptii, unul relativ recent, insa in ultimele luni ofertele dedicate s-au inmultit. Pe langa oferte, prezenta in mijlocul studentilor foarte importanta, asa ca si unitatile bancilor din campusurile universitare s-au inmultit. Bunaoara, o plimbare pe langa Rectoratul Politehnicii din Bucuresti ne aduce in fata ochilor o agentie BRD, pentru ca, la cativa zeci de metri, dupa colt, sa rasara o unitate BCR. De aici, la cateva sali distanta, in cladirea Facultatii de Stiinte Aplicate, intalnim un punct de vanzare al ING.

In materie de produse si servicii, competitia intre banci pentru atragerea studentilor se desfasoara pe aceleasi coordonate, dat fiind specificul segmentului: pachet cu cont, card de debit, internet si phone banking. Astfel arata cea mai mare parte ofertelor bancare dedicate studentilor. In plus, mai toate bancile mizeaza pe oferirea de servicii gratuite. „In aceasta faza (studentia n.r.), produsele trebuie sa fie accesibile. Avantajele pe care le oferim sunt, in primul rand, gratuitatile”, arata Mititelu.

In aceste conditii, ofertele dedicate studentilor au si un rol educativ, de a-i familiariza pe acesti cu produsele financiar-bancare. „Interesul nostru este de a forma relatii de lunga durata cu aceasta clientela. Dorim astfel sa pornim un proces de educatie a lor”, declara oficialul BCR.

Pachetul lansat ieri de cei de la BCR, Gaudeamus, nu duce lipsa de gratuitati. In primul rand, obtinerea si detinerea lui nu costa nimic (comisionul de administrare este zero). Pachetul cuprinde un cont in lei, in care trebuie mentinuti minim 10 lei, un card de debit, internet banking si phone banking. Plata facturilor si interogarea soldului la bancomatele BCR sunt gratuite, precum si doua tranzactii pe luna, de retragere de numerar de la bancomatele bancii si de plata prin internet si phone banking. Tinta acestui produs sunt studentii la zi ai facultatilor din toata Romania, estimati de banca la peste 500.000.

Pe langa gratuitati mai sunt si premii, oferite cu generozitate de bancile care isi promoveaza produsele pentru studenti in aceasta perioada. La BCR este vorba despre 180 de premii, constand in rucsacuti, mape, stick-uri de memorie. Cei de la ING sunt si mai generosi si ofera un laptop pe zi celor care isi fac un card ING Student Card, in cadrul promotiei ce a inceput pe 8 octombrie si se termina astazi. Pachetul celor de la ING cuprinde, pe langa acest card, un cont cu dobanda de 8,25% si internet banking gratis. De asemenea, nu se percepe comision la retragerea de numerar de la bancomatele ING si nici pentru deschiderea si administrarea contului.

Oferta de la BRD este construita pe acelasi model, cu mai putine gratuitati, insa cu alte beneficii in plus. Ai astfel cont curent cu card in lei, alaturi de internet Banking gratuit si serviciile prin telefon Mobilis si Vocalis, la care se adauga o asigurare pentru card, chei si documente, iar pentru pachetele Student achizitionate pana la 15 decembrie, comisionul de administrare anuala este zero in primul an. Ca particularitate se evidentiaza reducerile oferite la credite detinatorilor de pachete student, respectiv comisioane de acordare mai mici cu 20%.

In prezent, piata produselor si serviciilor bancare dedicate studentilor este „atomizata”, dupa cum o caracterizeaza Sorin Mititelu, director Dezvoltare Afaceri si Produse Retail in BCR, in care este greu de spus cine este lider. Cei de la BRD sunt printre primii care au inceput sa exploateze aceasta nisa, prin oferte dedicate, parteneriate cu institutiile de invatamant si deschiderea de unitati in facultati si camine studentesti. BCR si-a propus insa sa obtina o pozitie majora, de lider, pe segmentul studentilor, obiectivul declarat de oficialii bancii fiind ajungerea la o cota de piata de 30% intr-un interval de 1-3 ani. In prezent, banca are 60.000 de clienti studenti, intr-o piata de 500.000 de cursanti „la zi”, clienti care folosesc, in cea mai mare parte, cardul dedicat lor. Potrivit directorului Departamentului Dezvoltare Afaceri si Produse Retail de la BCR, tinta pentru sfarsitul acestui an este atragerea a 30.000 de clienti pentru pachetul nou lansat, Gaudeamus. 

Bogdan Popescu

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro