credius.ro

Companiile de leasing cauta solutii pentru finantarea taxei de prima inmatriculare

17 ianuarie 2007

Taxa de prima inmatriculare a creat poate cele mai aprinse dezbateri in acest inceput de an. Introducerea acesteia creaza mari probleme industriei auto si companiilor de leasing, in principal din cauza numeroaselor neclaritati in ceea ce priveste aplicarea ei. Presedintele Asociatiei de Leasing si Servicii Nebancare, Septimiu Postelnicu, afirma ca institutia pe care o reprezinta nu se va implica in controversele privind taxa auto, indiferent daca este vorba despre valoarea acesteia sau oportunitatea introducerii unei astfel de taxe. „Dorim numai un cadru limpede de aplicare a taxei de prima inmatriculare”, subliniaza Postelnicu.

Desi nu vor implica in problema acestei taxei, companiile de leasing vor trebui insa sa gaseasca solutii pentru finantarea ei, precizeaza presedintele ALB. In acest moment, taxa de prima inmatriculare poate ajunge chiar si la sume de mii de dolari, astfel ca aceste solutii sunt absolut necesare pentru a usura povara financiara a clientilor. Taxa a fost introdusa la inceputul anului si a fost imediat contestata, apreciindu-se ca nivelul taxei este prea mare sau chiar ca este ilegala. In prezent, reprezentantii expertii Uniunii Europene poarta negocieri cu Guvernul roman, in vederea stabilirii unui nivel mai scazut al acesteia.

Alte noutati pe care acest inceput de an le-a adus pentru sectorul leasingului sunt modificarile din  Codul vamal si aplicarea de TVA pe dobanda la contractele de leasing. Septimiu Postelnicu a explicat ca, in cazul autovehiculelor care provin din afara euro, taxele vamale nu vor mai fi aplicate pe rata reziduala, ca pana acum, ci la pretul de intrare. In aceste conditii, astfel de masini vor fi mai scumpe, taxele vamale fiind de 10%. De asemenea, aplicarea de TVA la dobanda va determina o scumpire a finantarii in leasing, insa ea va afecta numai persoanele fizice. Masura va genera o scumpire de 2-3% pe intregul contract de leasing, a aratat presedintele ALB. Septimiu Postelnicu a anuntat si ca amenzile nu vor mai fi trimise utilizatorilor masinilor prin companiile de leasing, ci direct acestora.

O alta problema care caracterizeaza inceputul de an este transferul de proprietate fiscala de la compania de leasing la utilizatorul autovehicului finantat, data limita fiind 31 ianuarie 2007. Septimiu Postelnicu a declarat ca aceasta masura a generat o adevarata „busculada” in aceasta perioada la sediul administratiilor financiare. Pentru rezolvarea situatiei, presedintele ALB apreciaza ca administratiile financiare trebuie sa asigurare o mai buna informare a contribuabililor. De asemenea, acesta spune ca unele administratii solicita contribuabililor mai multe acte decat este necesar pentru operatiunea de transfer de proprietate, ceea ce ingreuneaza si mai mult situatia. „La administratie se merge numai cu contractul de leasing si cu talonul masinii”, subliniaza Postelnicu. In orasele mari, si in special in Bucuresti, numarul mare de utilizatori care trebuie sa-si inregistreze proprietatea fiscala creaza probleme in plus. Numai in Capitala, precizeaza oficialul ALB, exista 600.000 de utilizatori care trebuie sa faca aceasta operatiune.

Bogdan Popescu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro