Compania de Factoring, o noua premiera marca Banca Transilvania

Compania de Factoring, o noua premiera marca Banca Transilvania

Campaniei de Factoring IFN SA, infiintata de Intermarket Bank Viena impreuna cu Banca Transilvania este prima societate din Romania specializata in astfel de servicii. Serviciu de factoring reprezinta operatiunea de transfer de proprietate al facturilor provenite din vanzarea de bunuri si prestarea de servicii, atat la intern, cat si pe plan international. Concret, compania de

Campaniei de Factoring IFN SA, infiintata de Intermarket Bank Viena impreuna cu Banca Transilvania este prima societate din Romania specializata in astfel de servicii. Serviciu de factoring reprezinta operatiunea de transfer de proprietate al facturilor provenite din vanzarea de bunuri si prestarea de servicii, atat la intern, cat si pe plan international. Concret, compania de factoring cumpara facturile dumneavoastra si plateste imediat 80% din valoarea bruta a acestora. Restul de 20%… se va plati dupa efectuarea platii de catre debitor. In Romania, termenele medii de plata pentru facturile aferente livrarilor efectuate sau serviciilor prestate sunt cuprinse intre 30 si 120 de zile. Din acest motiv, de cele mai multe ori, aceste prevederi determina o lipsa de lichiditati pentru furnizorii de bunuri sau servicii.

Mai mult decat atat, Compania de Factoring va poate asigura gestiunea facturilor si se ocupa de toate activitatile de colectare si evidenta a creantelor provernite din facturi. Pastreaza termenele de plata pe care le-ati agreat cu debitorii si colecteaza incasarile de la acestia, actionand atat telefonic cat si in scris. La cerere, Compania de Factoring poate sa asigure si protectia contra riscului de neplata al debitorilor pana la 80% din contravaloarea facturilor la intern si pana la 100% din contravaloarea facturilor de export.

Principalele trei servicii de baza ale Companiei de Factoring sunt: finantarea facturilor, gestiunea creantelor, care include administrarea creantelor, managementul debitorilor si colectarea creantelor la scadenta, respectiv protectie impotriva riscului de neplata. Iata asadar produsele disponibile in prezent: Factoring, Plus Factoring, Premium Factorin, Total Factoring si Export Factoring.
 
"Noi aducem acum in Romania peste 35 de ani de experienta in factoring, un excelent know-how dobandit pe piata internationala, precum si o retea de sedii foarte bine reprezentata in toata Europa", a declarat directorul general adjunct al Companiei de Factoring IFN S.A, Marlene Muellner. Calitatea clientelei si o retea extinsa de sucursale sunt principalele atuuri pe care Banca Transilvania le aduce in aceasta asociere. "Banca Transilvania are o reprezentare teritoriala foarte buna, cu 314 sucursale si agentii in intreaga tara, precum si o categorie de clientela foarte stabila si dinamica", a explicat Theo Hibler, presedintele Intermarket Bank Viena si presedinte al consiliului de administratie la Compania de Factoring IFN SA.
 
Reprezentantii companiei considera ca in 2007 vor atinge o cota de piata de 10-15% si o cifra de afaceri de 150-160 de milioane de euro. Segmentele de clienti vizate de Compania de Factoring sunt in special clientii IMM care nu au suficiente garantii reale, au vanzari cu preponderenta la termen si o cifra de afaceri care evolueaza dinamic. La aceste produse pot apela supermarketurile, societatile din domeniul transporturilor, serviciile, etc. Si companiile mari ar putea fi atrase, avand in vedere avantajele: oferta flexibila contractuala, rapiditate in aprobare si capacitatea de a le fi acoperit riscul in caz de neplata. De mentionat ar mai fi documentatia, extrem de simplificata, care dureaza numai cateva zile. Mai mult decat atat, pot fi finantate si si companiile care sunt "in fasa", asa-numitele "start up-uri", precum si cele care nu pot aduce garantii reale.
 
Care sunt costurile pentru clienti?

Clientii trebuie sa aiba in vedere doua costuri care se solicita in cadrul contractului de factoring: dobanda (care se aplica la partea finantata a facturii, de 80%), similara cu cea practicata de bancile comerciale (BUBOR sau EURIBOR plus marja). In schimb, comisionul de de factoring se aplica la valoarea totala a facturii, care este negociabil. Se face o analiza financiara a fiecarui client, in urma careia se acorda un rating bazat pe bilantul clientului respectiv (lichiditate, profit net, etc). Totodata, se tine cont de factorabilitate, care presupune debitorul, adica acesta trebuie sa fie un bun platnic. Cele mai vandute produse de factoring pana in prezent au fost cele in moneda nationala, de factoring intern.

Nicoleta Margineanu
nicoleta.margineanu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos