Clientii isi pierd increderea in banci

Clientii isi pierd increderea in banci

Clientii bancilor incep sa-si piarda increderea in serviciile oferite de institutiile de credit prezente pe piata romanesca, in contextul unei expansiuni rapide a retelelor bancare, al crizei de personal calificat si al luptei pentru castigarea de cote de piata, potrivit reprezentantilor ProCredit Bank Romania. "Pe fondul expansiunii uriase a numarului de agentii si sucursale ale

Clientii bancilor incep sa-si piarda increderea in serviciile oferite de institutiile de credit prezente pe piata romanesca, in contextul unei expansiuni rapide a retelelor bancare, al crizei de personal calificat si al luptei pentru castigarea de cote de piata, potrivit reprezentantilor ProCredit Bank Romania.

"Pe fondul expansiunii uriase a numarului de agentii si sucursale ale institutiilor din sectorul bancar, a crizei de personal bine pregatit, precum si pe fondul luptei pentru castigarea cotei de piata, oamenii care solicita servicii bancare nu sunt bine informati sau sunt pacaliti de imagini ravisante ale produselor bancare. In acest context, clientii isi pierd increderea in banci pentru ca, fie au avut de platit comisioane de care nu stiau, fie dobanda la credit li s-a marit considerabil, pentru ca nu le-a fost explicat ce inseamna <dobanda variabila la credit>. Informarea corecta si educarea consumatorilor sunt conditii necesare pentru o functionare sanatoasa a pietei financiare", a declarat pentru Bankingnews, Asmus Rotne, director general adjunct al ProCredit Bank Romania.

"Un exemplu care in mod sigur ar conta pentru clientii bancilor se refera  la calcularea dobanzii anuale efective intr-o maniera cat mai standardizata, clara si lipsita de ambiguitati ”, este de parere acesta.

Un alt risc cu care s-ar putea confrunta piata bancara in viitor se refera la faptul ca in epoca "depasirii targetului in vanzari este mai important pentru banci sa acorde credite cat mai multe si in sume cat mai mari. "Din ce in ce mai putin bancile se gandesc la cat este de important ca banii oferiti sub forma creditelor sa fie rambursati corespunzator, iar clientii sa nu intre in incapacitate de plata.  Noi, ca banca, credem cu tarie in creditarea responsabila si in a consilia clientii in procesul de creditare pentru a nu se indatora mai mult decat isi pot permite" precizeaza reprezentantul ProCredit Bank Romania.

In ceea ce priveste activitatea de servicii bancare (produse non-credit), strategia bancii se bazeaza pe campanii de educare a clientilor in spiritul economisirii, in vederea formarii unei culturi a economisirii. "ProCredit Bank considera cu tarie ca este important sa fie formata si o cultura a economisirii, mai ales intr-o tara orientata din ce in ce mai mult spre consum. Categoriile de clienti vizate sunt oamenii obisnuiti. Noi consideram ca este important ca oamenii sa economiseasca periodic, indiferent cat de mica este suma economisita", spune Asmus Rotne. Economisirea reprezinta in jurul a 14 la suta din PIB, nivel considerat foarte scazut de oficialii bancii centrale.

ProCredit vrea o crestere cu 50% a retelei pentru 2008

ProCredit Bank se concentreaza in activitatile de creditare asupra afacerilor foarte mici, intreprinderilor mici si mijlocii, producatorilor agricoli si firmelor cu activitate in domeniul agricol. "Suntem convinsi ca aceste domenii creeaza cel mai mare numar de locuri de munca si au o contributie vitala in cadrul economiei. In acelasi timp, suntem constienti ca aceste sectoare sunt putin sau chiar deloc real sustinute de bancile comerciale", sustine reprezentantul ProCredit Bank.

Asmus Rotne spune ca anul viitor va continua dezvoltarea bancii pe toate planurile, segmentul prioritar ramanand in continuare afacerile foarte mici si IMM-urile. Intre obiectivele se afla extinderea organica a retelei de sucursale, estimata la 50% fata de numarul actual, cresterea numarului de angajati, eficientizarea modului de abordare al clientelei, imbunatatirea produselor si serviciilor bazate pe internet si carduri. In luna octombrie 2007, datorita extinderii numarului de sucursale si agentii, banca numara 896 de angajati, in crestere cu peste 13% fata de perioada similara a anului trecut, cand inregistra 791.

Grupul bancar ProCredit , reprezentat pe piata romaneasca de ProCredit Bank Romania, a anuntat recent ca numarul angajatilor sai in Europa de Est va creste, in urmatorii cinci ani, de la nivelul actual de 8.600 de salariati la peste 16.000. Banca, infiintata in 2002 sub denumirea initiala de Banca de Microfinantare Miro, are in jur de 33 de unitati in Romania si face parte din reteaua ProCredit din Europa Centrala si de Est, America Latina si Africa.
La inceputul lunii noiembrie, agentia de evaluare financiara Fitch Ratings a majorat ratingul individual acordat ProCredit Bank Romania (PCBR) la "D" de la "D/E".

Banca reprezinta rezultatul unui parteneriat dintre Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, IFC – Membra a Grupului Bancii Mondiale, Commerzbank, KfW, ProCredit Holding (companie germana de investitii care intentioneaza sa-si majoreze participatia de la 32 pana la 57 la suta , la sfarsitul lui 2007) si IPC. La sfarsitul anului trecut, ProCredit Bank Romania detinea active in valoare de 220 de milioane de euro, in crestere cu 70,9%, iar profitul net inregistrat a fost de 1,75 milioane de euro, conform standardelor internationale de contabilitate. 

Aura Mirsanu

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos