Ca in fiecare an, compania Interbrands a realizat un top al celor mai puternice 100 de branduri din lume, studiu publicat de revista in urma cu cateva zile de revista Business Week. Ierarhia a fost realizata prin evaluarea fiecarui brand. Printre cele 100 de companii care au intrat in top anul acesta se numara si mai multe institutii din domeniul financiar, banci sau companii de asigurari.
Cel mai valoros brand din acest segment de activitate este Citibank, pe locul 11 in top, cu o valoarea evaluata de 23,4 miliarde dolari. Urmeaza pe locul 15 American Express, brand evaluat de Interbrands la 20,8 miliarde dolari, Merrill Lynch (locul 22 cu 14,3 miliarde dolari) si gigantul britanic HSBC (locul 23 cu 13,5 miliarde dolari).
Se remarca intrarea in topul 100 de anul acesta a trei companii de asigurari – AIG (valoarea brand 7,5 miliarde dolari), AXA (valoarea brand 7,3 miliarde dolari) si Allianz (valoare brand aproape 4 miliarde dolari). Unul dintre cauzele pentru care aceste branduri au devenit globale si si-au cucerit anul acesta un loc printre primele 100 se datoreaza apropierii de sport. Astfel, americanii de la AIG a inceput de anul trecut sa sponsorizeze echipa de fotbal Manchester United, ceea ce i-a adus in fata a milioane de fani din Asia si Europa, explica cei de la Business Week. La randul sau, valoarea brandului Allianz a crescut de cand a dat numele unui stadion pe care s-au jucat meciuri la Campionatul Mondial de Fotbal din 2006 (Allianz Arena din Munchen), precum si prin sponsorizarea meciurilor test de anul trecut dintre echipele de cricket ale Indiei si Pakistanului. De asemenea, imaginea olandezilor de la ING a avut numai de castigat dupa ce compania a devenit partener al echipei de Formula 1 Renault.
In ceea ce priveste cele mai puternice branduri din lume, situatia se pastreaza nechimbata la varful clasamentului comparativ cu anul trecut. Astfel, pe primul loc este Coca Cola, brand evaluat la 65,3 miliarde dolari, urmat de Microsoft, 58,7 miliarde dolari, si IBM, 57,1 miliarde dolari. Topul 10 este completat, in ordine, de GE (51,5 miliarde dolari), Nokia (33,7 miliarde dolari), Toyota (32 miliarde dolari), Intel (31 miliarde dolari), McDonald's (29,3 miliarde dolari), Disney (29,2 miliarde dolari) si Mercedes-Benz (23,5 miliarde dolari).
Topul celor mai puternice branduri financiare din lume
Institutie
|
Valoarea brand (milioane dolari)
|
Loc 2007
|
Loc 2006
|
---|---|---|---|
Citibank (U.S.)
|
23.443 |
11 |
11 |
American Express (U.S.)
|
20.827 |
15
|
14 |
Merrill Lynch (U.S.)
|
14.343 |
22
|
21
|
HSBC (Marea Britanie)
|
13.563 |
23
|
28 |
JP Morgan Chase (U.S.)
|
11.433 |
32
|
33
|
Goldman Sachs (U.S.)
|
10.663 |
35
|
37 |
Morgan Stanley (U.S.)
|
10.340 |
37
|
36 |
UBS (Elvetia)
|
9.838 |
39
|
42 |
AIG (U.S.)
|
7.490 |
47
|
N/A
|
AXA (Franta)
|
7.327 |
49
|
N/A
|
Allianz (Germania)
|
3.957 |
80
|
N/A
|
ING (Olanda)
|
3.880 |
81
|
85 |
Bogdan Popescu
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro