Cele mai agresive banci pe timp de criza

Cele mai agresive banci pe timp de criza

Anul 2009 a inceput sub auspicii sumbre. Criza financiara si-a facut simtita prezenta pe meleagurile mioritice, acolo unde activitatea de creditare a bancilor s-a poticnit serios. Astfel, bancile s-au vazut nevoite sa-si canalizeze eforturile catre activitatea de economisire. In cadrul acestui tablou, bancile au amutit, nu au mai fost atat de guralive. Declaratiile, comunicatele si

Anul 2009 a inceput sub auspicii sumbre. Criza financiara si-a facut simtita prezenta pe meleagurile mioritice, acolo unde activitatea de creditare a bancilor s-a poticnit serios. Astfel, bancile s-au vazut nevoite sa-si canalizeze eforturile catre activitatea de economisire. In cadrul acestui tablou, bancile au amutit, nu au mai fost atat de guralive. Declaratiile, comunicatele si conferintele de presa s-au diminuat considerabil. Cu toate acestea, au existat si institutii de credit, cum este cazul BCR si Banca Transilvania, care si-au intensificat, in aceste prime luni ale lui 2009, activitatea birourilor de presa. Cele doua banci au transmis mass-mediei, in aceasta perioada, mai multe informatii decat toate celelalte institutii la un loc.

In cazul BCR, statistica lasa sa se vada o majorare de 50% la numarului de informatii de presa, de la 14 transmise in prima parte a lui 2008 pana la 21 in acelasi interval din acest an. Un sfert dintre stirile aduse la cunostinta publicului larg s-au referit la lansarea unor noi produse sau servicii bancare marca BCR. "Continuam sa punem in aplicare politica noastra de transparenta fata de clienti printr-o comunicare atat proactiva, cat si reactiva. Raspundem in acest fel necesitatilor de comunicare ale clientilor si ale bancii. Daca iti respecti clientul, trebuie sa stii sa-l asculti cat si sa-i vorbesti", ne-a precizat Corneliu Cojocaru, directorul Directiei de Comunicare din cadru BCR.

Pe de alta parte, un alt element extrem de important ce trebuie sublinat este numarul de conferinte de presa organizate de cea mai mare banca din Romania. Astfel, intr-o perioada foarte mica (doua luni si jumatate) si, in acelasi timp, foarte sensibila din cauza crizelor financiara si emotionala, BCR a chemat jurnalistii la patru evenimente. Doua dintre acestea au avut ca tema activitatea de creditare, un subiect tabu inca din toamna anului trecut. Daca avem in vedere ca cele mai multe banci au organizat numai cate o conferinta de presa de la inceputul lui 2009 pentru prezentarea rezultatelor financiare de anul trecut, cu exceptia BRD care a mai avut si un seminar la Poiana Brasov, putem spune ca cele patru intalniri cu reprezentantii mass-media sustinute de BCR constituie o noutate absoluta pentru piata bancara autohtona, bucurandu-se de o larga acoperire in mass-media.

Si Banca Transilvania a mizat puternic pe furnizarea de stiri pentru jurnalisti, dublandu-si practic comunicatele de presa fata de inceputul anului precedent. Daca in perioada ianuarie-martie 2008, banca de la Cluj a transmis presei cinci informatii, in acelasi interval din 2009 numarul acestora a crescut pana la zece, dintre care opt au ajuns in atentia mijloacelor mass-media in ianuarie a.c. Dublarea comunicatelor de presa ne arata dorinta Bancii Transilvania de a se situa in prim-planul atentiei publice, chiar si in conditiile vitrege ale pietei bancare. De altfel, institutia de credit a beneficiat de o vizibilitate foarte buna in mass-media si involuntar. Nu trebuie sa uitam ca in cea de-a doua parte a lunii februarie, Banca Transilvania a tinut prima pagina a ziarelor si buletinelor de stiri de la radio si tv, cu evenimentul neplacut legat de furtul de la agentia sa din Cluj Napoca din 13 februarie 2009.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos