credius.ro

CEC cauta succcesul cu primul card de credit relaxat

9 august 2007

Cardul de credit este unul dintre produsele-vedeta cu care CEC si-a propus sa inceapa ofensiva pe piata bancara, odata cu numirea unei noi conduceri si demararea unui program de reorganizare si eficientizare a activitatii la sfarsitul acestei primaveri. Odata cu aplicarea noilor norme de creditare, cardul de credit oferit de CEC va deveni un produs accesibil unei categorii mai largi de clienti. Banca a primit de curand avizul BNR pentru normele interne de creditare, iar acestea se vor aplica si asupra cardului de credit si descoperitului de cont. „Suntem prima banca care a creat norme de creditare referitoare si la cardurile de credit dintre entitatile care au primit deja avizul BNR”, declara Radu Gheţea, presedintele CEC, precizand ca vanzarea de produse dupa noile norme va incepe de la 1 septembrie.

Potrivit noilor norme de creditare, limita de indatorare va fi de pana la 65% din veniturile nete, obtinute dupa eliminarea cosului minim de subzistenta. Ca si in cazul BCR, cei de la CEC au ales sa calculeze nivelul cheltuielilor lunare in functie de zona unde traieste solicitantul, respectiv urban sau rural. Astfel, pentru cei de la orase se ia in considerare cosul minim legal, in valoare de 735 lei pentru o familie de trei persoane, valoarea acestuia pentru clientii din mediul rural scazand la 65%. Acest mod de calcul permite si clientilor din sate si orase mici, a caror venituri sunt mai scazute, sa fie eligibili pentru produsele de creditare ale bancii. De asemenea, in noile conditii plafonul maxim pentru cardul de credit sau descoperit de cont este de pana la noua venituri lunare nete, in limita a 40.000 lei.

Presedintele CEC este de parare ca aceste norme vor permite bancii sa atraga mai multi clienti decat pana acum, cardul de credit fiind unul dintre produsele care va beneficia cel mai mult prin aplicarea noilor norme. „Trebuie sa fim realisti insa si sa vedem in ce masura clientela din Romania este eligibila pentru a accesa cardul de credit, intrucat nu este un produs la indemana oricui”, apreciaza Radu Ghetea. Fidel obiectivului asumat la preluarea conducerii CEC, acela ca banca sa devina lider pentru operatiunile bancare desfasurate de clientela din sate si orasele cu populatie mai mica de 50.000 de locuitori, Ghetea spune ca noile norme pot ajuta CEC sa se impuna pe piata cardurilor din zonele tinta. „Vrem sa devenim lideri pe segmentul cardurilor pentru populatia din zonele rurale si orasele sub 50.000 de locuitori”, declara presedintele CEC.

Cardul de credit de la CEC, emis sub sigla MasterCard, este unul dintre 'vedetele' pietei de profil, avand cea mai mica dobanda, 17,5%. Banca a demarat in aceasta vara o ampla campanie de publicitate pentru acest produs, care se desfasoara in toate mediile. Spoturile video si audio pentru cardul de credit MasterCard de la CEC pot fi vizionate si ascultate de pe site-ul bancii. 

Bogdan Popescu

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro