credius.ro

Cea mai originala promovare a pensiilor private

7 noiembrie 2007

Startul celor 4 luni de alegere ale pensiei private obligatorii a declansat o adevarata ofensiva publicitara din partea celor 18 administratori. Mesajele transmise de companii sunt din cele mai diverse, unele amuzante, altele serioase, unele clare si la obiect, altele banale sau neinspirate. Avem monologuri despre week-end, jocuri de televiziune, vedete de televiziune, batrani plictisiti in asteptarea pensiei sau altii care calatoresc in timp, lei inaripati, fete tinere care probeaza antemergatorul, Indiana Jones, Lara Croft si un cavaler (templier?), sau, mai nou, zani.

Trecand peste toate aceste personaje, se remarca campania liderului de pana acum al pietei, ING fond de Pensii, una dintre cele mai complexe si originale. Comunicarea publicitara a ING nu se rezuma la printuri si tv, ci este amplu extinsa pe Internet, unde compania a creat un adevarat univers ING. Mai mult, compania apeleaza la metode de promovare care tin mai mult de 'guerilla marketing'.

Despre spoturile tv ale ING nu sunt multe de spus, fiind arhicunoscute. Un fel de „Stii si castigi” adaptat la „Stii de la ING”, in care consultantii companiei dau raspunsurile corecte la intrebarile referitoare la domeniul pensiilor private obligatorii. Comunicarea este clara si directa, lipsita de 'figurile de stil' abordate de o parte din ceilalti administratori.

Mult mai interesant este insa ce se intampla pe Internet, unde modalitatile de exprimare pot fi mult mai diversificate si complexe. Aici cei de la ING exceleaza, in timp ce prezentele on-line ale celorlati jucatori pot trece drept comune, concretizate in mare lor majoritate printr-un simplu site cu informatii despre sistem si oferta, precum si modalitatile in care poti sa contactezi agentii companiei. Pagina ING este construita pe conceptul utilizat in spoturile tv, fiind denumita ConsultantING.ro, si unde poti sa gasesti pe cei mai apropiati consultanti ai companiei sau sa-ti testezi cunostintele despre sistemul de pensii. De aici insa poti sa tragi o raita in Tara ING (TaraING.ro). Desi cam pompos, conceptul pleaca de la ideea ca romanii au mai multa incredere in stat decat intr-o companiei privata, iar pagina arata de ce, in domeniul pensiilor private, ING este cel putin la fel de incredere ca Statul.

Campania pe Internet a companiei  merge si mai departe. La fel cum ne este prezentata Mihaela Radulescu la batranete in spotul Aviva, cei de la ING au lansat un „simulator de imbatranire” (CumAratLaPensie.ro), unde fiecare poate sa vada cum va arata la 70 de ani. Trebuie doar sa incarce o poza de tip buletin si sa urmeaza cativa pasi.

O initiativa 'neortodoxa' a companiei poate fi observata din strada. Exemplu: doua blocuri din imediata vecinatate a Pietei Unirii. In ambele cazuri, la unul dintre balcoanele locurilor este agatat un banner mare, de tipul celor confectionate de suporterii echipelor de fotbal, pe care este scris mare „Vreau sa fiu contactat de un consilier ING”.

Desi la noi sunt o noutate, astfel de instrumente de marketing sunt deja utilizate de ING in strainatate, primind aprecierea pietei si a specialistilor. Un exemplu in acest sens este site-ul MoveOutMoveUp.com al ING Direct din Statele Unite, o initiativa originala de atragere a clientilor pentru credite ipotecare. Pagina foarte amuzanta si atractiva, plina de animatie si filmulete, care prezinta cele mai importante motive pentru care sa te muti dintr-un apartament cu chirie intr-o casa a ta. Sunt trei scenarii: copilul, vecinii neplacuti si, cel mai distractiv, mutatul impreuna. In comparatie cu multe alte site-uri utilizate de companii pentru marketing, acesta nu necesita inregistrare si cont. 

Bogdan Popescu

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro