Cea mai mare banca vrea cei mai buni oameni pentru a fi cea mai buna

Cea mai mare banca vrea cei mai buni oameni pentru a fi cea mai buna

Cel mai important activ al unei companii sunt oamenii, spune o regula de aur a managementului. De multe ori insa aceasta sintagma a ajuns una dintre cele mai mari platitudini din viata marilor companii. In piata bancara romaneasca de acum, caracterizata de o criza de personal, oamenii pregatiti si de valoare sunt cu adevarat de

Cel mai important activ al unei companii sunt oamenii, spune o regula de aur a managementului. De multe ori insa aceasta sintagma a ajuns una dintre cele mai mari platitudini din viata marilor companii. In piata bancara romaneasca de acum, caracterizata de o criza de personal, oamenii pregatiti si de valoare sunt cu adevarat de aur. Iar daca vrei sa fii cel mai bun din aceasta piata, calitatea personalului este critica.

Acest lucru a fost evidentiat si de proaspatul sef al BCR, Dominic Bruynseels. Desi inca nu a conturat o strategie de dezvoltare a bancii pentru perioada urmatoare, obiectivul declarat de Bruynseels este ca BCR sa fie cea mai buna banca din Romania, in ciuda faptului ca acest superlativ este foarte relativ cand vorbim de banci. „Vrem sa fim cea mai buna banca din Romania. Strategia o vom dezvolta in perioada urmatoare, iar pana la sfarsitul anului o vom prezenta”, a declarat Bruynseels.

In acest sens, a aratat seful BCR, este nevoie ca banca sa atraga cei mai buni profesionisti din piata. „Avem nevoie de cei mai buni oameni de pe piata si ne dorim ca BCR sa fie banca in care acesti oameni îsi doresc sa lucreze”, a declarat Bruynseels. Un astfel de angajament este greu de tinut, in conditiile in care, o recunoaste si seful BCR, pe piata muncii e un adevarat „razboi pentru obtinerea talentelor”.

Pe de alta parte, Bruynseels arata ca dezvoltarea calitatii personalului nu presupune numai atragerea de specialisti cu experienta. De asemenea, este nevoie de o politica motivare a tinerilor absolventi  de valoare, astfel incat acestia sa nu mai aleaga sa munceasca in strainatate. „Avem capacitatea sa le oferim o cariera interesanta si stimulente financiare adecvate”, a declarat noul sef al BCR.

Din aprilie, cand a fost numit, si pana la 1 iulie, cand a preluat efectiv functie de presedintele executiv al BCR, Dominic Bruynseels a vizitat centrele regionale din tara ale bancii, pentru a cunoaste oamenii si a se familiariza cu modelul de business. „Sunt incantat de calitatea oamenilor din banca. Oamenii din prima linie mi-au spus ca acum, dupa restructurare, in primul rand trebuie sa avem grija de oamenii nostri si asta cred si eu”, a declarat Bruynseels, odata cu preluarea functiei de CEO. 

Procesul de restructurare a bancii a presupus reducerea schemei de personal de la aproximativ 11.000 de oameni la 9.500. Fostul CEO al BCR, Manfred Wimmer spune ca mai sunt necesare anumite restructurari de personal in continuare. Sefii BCR insista asupra faptului ca nu este vorba de disponibilizari, ci despre relocari de personal, in general de pe functii de back-office pe comercial. Regula se aplica insa numai daca oamenii respectivi sunt de acord cu aceasta schimbare. In prezent, BCR are 9.500 de angajati, dintre care aproximativ 6.000 muncesc in relatia cu clientii. Potrivit lui Wimmer, ponderea angajatilor din structurile comerciale ale bancii va creste in viitor.

Nevoia de personal a bancii va continua, pe masura ce reteaua de sucursale se va apropia de obiectivul propus. In prezent, BCR are 580 de unitati, de la 430 in 2007, iar pana la sfarsitul lui 2009 numarul de sucursale va atinge pragul de 700. Aceasta tinta va fi reexaminata periodic, in functie de evolutiile pietei, a aratat Wimmer.

Bogdan Popescu

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos