Ce mai e nou in afacerea MTS Leasing la un an de la faliment

Ce mai e nou in afacerea MTS Leasing la un an de la faliment

6 iulie 2005 era ziua in care scriam un articol pe GhiseulBancar.ro, aruncand pe piata media o bomba: falimentul MTS Leasing. Informatia era veridica, fiind confirmata oficial de fostul director de marketing al societatii, Andreea Raclea. La implinirea unui an de la falimentul MTS Leasing avem in fata un tablou sinistru: pagubitii isi urla disperarea

6 iulie 2005 era ziua in care scriam un articol pe GhiseulBancar.ro, aruncand pe piata media o bomba: falimentul MTS Leasing. Informatia era veridica, fiind confirmata oficial de fostul director de marketing al societatii, Andreea Raclea. La implinirea unui an de la falimentul MTS Leasing avem in fata un tablou sinistru: pagubitii isi urla disperarea pe diverse forumuri, autoritatile germane se dau cu capul de pereti sa salveze imaginea proasta … pe care a lasat-o familia Metzen in Romania, iar administratorul de insolvabilitate, Dr. Georg Bernsau, ne anunta din cand in cand pe o pagina de Internet ce a mai intreprins in procedura de faliment.

600 de cereri din partea pagubitilor MTS Leasing

Chiar daca la explozia scandalului se vorbea despre un numar estimativ de 700 de oameni, care semnasera contracte de leasing pentru constructia de case, administratorul de insolvabilitate, Dr Georg Bernsau, anunta la data de 10 mai 2006 pe site-ul www.mts-leasing.info, in cadrul celei de-a cincea comunicari oficiale ca "Exista cam 600 cereri de pretentii, din care pana acum au putut fi verificate cam 450. Se prevede incheierea verificarii celorlalte cereri pana la sfarsitul lunii mai 2006". Aceasta ultima comunicare, redactata numai in limba germana (celelalte au fost scrise si in limba romana), surprinde printr-o informatie extrem de pretioasa si, in aceleasi timp, surprinzatoare: MTS Leasing dadea "semne de slabiciune" inca din luna martie 2005. "Verificarea situatiei averii MTS Leasing GmbH a aratat ca trebuie pornit de la situatia in care incapacitatea de plata a aparut deja din sfarsitul lunii martie 2005. La momentul actual se pun in miscare actiuni de cerere de daune in contra asociatilor MTS Leasing GmbH", subliniaza Dr. Georg Bernsau.

Avocatul german mai anunta ca, in cadrul procedurii de faliment, "cautarea de investitori si negocierile pentru vanzarea constructiilor s-au incheiat. In cadrul negocierilor de vanzare a constructiilor s-au putut vinde cu succes unele dintre  constructii catre investitori individuali. Totusi, datorita situatiei complexe de drept si de contract, aceste negocieri s-au aratat a fi foarte consumatoare de timp. Pe langa vanzarile individuale, miezul activitatilor de vanzare a constat in gasirea unui investitor de calibru  pentru totalul constructiilor ramase. In KW 14/2006 au putut fi incheiate cu succes negocierile cu un investitor de calibru. La momentul actual se convine asupra detaliilor modalitatilor de predare-primire. S-a dovedit ca progresele in constructie initial stiute ale diferitelor constructii difera puternic de cele reale. Din pacate aceasta a condus la situatia in care valorile de vanzare initial stiute nu au putut fi realizate in toate cazurile. De aceea, la momentul actual trebuie pornit de la situatia in care cota de satisfacere a pretentiilor creditorilor va fi satisfacuta intr-o plaja procentuala cu o singura cifra".

Pagubitii il acuza pe Bernsau ca vinde activele MTS Leasing pe nimic

Pagubitii MTS Leasing protesteaza fata de situatia actuala a procesului derulat in Germania. S-au constituit deja cateva grupuri care si-au angajat avocati pentru a le fi reprezentante interesele intr-un mod favorabil. Cautand pe Internet detalii despre scandalul MTS Leasing gasesti diverse forumuri unde oamenii discuta aprins pe aceasta tema. Spre exemplu, la adresa http://www.gds.ro/comentarii/sondaje/2006-06-20/151 sunt postate o serie de comentarii ale unor pagubiti, dar si ale unor avocati din Germania. Aici se pot afla lucruri extrem de interesante. Unul dintre membri a postat intrebarea: "Are cineva vesti despre ce s-a hotarat la adunarea creditorilor din 6 iunie 2006?", raspunsul fiind dat de un alt membru al forumului: "La sedinta din data de 08.06.2006 s-a discutat despre vanzarea activelor MTS Leasing catre un asa zis mare investitor olandez pentru suma de 1.000.000 euro. De altfel o alta mare pacaleala, in conditiile in care numai 4-5 persoane au dat avans acesta suma, ei vor sa vinda activele MTS pe nimic. Ce ramane de facut, CONTESTATII CATRE TRIBUNALUL DIN KONIGSTEIN, D-L BERNSAU CONTESTAT PENTRU LIPSA DE TRANSPARENTA SI INFORMATIE IN ACTIUNEA DE LICHIDARE A MTS LEASING". Publicatia electronica BankingNews creeaza pentru toti cei care vor sa-si spuna parerea despre "mega-afacerea" MTS Leasing, un spatiu virtual de discutie. Asteptam opiniile voastre aici!

Istoria unei tepe

Publicitatea agresiva realizata de la infiintarea MTS Leasing, in 2003, a crescut numarul clientilor societatii la aproximativ 700. Cei mai multi dintre acestia au achitat avansul solicitat la semnarea contractului si – culmea tupeului – rate inainte de demararea lucrarilor de contructie. Toti acesti bani s-au dus pe apa sambetei sau mai degraba in buzunarul domnilor Metzen. Toate platile se efectuau intr-un cont al Volksbank din Frankfurt. In acelasi timp, platile catre Romania se faceau din acelasi cont bancar. Daca numarul de clienti vi se pare mic, trebuie sa stiti ca valoarea unui proiect de constructie este substantiala. Multi clienti au achitat zeci si sute de mii de euro ca avans pentru contractele semnate. Pe langa clientii care au ales sa-si construiasca o casa prin leasing imobiliar, au mai pierdut numeroase firme de constructii, printre care Impact si Energi-Co, care au realizat lucrari fara sa-si primeasca banii, si mai multe societati media, care au pus umarul la promovarea MTS Leasing.

Romanii au primit la inceputul lunii iulie 2005 o noua lovitura financiara. MTS Leasing dadea faliment, incheindu-si activitatea, iar cei care au fondat-o, doi germani (Theo si Mattthias Metzen – tata si fiu) fugeau din tara. Interesant este faptul ca firma internationala de evaluare a riscului de credit, Coface Intercredit, a tras in mai multe randuri un semnal de alarma referitor la MTS Leasing, dupa analiza companiei. Singurele informatii despre MTS Leasing, gasite de Coface, au fost cele despre firma germana MTS Leasing GmbH. O firma nou-nouta, cu capital minim. Practic, MTS Leasing avea un risc de credit mai mare decit cel al unui butic obisnuit de la coltul unei strazi din Romania, potrivit reprezentantilor Coface Intercredit.  

In acele zile toride, presa din Romania venea cu noi si noi dezvaluiri in cazul MTS Leasing. Ca pagubitii au inceput sa se adune la sediile societatii de leasing, ca politia autohtona s-a sesizat anchetand cazul, ca se incearca "subtilizarea" documentelor de la diverse sedii MTS Leasing din tara… Toate au culminat cu anuntul Tribunalului Koenigstein din Germania, care a ordonat prin Hotararea din 19.07.2005 inceperea procedurii de insolventa provizorie asupra patrimoniului (activelor) MTS Leasing GmbH. Tribunalul Koenigstein l-a desemnat pe domnul avocat Dr. Georg Bernsau ca administrator provizoriu de insolventa.

Din acel moment s-a inceput o comunicare oficiala pe site-ul www.mts-leasing.info, unde Dr. Georg Bernsau informa periodic pagubitii MTS Leasing despre etapele procedurii de faliment. A aparut astfel noutatea ca fiecare client MTS Leasing are posibilitatea de a-si rezilia propriul contract de leasing si de a prelua constructia. "Eventualele cheltuieli in vederea perfectarii actelor de reziliere (d.ex. costuri notariale, costuri de inscriere in cartea funciara etc.) sunt suportate de catre utilizator. Persoanele interesate se vor adresa catre agentul de vanzari numit oficial de catre administratorul de insolvabilitate: Domnul Schenn, Tel.:  (0040) 0269-206714, (0040) 741 641 205, Fax:   (0040) 0269-206715, E-Mail: mts-sales@gmx.de", astfel suna un anunt postat pe site-ul amintit.

Cornel Dinu
cornel.dinu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos