credius.ro

Cardurile Raiffeisen, bantuite de comisioane fantoma

27 ianuarie 2009

Comisioanele sunt principalul motiv de cearta intre clienti si banci. Cresterea sau introducerea unora noi la credite, caci acesta este cel mai sensibil produs, a condus la nenumarate nemultumiri din partea platitorilor de rate, a facut sa curga rauri de cerneala in presa si a dus la modificari legislative. Cand vine vorba de carduri, multi clienti tind sa nu dea mare atentie actiunilor bancii, de multe ori fiind vorba de taxe de valori reduse. Pe de alta parte insa, gandindu-ne la numarul de conturi si carduri, de ordinul zecilor de milioane la nivelul sistemului, ne dam seama ca orice suma in plus taxata pentru un card poate insemna un plus important de venituri pentru banci. O astfel de poveste vrem sa va prezentam in continuare: despre cum un client a platit luni la rand pe card (nu stie sigur cat) comisioane pentru un serviciu pe care nu l-a solicitat niciodata si despre care banca nu i-a oferit nici o explicatie. Desi aceste povesti se termina de obicei cu indignarea clientului, aici conflictul este cat de cat aplanat. Nu inseamna insa ca vorbim de un “happy end” veritabil.

Personajul nostru detine un card de debit emis de Raiffeisen Bank, de mai mult de doi ani, dupa cum ne-a explicat, si pe care angajatorul ii vireaza salariul. In fiecare luna, extrasul de cont al cardului evidentiaza numeroase extrageri de numerar, dar si plata pentru servicii solicitate bancii si pentru care a incheiat contracte cu aceasta, precum cel de plata automata a facturilor sau cel de internet banking. In mod normal, clientul nu trateaza cu mare atentie extrasul de cont, insa in noiembrie 2008, contrar obiceiurilor, acesta observa in document o plata pe care nu o poate identifica. In extras este marcata ca “pdf aig tele”, costa 29,2 lei si, dupa cum ii explica un teleconsilier al bancii, este vorba de taxa pe care o plateste pentru o asigurare de la AIG. Clientul nostru stie ca nu a solicitat bancii niciodata vreo asigurare, si nici companiei respective. In consecinta incearca pe toate caile, de la telefoane in call-centerul bancii si al companiei de asigurari, pana la cereri scrie adresate directorului sucursalei care i-a eliberat cardul, sa afle pentru ce plateste el aproape 30 de lei lunar si documentele corespunzatoare, dar si de cand il taxeaza Raiffeisen pentru acest serviciu. De la banca i se spune sa intrebe la compania de asigurari, iar acolo ori nu raspunde nimeni, ori este trimis inapoi la banca, in timp ce solicitarile scrise raman fara raspuns. Indignat, clientul reia eforturile pentru a afla raspuns la intrebarile lui, de data aceasta mult mai decis.

Dupa aproape doua luni de insistente, clientul nostru primeste un telefon de la un reprezentant Raiffeisen, care il informeaza ca problema lui s-a rezolvat: isi va primi banii inapoi. Fara nicio alta explicatie. La numai doua zile de la convorbire, in contul clientului apare o suma echivalenta cu 9 luni de plata a respectivului comision. Desi multimit intr-o anumita masura (destul de mica, ce-i drept!) ca banca i-a returnat niste bani, posesorul cardului Raiffeisen continua sa fie la fel de nedumerit ca la inceput si sa se intrebe de ce a trebuit el sa plateasca acel comision lunar si daca suma primita este chiar cea pe care i-o datora banca.

Bogdan Popescu

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro