Buletinul la control la plata cu cardul

Buletinul la control la plata cu cardul

Comerciantii vor fi obligati sa verifice identitatea utilizatorului la plata cu cardul. Clientul va trebui sa prezinte documentul de identitate, la randul sau comerciantul fiind obligat sa compare semnatura aplicata de acesta pe chitanta emisa de POS cu cea din acte. Introducerea codului PIN este de asemenea obligatorie. Aceste prevederi sunt prevazute in noul proiect

Comerciantii vor fi obligati sa verifice identitatea utilizatorului la plata cu cardul. Clientul va trebui sa prezinte documentul de identitate, la randul sau comerciantul fiind obligat sa compare semnatura aplicata de acesta pe chitanta emisa de POS cu cea din acte. Introducerea codului PIN este de asemenea obligatorie. Aceste prevederi sunt prevazute in noul proiect de regulament privind emiterea si utilizarea cardurilor, lansat de BNR spre dezbatere publica, pe site-ul institutiei.

Noul regulament asigura o transparenta ridicata in ceea ce priveste costurile si conditiile de emitere ale cardurilor. Emitentii de astfel de instrumente vor trebui sa afiseze clar la sediul unitatilor sau prin mijloace electronice – pe Internet – toate taxele, comisioanele si dobanzile legate de emiterea si utilizarea cardurilor, dar si momentul in care acestea sunt percepute sau acordate. Banca Nationala subliniaza maniera transparenta in care trebuie sa fie stabilite taxele, comisioanele, dobanzile si penalitatile, proces ce va tine seama de costurile si riscurile asociate, fara a introduce prin aceasta restrictionari la adresa liberei concurente.

Si modificarile costurilor vor trebui comunicate din timp clientului. Banca este obligata sa afiseze modificarile de dobanda la unitatile proprii cu 10 zile inainte de intrarea in vigoare a masurii. Daca este vorba despre alte prevederi ale contractului incheiat intre detinatorul de card si emitent, acesta din urma trebuie sa notifice clientul asupa unor modificari ale acestora prin diferite mijloace – scrisoare, e-mail, SMS, telefon, WAP etc., oferindu-i posibilitatea sa le accepte sau sa renunte la serviciile emitentului. In acest caz se aplica principiul acceptarii tacite: clientul are 30 de zile la dispozitie sa raspunda, iar in cazul in care nu o face se considera ca este de acord nu noile conditii.

48 de ore va avea la dispozitie banca pentru a pune la dispozitia clientului evidentele aferente tranzactiilor efectuate prin intermediul cardului, inclusiv extrasele de cont. Transmiterea acestor date se poate face pe suport hartie, prin SMS, e-mail, WAP, facsimil. Aceste evidente vor contine, cel putin, o referinta unica care sa ii permita utilizatorului sa identifice tranzactia, valoarea tranzactiei (suma platita, retrasa, transferata), valoarea oricaror taxe si comisioane aplicate pentru anumite tipuri particulare de tranzactii, rata de schimb valutar pentru convertirea valorii fiecarei tranzactii efectuate in moneda straina.

Bogdan Popescu
bogdan.popescu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos