credius.ro

BRD si Gecad dau startul in afaceri on-line

2 octombrie 2006

Serviciul BRD ePayment, rezultat al unui parteneriat strategic intre BRD Societe Generale si Gecad ePayment, este disponibil de astazi si se adreseaza celor care vor sa inceapa o afacere online sau sa desfasoare deja tranzactii pe internet. Prin acest serviciu se doreste furnizarea de solutii de comert electronic stabile, sigure si eficiente tuturor companiilor romanesti. Acordul va permite si gestionarea in comun, de catre GECAD ePayment si BRD Societe Generale ... a unor contracte de amploare in domeniul comertului electronic. "Ne adresam companiilor mici si mijlocii care pot gasi prin acest serviciu o modalitate de a-si dezvolta afacerea", a declarat Geo Bavro, director al departamentului strategic si marketing directia monetica si canale de distributie a BRD. El a aratat ca un astfel de business este mai putin costisitor decat dezvoltarea unei retele in stil propriu. " Noi oferim solutii <la cheie>, inclusiv consultanta si servicii financiare oferite de BRD. La sfarsitul lunii august detineam 20% din cota de piata in domeniul electronic. Am atras comercianti importanti cum sunt Orange si Blue Air", a incheiat Geo Bavro.

O alta strategie pentru perioada imediat urmatoare o reprezinta activitatea de promovare, cu scopul de a atrage cat mai multi utilizatori de carduri spre aceasta zona. Potrivit reprezentantilor celor doua parti, alaturi de oferta comerciala aceasta colaborare presupune derularea unor proiecte comune de informare a publicului, comercianti si cumparatori deopotriva, asupra beneficiilor tranzactiilor online.

Magazin online cu cateva sute de euro...

Ritmul de crestere a pietei romanesti de deschidere a magazinelor online este dublu de la an la an. Aceasta crestere este explicata prin faptul ca un astfel de magazin necesita investitii minime", explica directorul executiv al Gecad ePayment, Carmen Sebe. "Ne asteptam ca numarul afacerilor online dar si cel al cumparatorilor pe internet sa creasca ca urmare a efortului nostru comun", a continuat Sebe.

In prezent exista peste opt milioane de carduri bancare si sase milioane de utilizatori de internet, urmand ca in 2007 - 2008, numarul de internauti sa ajunga la 8 milioane. Aceste cifre sunt incurajatoare pentru comertul electronic, care tinde sa prinda tot mai mult teren si in Romania. Vanzarile online sunt vazute ca oportunitati de dezvoltare pentru IMM-uri, deoarece un magazin "virtual" necesita o investitie de cateva sute de euro, comparativ cu unul clasic, care necesita un "start-up" de 15.000 - 20.000 de euro. Initiatorii parteneriatului doresc ca acest serviciu sa fie o "spirala" care sa conduca la satisfacerea cumparatorului printr-un comert mai facil, mai sigur si, implicit, la cresterea vanzarilor si dezvoltarea unui business profitabil pe aceasta nisa.

Ce platesc la deschiderea unui business online?

Cei care vor sa isi lanseze o astfel de afacere trebuie sa achite o taxa de instalare de 200 de euro, comisioane de acceptare a tranzactiilor pe carduri, care include servicii de comert electronic, in valoare de 4,5% si un abonament lunar de cateva zeci de euro. Comerciantii care efectueaza un volum de tranzactii redus pot negocia un comision mai mare si un abonament lunar mai mic.

Potrivit datelor furnizat de Gecad, anul trecut existau 400 de magazine online, urmand ca la finele acestui an acestea sa ajunga la 800 de magazine. De asemenea, volumul tranzactiilor online prin cardurile bancare in magazinele online romanesti a fost de 2,1 milioane de euro in primele sase luni ale anului, potrivit datelor Romcard. Pana la sfarsitul lui 2006 sunt estimate tranzactii in valoare de 10 milioane de euro. Aceasta crestere prognozata se datoreaza in special parteneriatului incheiat in ultima luna cu Orange si Emag , inclusiv altor contracte care urmeaza sa fie semnate in perioada imediat urmatoare.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro