credius.ro

BRD si Banca Transilvania... care pe care pentru IMM-uri

2 iunie 2006

Va aduceti aminte ca, in urma nu cu mult timp (ceva mai mult de un an!), un mic intreprinzator trebuia sa treaca adevarate probe de foc ale unei institutii de credit... ca sa puna mana pe niste bani. Cei mai multi dintre cei care-si faceau curaj si treceau pragul unei banci pentru a incerca marea cu degetul aveau parte de un refuz categoric, cu zambetul de buze pe post de politete... Lucrurile s-au schimbat intre timp, atat de drastic incat se vorbeste deja, pastrand totusi proportiiile, despre "credite doar cu buletinul" pentru IMM-uri. Banca  Transilvania si BRD par a fi echipele imm-iste fanion, ce joaca in aceste zile derby-ul pentru suprematie!

Istoria creditelor simple a debutat pe la inceputul anului 2005, cand Banca Transilvania producea o adevarata revolutie pe piata creditelor pentru IMM-uri, lansand produsul "Credit 1 ora". Nu trebuie sa va amintesc eu care a fost reactia la nivelul specialistilor  financiar-bancari. Se ajunsese pana acolo incat unii vorbeau despre faptul ca Banca Transilvania incalca normele restrictive impuse de BNR, care stateau, de fapt, in opinia lor, la baza acelei reticente a bancilor de a finanta afacerile imm-istilor.

Micii intreprinzatori simteau nevoia de simplitate. De niste produse standard, care ar fi simplificat situatiile in care birocratia impusa pentru obtinerea unei finantari si lipsa de flexibilitate ale functionarilor bancari erau probleme grave si reale. Oamenii de afaceri au fost ascultati de BT, care a promis ca va lansa la fiecare trei luni cate un credit simplu de accesat destinat IMM-urilor si, foarte important, si-a declarat intentia de a deveni "Banca nr. 1 pentru IMM-uri".

Timpul s-a scurs, unele banci (BCR, BRD, Raiffeisen Bank, Libra Bank, ProCredit Bank, Finansbank, Volksbank, Bancpost) au avut incercari timide de a contracara strategia Bancii Transilvania... Zilele acestea s-a produs insa a doua minune: BRD vine cu o oferta completa pentru IMM-uri. Simpla, rapida, cu proceduri de acordare simplificate, documentatie minima si schema flexibila de garantare. Iata cum, doua echipe se dueleaza puternic pe acelasi segment. Se dueleaza in adevaratul sens al cuvantului... cu produse exceptionale.

Schimbarea la fata a segmentului de produse de creditare pentru IMM-uri se resimte si la Romtelecom. Candva sunai la "0 FINANTARE IMM" pentru a vorbi cu peretii, spunandu-ti durerea si nevoile. Acum lucrurile s-au schimbat radical: suni la 0800800IMM (Telverde Banca Transilvania) sau la 08010BRDIMM (Telverde BRD) si ai cu adevarat cu cine vorbi. Mai apoi lucrurile isi pot gasi o rezolvare... ba intr-un sfert de ora sau o ora intreaga...

BRD si Banca Transilvania au inteles importanta simplificarii. Numai asa pot acorda credite imm-istilor. Si numai asa se poate vorbi despre concurenta pe piata creditelor pentru micii intreprinzatori. Concurenta care poate da nastere unor produse din ce in ce mai bune. Apropo, lupta dintre cele doua banci se da si la nivelul declaratiilor, insa numai acum inainte de inceperea meciului, pentru ca mai apoi incepe meciul. Si, dupa cum stim, in teren nu mai conteaza decat tactica, pasele, driblingurile, faulturile "bine intentionate" si ... fireste... golurile!!!

Lucian Cojocaru, director Departamentul Comercial BRD: "Am pus accentul pe o procedura de acordare simplificata, documentatie minima si schema flexibila de garantare. Mizam pe un pachet complet de produse destinate IMM-urilor, pentru ca nu vrem sa ne amagim clientii, cum face o alta banca, ca peste trei luni mai lansam inca un credit si tot asa".

Ionut Patrahau, director general adjunct Banca Transilvania: "Ne-am bucurat sa auzim ca si alte banci au adaugat portofoliilor proprii de produse si credite rapide pentru IMM, fara garantii materiale. In felul asta se confirma faptul ca inovatia noastra de acum un an si patru luni adauga cu adevarat valoare si este imbratisata de piata. Nu ca ne-ar fi lipsit semnele acestei confirmari, fiindu-ne de ajuns cei aproape 20.000 de clienti creditati in aceasta perioada sau premiul pentru cel mai bun produs bancar al anului acordat Creditului 1 Ora. Insa numai atunci cand incetezi sa mai fii singur pe piata, atunci cand concurenta te urmeaza, devii cu adevarat lider. Asa s-a intamplat si cu cafenelele bancare ce au fost deschise la un an dupa primul BT Café. Se confirma faptul ca in afara de inovatori exista in sistem si o alta categorie de jucatori: followerii, cei care copiaza si ajuta sistemul sa se dezvolte cu adevarat. Este mare nevoie de ei si sunt sigur ca de acum incolo IMM-urile din Romania au o sansa in plus sa isi rezolve problemele. Au benchmark-uri, pot face comparatii si alege tot ce-i mai bun. Noi, la Banca Transilvania continuam sa inovam si sa lansam produse o data la trei luni. Nu exista satisfactie mai mare decat sa observam cum triplarea de anul acesta a numarului de clienti IMM creditati in BT este acompaniata de ameliorarea continua a accesului intreprinzatorilor romani la credite bancare. Suntem specialisti in IMM si vom deveni numarul 1 in acest segment pana la sfarsitul anului 2007. Produsul pe care il vom lansa conform angajamentului public pe data de 14 iunie va reprezenta un pas major pe acest drum si un beneficiu enorm pentru clientii nostri existenti si viitori".

In Cafeneaua Bancara supunem dezbaterii publice acest meci al declaratiilor, dar si jocul in sine. Spune-ti si tu aici parerea despre piata creditelor pentru IMM-uri, despre produsele Bancii Transilvania si cele ale BRD-ului si despre "rautatile" bancherilor...

Cornel Dinu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro