Bonusuri turcesti vs. puncte frantuzesti pe piata cardurilor de credit

Bonusuri turcesti vs. puncte frantuzesti pe piata cardurilor de credit

Lansat cu mare tam-tam si sustinut cu multa reclama (vezi cel putin prima pagina a Gazetei Sporturilor de ieri – click aici), noul card de credit de la BRD este o ruda foarte apropiata a cardurilor de credit aduse pe piata romaneasca de bancile turcesti. Sistemul de puncte in jurul caruia este construit Punct Card

Lansat cu mare tam-tam si sustinut cu multa reclama (vezi cel putin prima pagina a Gazetei Sporturilor de ieri – click aici), noul card de credit de la BRD este o ruda foarte apropiata a cardurilor de credit aduse pe piata romaneasca de bancile turcesti. Sistemul de puncte in jurul caruia este construit Punct Card de la BRD este aproape identic cu cel al produsului Bonus Card, lansat de turcii de la Garanti Bank in toamna anului trecut. O modalitate asemanatoare de recompansare a clientilor care utilizeaza cardul de credit este practicata de o alta banca turceasca, Credit Europe Bank, pentru al lor CardAvantaj, insa aici bonusurile oferite sunt ceva mai mici decat in cazul Garanti si BRD.

Programele de fidelizare aplicate de cele trei banci pentru cardurile de credit functioneaza destul de simplu. Astfel, clientul primeste puncte sau bonusuri, in functie de banca, pentru cumparaturile platite cu cardul, care mai apoi se transforma in bani ce pot fi cheltuiti in magazinele partenere din program. Cei de la Garanti ofera un bonus de 0,5% din suma cheltuita la comercianti, iar pentru tranzactiile facuta la partenerii comerciali ai bancii din Romania, bonusul poate fi de doua sau chiar patru ori mai mare (intre 1% si 2% din suma achitata cu cardul). Bonusul acumulat reprezinta practic bani, ce pot fi cheltuiti la comerciantii parteneri.

Bonusurile de la Garanti se transforma la BRD in puncte, insa valoarea lor in bani este aproape aceeasi. Pentru tranzactiile la comercianti, un leu cheltuit se transforma intr-un punct de fidelitate, iar valoarea acestuia este de 0,005 lei. La final insa, clientul va primi inapoi tot 0,5% din suma cheltuita. Si aici, pentru tranzactiile realizate la magazinele partenere, clientii sunt rasplatiti cu mai multe punte: dublu sau de 2,5 ori mai mult, in functie de valoarea platii (1 sau 1,5 puncte suplimentare). Noutatea cu care vine BRD este faptul ca acorda puncte si pentru plata facturilor cu cardul de credit: 0,5 puncte pentru fiecare leu cheltuit astfel. De asemenea, cardul Punct de la BRD se remarca si prin cea mai mare perioada de gratie din piata. Aceasta este de 60 de zile, in care clientul poate sa achite imprumutul pe card fara dobanda. La cardul Avantaj, de exemplu, perioada de gratie este de 45 de zile.

Mult mai vechi pe piata romaneasca decat produsele de la BRD si Garanti, cardul Avantaj de la Credit Europe Bank (fost CardFinans Avantaj) ofera si el detinatorilor un sistem de bonusuri. Valoarea acestuia este de 0,3% din sumele cheltuite de pe card la orice comerciant.

Ce au in plus cardurile turcesti fata de cel de la BRD este numarul mai mare de comercianti parteneri (explicabil, de vreme ce produsul bancii franceze e proaspat lansat!). Cea mai importanta facilitate oferita insa de cardurile turcesti este sistemul de plata in rate fara dobanda, care a facut din Credit Europe Bank unul dintre jucatorii de top de pe piata cardurilor de credit. Atat in cazul cardului Avantaj, cat si la Bonus Card, clientii au posibilitatea sa achite cumparaturile facute la magazinele partenere in mai multe rate, ce pot ajunge, in functie de comerciant, pana la 12. Iar la Credit Europe Bank, care vinde cardul Avantaj de ceva ani in Romania, atat numarul, cat si diversitatea partenerilor comerciali sunt foarte ridicate.

Bogdan Popescu

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos