credius.ro

Bilantul activitatii Raiffeisen Bank din 2010

29 martie 2011

In 2010, Raiffeisen Bank a realizat un profit net de 83 milioane euro, in crestere cu 12% fata de profitul anului trecut, de 74 milioane euro, se precizeaza intr-un comunicat de presa al institutiei de credit. Obtinute in contextul unui mediu economic dificil, rezultatele solide ale bancii in 2010 pot fi atribuite in mare parte injumatatirii cheltuielilor cu provizioanele, de la 88 milioane euro in 2009 la 48 milioane euro in 2010.

La sfarsitul anului 2010, valoarea totala a activelor Raiffeisen Bank era de 5,11 miliarde de euro, in crestere cu 9% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In decurs de un an, volumul total al creditelor a crescut cu 18%, ajungand la 3,04 miliarde euro, in timp ce volumul depozitelor a crescut cu 9%, la 3,69 miliarde euro. In consecinta, raportul credite/depozite era de 83% la sfarsitul lui 2010, fata de 76% la finele anului anterior. Rata solvabilitatii (incluzand profitul) era de 13,3% la sfarsitul lui 2010, indicand o lichiditate sanatoasa si o capitalizare solida a bancii.

Cheltuielile operationale ale Raiffeisen Bank, de 266 milioane euro, au fost usor mai mici decat in anul precedent (269 milioane euro). Venitul net a scazut cu 8% la 413 milioane euro, o evolutie la care banca se astepta dat fiind faptul ca economia a traversat o recesiune puternica si ca increderea consumatorilor in economie a ramas la unul dintre cele mai scazute niveluri din Uniunea Europeana. Acesti factori au influentat si raportul cost/venituri al Bancii, care a crescut la 64,5% in 2010, de la 60% in anul precedent.

“Rezultatele noastre pentru 2010 sunt cu adevarat exceptionale, date fiind atat recesiunea prin care a trecut economia Romaniei in ultimii doi ani, cat si situatia pietelor financiare. Am reusit sa crestem si sa obtinem profit in cursul unui an extrem de dificil si plin de incertitudini printr-un management al lichiditatii si printr-un control strict al costurilor si riscurilor. Am continuat sa imbunatatim calitatea portofoliului nostru de credite si sa reducem cheltuielile cu provizioanele. In 2011, vom continua sa ne dezvoltam si sa ne eficientizam activitatile si ne vom concentra asupra unui control atent al costurilor”, a spus Steven van Groningen, Presedinte si CEO al Raiffeisen Bank Romania.

Dimensiunea bazei de clienti a Raiffeisen Bank a ramas neschimbata in 2010, la aproximativ 2 milioane, dintre care aproape 105.000 IMM-uri si 8.000 de clienti corporate. La sfarsitul anului 2010, reteaua Raiffeisen Bank cuprindea 540 de unitati, fata de cele 559 de la finalul anului precedent. Banca avea 6.104 angajati la sfarsitul anului 2010, usor in scadere fata de 6.138 la finele lui 2009.

Banca pune la dispozitia clientilor sai multiple canale bancare, precum Raiffeisen Direct (phone banking), myBanking (mobile banking), Raiffeisen Online (Internet banking) - toate au inregistrat o crestere semnificativa in 2010 atat ca numar de clienti cat si ca volum al tranzactiilor. In plus, Raiffeisen Bank opera si o retea de 1.000 de ATM-uri si 8.600 de terminale POS.

NOTA. Toate cifrele prezentate in acest comunicat de presa sunt auditate si respecta standardele International Financial Reporting Standards (IFRS). Cifrele se refera exclusiv la rezultatele anuntate de Raiffeisen Bank S.A. si pot fi diferite de cele pe care le va anunta Raiffeisen Bank International AG (RBI) referitor la operatiunile sale pe piata din Romania atunci cand va publica raportul sau anual, in data de 8 aprilie 2011.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro