credius.ro

BCR vrea sa atraga 75.000 de utilizatori pentru serviciul 24 Banking in 2008

11 august 2008

Pentru a reduce numarul persoanelor care stau la cozi la ghisee, majoritatea bancilor din Romania au inceput sa ofere clientilor sai servicii bancare la distanta. Cel mai mare jucator de pe piata, BCR, a dezvoltat un concept integrat, denumit 24 Banking, care ofera clientilor acces la operatiuni bancare fara a intra in contact cu banca, sau fara a mai fi restrictionati de programul de lucru al unitatilor bancare. Conceptul este format din serviciul de internet banking - Click 24 Banking BCR, serviciul de telefonie - Alo 24 Banking BCR si unitatile de self-banking - Easy 24 Banking  BCR. In prezent peste 250.000 de clienti utilizeaza serviciile de internet si telefonie ale bancii. In numai o luna de la lansarea conceptului, BCR a atras 15.000 de utilizatori, iar pana la sfarsitul acestui an si-a propus sa aiba 75.000 de utilizatori activi. Prin atingerea acestei tinte, banca urmareste sa reduca numarul de tranzactii in numerar cu 15% in acest an. 

“Prin acest concept oferim clientilor nostri, sub o singura umbrela - 24 Banking, modalitati diferite de efectuare a tranzactiilor curente. Clientii au acces la aceleasi functionalitati prin toate canalele, avand libertatea de a alege pe care sa-l utilizeze, astfel el ramane in contact cu banca dar economiseste timp. In plus, serviciile alternative presupun si costuri mai reduse fata de operatiunile efectuate la ghiseu. Astfel, in cazul operatiunilor efectuate prin serviciul de telefonie clientii benefeciaza de reduceri ale costurilor de 50%, fata de cele percepute la ghiseu si de 75% pentru operatiunile efectute prin internet banking. De la lansarea acestui serviciu, valoarea medie zilnica a tranzactiilor prin canalele alternative ale BCR a crescut de sase ori, de la 70.000 lei la 400.000 lei, in timp ce volumul lunar al tranzactiilor a crescut de la 2,5 milioane lei la 15 milioane lei”, a declarat  directorul executiv al Directiei Managmentul Canalelor Alternative, Catalin Moise.

Prin intermediul acestor doua servicii, clientii pot avea acces la conturile proprii in orice moment, oriunde s-ar afla, beneficiind de comision zero pentru utilizarea serviciilor de informare-consultare. Astfel, acestia pot obtine informatii personalizate referitoare la conturile curente si la instrumentele de economisire deschise la BCR precum si informatii referitoare la creditele contractate de la BCR. De asemenea, clientii pot efectua, de la distanta, diverse plati curente, precum achitarea facturilor de utilitati, rambursarea ratelor de credit si a sumelor minime de plata pentru cardurile de credit. Totodata, clientii pot efectua transferuri in lei si in valuta catre conturi deschise la BCR si transferuri in lei catre conturi deschise la alte institutii financiar-bancare. Pentru Alo 24 Banking, programul de lucru este intre orele 8 si 22, zilnic, iar pentru Click 24 Banking, programul este non-stop.

Zonele de self banking- Easy 24 Banking, au fost deschise in 23 de unitati ale BCR, si pot fi utilizate non-stop de catre clienti. Pana la sfarsitul acestui an BCR si-a propus sa amenajeze inca 27 de astfel de unitati in sucursalele mari din tara. In cadrul acestor zone, clientii pot efectua operatiuni bancare prin intermediul bancomatelor, masinilor multifunctionale, automatelor de schimb valutar, Service Box-urilor, dar si cu ajutorul telefonului. La bancomatele din zona Easy 24 Banking BCR, clientii pot efectua aceleasi operatiuni ca la orice unitate BCR. Masina multifunctionala permite depunerea de numerar in contul curent, utilizand cardul de debit BCR in lei, precum si toate operatiunile care se pot efectua la un bancomat obisnuit.

Automatul de schimb valutar permite schimbarea valutei (euro, dolari, lire sterline, franci elvetieni) in lei la cursul practicat de BCR la ghiseele bancii, dar suma schimbata nu poate depasi la o singura tranzactie echivalentul a 2.000 de lei, numarul tranzactiilor fiind nelimitat. Prin Service Box, clientii pot efectua operatiuni de plati exclusiv in lei, prin ordine de plata, in limita disponibilului din contul curent. Telefonul instalat in zona Easy 24 BCR permite accesul non-stop la serviciul de carduri si operatiuni bacare, obtinerea de informatii personalizate pentru conturile BCR, dar si obtinerea de informatii referitoare la produsele si serviciile bancii.

Moise a mai mentionat ca, toti clientii BCR care au beneficiat de servicii de internet si phone banking pana la lansarea conceptului le vor putea utiliza in varianta noua. In a doua jumatate a acestui an banca si-a propus sa introduca noi facilitati acestui concept astfel incat clientii sa beneficieze de servicii cat mai complete. Ei vor putea efectua prin intermediul telefonului si internet banking-ului plati internationale, schimburi valutare si rambursari a ratelor de credite din alte valute sa obtina informatii personalizate privind cardurile de credit. De asemenea, ei vor avea posibilitatea sa plateasca facturile la masinile multifunctionale pe baza codurilor de bare. Tot in aceasta perioada banca va lansa o noua solutie de Netbanking  pentru clientii micro.

Ludmila Cucia  

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro