credius.ro

BCR descurajeaza operatiunile cu numerar si recomanda clientilor canalele electronice

22 decembrie 2008

BCR renunta la unele comisioane percepute la operatiunile fara numerar efectuate prin conturile curente, in paralel cu fixarea unui comision de 10 lei sau euro pentru cateva tipuri de operatiuni cu cash, efectuate la ghiseul bancii, si cu cec-uri. Aceste modificari de tarife au ca scop redirectionarea clientilor catre efecturarea de operatiuni fara numerar.

Astfel, BCR taie la zero comisioanele pentru 12 operatuni si servicii fara numerar, printre care intocmirea contractelor de garantie imobiliara de catre personalul bancii, eliberarea scrisorii de bonitate sau de referinta, transmiteri prin fax privind diverse mesaje ce privesc activitatea bancara, solicitate de client, si consultarea arhivei Centralei Riscurilor Bancare (CRB) pentru alte scopuri decat obtinerea de credite.

Totodata, comisioanele percepute la depunerile de numerar in conturile altor clienti la ghiseele bancii, retragerile de numerar la ghiseele bancii, platile intrabancare in valuta si vanzarea de cecuri comerciale vor avea costul fix de 10 lei sau 10 euro, in functie de moneda care vizeaza operatiunea sau serviciul respectiv.

Banca va percepe acelasi comision si pentru spezele de remitere cec in numele clientului, investigatiile cec-urilor, cecuri returnate neonorate, anularea cec-urilor la cererea ordonatorului, pentru taxa de emitere cec-uri in regim de urgenta sau pentru corespondenta letrica, se arata in comunicatul BCR.

Aceasta este a doua actiune de amploare a BCR de descurajare a operatiunilor cu numerar. La jumatatea lui 2007, BCR introducea un comision de 1 leu pentru depunerile de numerar in cont (cu cateva exceptii), majorarea comisionului pentru plata facturilor la ghiseu si pe cel de retragere de numerar de la ghisee.

"Prin majorarea comisioanelor pentru operatiunile cu numerar si, concomitent, diminuarea comisioanelor pentru operatiunile fara numerar, incurajam orientarea catre 24 Banking sau catre alte variante alternative, mai avantajoase pentru clienti", a declarat directorul executiv al directie de dezvoltare afaceri si produse retail din cadrul BCR, Sorin Mititelu.

De asemenea, BCR a anuntat ca si in 2009 banca va continua procedura de inchidere automata a conturilor curente inactive ce apartin populatiei. Conturile sunt declarate inactive daca nu au inregistrat nicio miscare pe o perioada de sase luni consecutive exceptand plata dobanzilor, comisioanelor de administrare, ori alte cheltuieli de aceeasi natura, daca soldul este mai mic de 40 de lei sau echivalentul in moneda nationala si daca respectivul cont este atasat altor produse, active, in legatura cu care acestea functioneaza.

Incepand cu aprilie 2009, clientii titulari ai conturilor inactive vor fi notificati si li se va permite sa isi reactiveze conturile, efectuand cel putin o tranzactie prin orice canal la care acestia au acces, mai arata comunicatul BCR. 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro