BCR a restructurat 2500 de credite cu probleme de rambursare

BCR a restructurat 2500 de credite cu probleme de rambursare

BCR a restructurat credite pentru 2.500 de persoane fizice care au avut restante dupa inceperea crizei, majoritatea imprumuturi ipotecare, desi a contactat circa 90.000 de clienti pentru a le propune aceasta optiune, a declarat directorul diviziei pentru credite de retail, Stefan Coroianu. "Programul de restructurare a creditelor a inceput la BCR din luna aprilie, dupa

BCR a restructurat credite pentru 2.500 de persoane fizice care au avut restante dupa inceperea crizei, majoritatea imprumuturi ipotecare, desi a contactat circa 90.000 de clienti pentru a le propune aceasta optiune, a declarat directorul diviziei pentru credite de retail, Stefan Coroianu.

"Programul de restructurare a creditelor a inceput la BCR din luna aprilie, dupa ce fusese pregatit cateva saptamani inainte. Am incercat sa avem in cadrul acestui program o abordare tintita catre clientii care aveau un comportament ordonat de achitare a obligatiilor, dar care dupa lunile octombrie, noiembrie au inceput sa raporteze intarzieri", a afirmat, marti, Coroianu.

El a explicat ca BCR a impartit clientii vizati de o posibila restructurare a creditelor in trei subsegmente principale: persoane afectate de somaj , care au inregistrat o majorare a obligatiilor lunare din cauza cresterii dobanzilor sau a cursului de schimb, sau clienti ale caror venituri au scazut semnificativ.

"Pentru fiecare subsegment am incercat sa schitam solutii particulare. Astfel, pentru clientii afectati de somaj am acordat o perioada de gratie, pentru cei ale caror venituri s-au redus am implementat o perioada de diminuare a platilor, iar pentru cei ale caror rate au crescut am incercat sa majoram perioada de creditare", a explicat Coroianu.

Oficialul BCR a precizat ca programul de restructurare a creditelor a fost derulat prin personalul din front office, care avea deja un contact direct cu clientii. "Au existat 90.000 de clienti cu credite, cu intarzieri cuprinse intre 30 si 90 de zile, pe care i-am contactat si am incercat sa le propunem posibilitatea restructurarii imprumuturilor. Aproximativ 2.500 de persoane fizice au acceptat deja restructurarea imprumuturilor, dar a existat si o retinere din partea clientilor, care la un prim contact prefera sa plateasca. Cam 70% din numarul creditelor restructuate sunt ipotecare", a spus Coroianu.

El a precizat ca au fost reluate platile la imprumuturi totalizand 63% din valoarea creditelor tintite pentru restructurare. Totusi, Coroianu considera ca cifrele vor creste pe partea de credite restructurate, in conditiile in care solutia pe termen lung este adaptarea platilor lunare la posibilitatile clientului. Oficialul BCR a explicat ca au existat si 100 de clienti pentru care nu s-a putut gasi solutii de restructurare de comun acord, iar la acestea se cauta in prezent alte solutii.

"Portofoliul de credite neperformante, ca valoare, inregistreaza o stabilizare relativa, dupa o crestere accelerata in primele sapte luni. Am contactat in medie 15.000 – 20.000 de clienti lunar pentru a le oferi posibilitatea de restructurare a creditelor si anticipez ca se va mentine acest ritm pana la finele anului, dar lista este dinamica in conditiile in care unii clienti ies din incadrarea in lista in timp ce altii intra", a mai spus oficialul BCR.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos