Banca Comerciala Romana (BCR) nu este privita cu ochi buni de catre clientii care au contractat un credit in anii anteriori. Faptul ca cea mai mare banca de pe piata autohtona acorda in prezent imprumuturi la costuri mult mai mici fata de cele practicate in trecut a devenit un motiv suficient pentru multi clienti ai BCR de a actiona institutia in judecata. ... De asemenea, nemultumirile acestor oameni care au primit imprumuturi de la BCR in anii precedenti au prins forma unui protest de proportii. Acesta se desfasoara in mediul virtual pe Yahoo si Facebook sub titulatura "Anti BCR". Mai mult, prin intermediul postei electronice, clientii BCR au inceput sa transmita un mesaj prin care doresc sa aduca la cunostinta opiniei publice necazul lor comun. Va prezentam, in continuare, cateva dintre precizarile cuprinse in acest email.
"Stimati cititori,
Sunt un simplu client BCR care doreste ca prin intermediul acestui email sa va aduca la cunostinta atat dvs cat si cunoscutilor dvs metodele folosite de BCR in Romania pentru a-si maximiza profiturile in vremuri de criza.
...
Primul gand care imi vine in minte este sa ne strangem cat mai multe persoane care `sa denunte', `sa spuna', sau mai bine zis sa aduca la cunostinta opiniei
publice din Romania, mai ales a tuturor celor care doresc sa ia un credit in urmatoarea perioada de timp, despre metodele BCR si mai ales cum fac ei banutzi pe spatele clientilor vechi ai lor, se poate citi si clienti fideli / loiali sau mai bine zis `fosti clienti captivi' eliberati de Ordonanta de Urgenta a Guvernului de acum 3 saptamani.
Ma gandesc ca daca ne vom strange mai multi oameni care sa `aclame' metodele de lucru BCR cu clientii vechi, poate cineva de la PR-ul BCR se va autosezia ca
imaginea bancii se pateaza serios si pana la urma, vor ajunge aceste mesaje si la board-ul BCR.
Eu lucrez intr-o industrie acolo unde clientii vechi, buni platnici au devenit cu timpul adevarati parteneri care beneficiaza tot timpul de cele mai bune conditii contractuale (preturi, discount-uri, termene de plata etc). Cred ca as innebuni de rusine, ca om sau ca profesionist sa mi se spuna in fata de un client vechi `Am auzit ca firma noastra beneficiaza de preturi si termene de plata cu peste 10-15% mai mari decat clientul dvs care de abia a deschis usa firmei dvs.', adica acel client de pe urma caruia eu mi-am luat salariul in ultimii ani, sa ajunga sa-mi spuna efectiv umilirea la care l-am supus. Oare ce i-as putea raspunde ?! Simplu, ca l-am pacalit !
Care este problema mea principala: de 3-4 zile lucratoare tot caut pe Internet Google, articolele cele mai recente care cuprind tag-ul `BCR', sunt norocos, sunt multe articole cu BCR actualizate in fiecare zi, in care BCR-ul spune ca `deja lucram dupa noile norme conform Ordonantei de Urgenta', ca `avem oferta cu EURIBOR +5.25%', dar stupoare, nu se spune nimic despre clientii vechi care dau peste 95% din profitul enorm al bancii.
La BCR, cred ca oamenii din interior sunt foarte fericiti de afacerea pe care au facut-o cu romanii in vremurile de criza, au intrat in criza cu multe credite care aveau dobanda de 10.4% (adica un EURIBOR + 5.5%) si au in prezent un 10.4% (adica un EURIBOR6M + 9.5%), practic si-au dublat profitabilitatea in vremurile de criza, cand reducerea salariilor si cresterea cursului au pus o presiune enorma pe intraga populatie a Romaniei. Toate aceste frumos `ambalate' in gaselnita de succes numita `dobanda variabila de referinta a BCR'.
Care este problema mea ?
Am luat un credit de la BCR de nevoi personale cu garantie imobiliara in Iunie 2008, in acel moment rata EURIBOR6M era de 4.94%, dobanda mea la BCR fiind de 10.4% incepand cu Iunie 2009, practic marja BCR cu mine a fost de 10.4%-4.94%=5.46%.
Astazi, dobanda mea este 10.4% dar dobanda EURIBOR6M este 0.9% asa cum a fost in mare parte in anul 2009, deci BCR are in prezent o marja de 10.4%-0.9%=9.5%, adica si-a marit marja de profit cu mine cu 72% in cea mai grea perioada pe care economia Romaniei / Europei o traverseaza de la marea criza din anii 30.
Probabil asa a facut cu alti zeci de mii de clienti, va rog nu uitati urmatoarele aspecte :
- cursul EURO/RON a crescut enorm in perioada iun2008-iul2010 ;
- salariile in Romania atat la privat cat si la stat sau redus 10-20% ;
- somajul a crescut.
Dar, BCR si-a maximizat profitul pe seama noastra, noi cei care platim luna de luna ratele la ei.
Care este obiectivul meu ?
1. Sa beneficieze toti clientii vechi ai BCR-ului de dobanda pe care BCR o PROMOVEAZA INSISTENT in prezent clientilor sai noi : adica EURIBOR6M + 5.75%
2. Si de ce nu? Sa restituie toti banii care i-a luat de la clienti in ultimii 2 ani ca diferenta dintre dobanda de referinta variabila BCR si dobanda EURIBOR6M.
Doresc de asemenea sa va anunt ca un client a actionat in justitie BCR-ul, a castigat in justitie lupta cu BCR iar acum dobanda de care beneficiaza este
EURIBOR6M+1.5%, adica sub 2.5% !!! (tot internetul este plin de relatari asupra acestui caz)
Cu stima,
Un vechi client BCR"
IMPORTANT! - Comenteaza si tu pe marginea acestui subiect pe www.bankingblog.ro.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro