credius.ro

Bancile tintesc piata creditelor ipotecare cu unitati specializate

22 octombrie 2007

BCR a inaugurat primul centru dedicat creditelor imobiliare/ipotecare. Acest model a fost lansat pe piata romaneasca in martie 2006 de catre cei de la Raiffaisen Bank, pornind de la complexitatea din ce in ce mai mare a produselor de creditare oferite si nevoia clientilor de a beneficia de consultanta de specialitate in domeniu. In prezent Raiffeisen are 6 centre de creditare imobiliare “Raiffeisen Casa Ta”, deschise in orasele Bucuresti, Constanta, Timisoara, Pitesti si Cluj
 
Conceptul BCR este denumit Centrul Imobiliar Retail. La nivelul intregii tari vor exista 6 centre imobiliare, care vor coordona 22 de puncte de lucru “Centrum imobiliar”. Primul centru a fost deschis la Bucuresti, acesta va coordona 10 puncte de lucru amplasate in unitatile bancii din Word Trade Center, Colentina, Pantelimon, Ghencea, Berceni, Universitate, Izvor, Ion Mihalache, si la Sucursalele Sector 1 si 3. Centrul Imobiliar Retail isi axeaza activitatea in directia creditarii peroanelor fizice si adminsitrarea relatiei de parteneriat cu companiile implicate in proiecte rezidentiale.

Directorul executiv al diviziei Retail al BCR, Dorin Cojocaru, a explicat ca "lansarea acestui nou proiect a fost motivata de dezvoltarea dinamica a sectorului imobiliar in prima perioada a anului 2007. Numarul de locuinte finalizate la nivel national in prima jumatate a anului curent a crescut cu 42% , fata de aceeasi  perioada a anului trecut. In Bucuresti a fost inregistrata o crestere de 62%. Locuintele finalizate in capitala in primele sase luni reprezintau19,4% din totalul locuintelor livrate la nivelul  intregii tari. Totodata, se observa  o crestere a ponderii creditelor pentru investitii imobiliare, care la nivel de tara constituie19%, in timp ce in Bucuresti ponderea este de 28% din totalul creditelor".

Consilierii care vor activa in cadrul centrelor vor incerca sa gasesca  structuri de finantare personalizate pentru fiecare client, respectiv structura optima pentru avans si pentru creditul imobiliar. Oficialul a  subliniat ca  avansul poate fi obtinut si printr-un alt tip de credit, cum ar fi cel de consum. In afara de finatarea proiectului imobiliar acestea vor oferi si servicii conexe cum ar fi, asigurari de viata, asigurari imobil, card de debit, sau alte tipuri de card, care vin in completarea surselor clientilor sau pentru amenajarea locuintei lor. In cadrul priectului vor activa 36 de consilieri, dintre acestia 20 vor presta servicii persoanelor fzice, iar 16 vor lucra nemijlocit cu partenerii BCR. 

Cojocaru a mai precizat ca “clientii vor gasi in aceste centre toate conditiile menite sa asigure confortul necesar pe parcursul derularii operatiunilor de obtinere a creditului si identificarii solutiei financiara optime. Acest tip de abordare a clientilor contribuie la punerea in aplicare al conceptului de ”one stop shop” si la fidelizarea clientilor. In plus, clientii fideli ai BCR vor beneficia de reduceri la produsele oferite de banca, respectiv cei care isi primesc salariul intr-un cont curent deschis la banca. Incepand cu 22 octombrie si pana la sfarsitul anului, acestia pot accesa produsele de creditare in domeniul imobiliar cu o dobanda lunara de 5,3%. In prezent banca are aproximativ 1,5 milioane clienti fideli.

Totodata, consilierii vor stabili parteneriate cu companiile specializate in domeniul imobiliar, cum sunt agentiile imobiliare, dezvoltatorii, brokerii imobiliari si societatile de constructii. Relatia cu partenerii bancii va fi gestinonata pe tot parcursul derularii diverselor proiecte de investitii imobiliare prin intermediul unor “echipe mobile” formate din consilierii specializati. Acestea vor indeplini atributii legate de atragerea de noi parteneri, incheierea de conventii de derulare a creditelor imobiliare, de stucturare a ofertei financiare pentru clienti. Ei vor monitoriza modul de functionare a parteneriatelor si satisfacerea clientilor. Vor veni cu propuneri de imbunatatire a ofertei de produse si servicii si a fluxului de lucru, a conchis Cojocaru.   

Este de mentionat faptul ca activitatea BCR va fi axata in mod special pe proiectele rezidentiale noi. Pana in prezent banca  a incheiat parteneriate pentru 35 de proiecte rezidentiale, aflate la nivel de "planseta", in diverse stadii de executie sau deja finalizate. Oficialul BCR estimeaza o crestere de 10% a vanzarilor in perioada derulari campaniei de promovare a noilor centre imoobiliare. Numarul Centrelor Imobiliare Retail va creste in prima parte a anului 2008 in functie de cerintele pietei, a adaugat Cojocaru.

Ludmila Tcacenco

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro