Bancile se lupta pentru domenii

Bancile se lupta pentru domenii

O banca cu pagina proprie de Internet este un fapt banal in ziua de astazi, iar ca aceasta sa fie aratoasa si utila clientilor este foarte normal. Noile strategii de marketing si extinderea canalelor de vanzare impun insa institutiilor financiare sa-si schimbe si modul de abordare a spatiului virtual. Iar batalia se da acum pe

O banca cu pagina proprie de Internet este un fapt banal in ziua de astazi, iar ca aceasta sa fie aratoasa si utila clientilor este foarte normal. Noile strategii de marketing si extinderea canalelor de vanzare impun insa institutiilor financiare sa-si schimbe si modul de abordare a spatiului virtual. Iar batalia se da acum pe domeniile de Internet. Este vorba despre domeniile „.ro" cu numele celor mai cautate categorii si/sau subcategorii de credite si alte servicii bancare. La astfel de adrese, romanii pot gasi un site destinat unui produs de profil oferit de banca ce detine domeniul. Astfel, la adresa www.carddecredit.ro se regaseste site-ul dedicat cardurilor de credit de la Raiffeisen Bank, in timp ce www.creditnevoipersonale.ro este adresa catre pagina Bancii Transilvania pentru creditele de profil din portofoliu.

Aceasta miscare a bancilor vine dupa o adevarata explozie de site-uri specializate in informatii financiar-bancare, care se bucura de un real succes. Fie ca este vorba de presa on-line de specialitate (www.bankingnews.ro, www.ghiseulbancar.ro, www.wall-street.ro sau www.banknews.ro) sau de pagini care ofera posibilitatea de a compara produsele bancilor (www.finzoom.ro, www.conso.ro, www.creditimobiliar.ro sau www.vreaucredit.ro), aceste site-uri atrag tot mai multi vizitatori. Interesul manifestat de utilizatorii de Internet pentru informatii despre banci si produsele lor a fost un factor important in decizia institutiilor de credit de a-si extinde prezenta in spatiul virtual.

Banca Transilvania si Raiffeisen Bank, cele mai inspirate

Astfel au aparut site-uri dedicate unor anumite produse "vedeta" ale bancilor, precum carduri de credit, credite de nevoi persoane, ipotecare sau credite pentru IMM-uri. Uneori numele domeniului de Internet ales de banci este putin cam derutant pentru clienti, deoarece el se refera la o intreaga categorie de produse, insa contine informatii de la o singura banca. Este insa foarte bine ales din punctul de vedere al bancii, tinand cont de aria foarte limitata a denumirilor si de faptul ca multe dintre domenii au fost deja cumparate, in special cele legate de creditele imobiliare (vezi www.creditimobiliar.ro, un site care contine informatii despre imprumuturile pentru locuinte de pe piata bancara romaneasca!).

Cele mai inspirate banci de pana acum s-au dovedit Banca Transilvania si Raiffeisen Bank, care si-au adjudecat pana acum cele mai multe domenii cu numele unei categorii de produse. Astfel, la www.carddecredit.ro si www.crediteimm.ro functioneaza paginile Raiffeisen Bank dedicate produselor de profil din portofoliul bancii, domenii pe care banca le-a achizitionat inca din 2005. Banca Transilvania a intarziat un an, asa ca a trebuit sa improvizeze. Astfel au aparut www.creditpecard.ro (sic!) si www.creditnevoipersonale.ro, paginile produselor de profit ale BT.

La randul ei, Finansbank a construit doua pagini pentru produsele ei "vedeta": cardul Finans Avantaj si creditul ipotecar, numele domeniilor fiind insa strans legate de denumirea produselor: www.cardfinans.ro si www.finansipotecar.ro.

Toate aceste site-uri de care am vorbit sunt active. Exista insa si situatii in care bancile doar si-au "rezervat" anumite domenii pe Internet. Astfel, la adresa www.economisirecreditare.ro, cu variatia www.economisire-creditare.ro, nu veti gasi pe nimeni, insa cele doua domenii sunt proprietatea Raiffeisen Bausparkasse Ges.m.b.H, actionarul Raiffeisen Banca pentru Locuinte. Banca a avut grija sa le cumpere inca de la inceputul lui 2003, desi si-a inceput activitatea pe piata romaneasca in 2004.

Intrati la un an de competitorii lor directi pe piata romaneasca, optiunile privind domenii de cumparare pentru HVB Banca pentru Locuinte s-au limitat mult. Banca s-a orientat insa catre www.economisire.ro. O alegere cel putin interesanta a avut la inceputul lui 2005 Libra Bank, cand a cumparat domeniul internetbanking.ro, pagina fiind insa in continuare in constructie. Un alt domeniu extrem de atractiv este www.creditauto.ro, apartinand Porsche Leasing, care a ales sa-i directioneze pe cei care acceseaza aceasta adresa direct pe pagina prezentare a companiei.

Bogdan Popescu
bogdan.popescu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos