credius.ro

Bancile, obligate sa plateasca pentru inscrierea gresita a clientilor in Biroul de Credit

9 iunie 2008

Numerosi romani s-au trezit in ultimii ani ca au ajuns inscrisi ca rau-platnici la Biroul de Credit in urma unor datorii infime sau chiar a unor greseli ale bancilor. Daca in primul caz situatia s-a remediat oarecum, prin introducerea unui plafon de 10 lei pentru valoarea restantei raportate in Biroul de Credit, iata ca si pentru a doua categorie de clienti exista o solutie pentru a remedia situatia si a pedepsi banca si Biroul de Credit pentru greseli.

Potrivit directorului companiei de recuperare creante Urban si Asociatii, Iulian Urban, in ultima zi a lui martie judecatorii au luat o decizie care ar putea constitui un punct de plecare pentru toti clientii nemultumiti de tandemul banca / Birou de Credit. La 31 martie 2008, judecatorii Danalila si Tambulea au decis obligarea BRD la plata unor daune morale in valoare de 5000 de lei, pentru comunicarea unor date eronate catre Biroul de Credit. De asemenea, Biroul a fost obligat sa modifice conform realitatii datele din raportul de credit. Clientul care a dat in judecata cele doua institutii se numeste Ilie Gheorghe Cornel. Acesta a cerut, la data de 13 iunie 2007, obligarea BRD si Biroului de Credit la plata de daune morale si pentru erori legate de datele care figurau inscrise in raportul  lui de credit.

„La data de 17 octombrie 2007, petentul a ridicat o exceptie de neconstitutionalitate a unor texte din lege, iar judecatorul Tambulea de la Tribunalul Bucuresti a considerat exceptia acestuia intemeiata si a trimis dosarul spre solutionare la Curtea Constitutionala. De acolo, dosarul s-a reintors la Tribunalul Bucuresti pe data de 17 martie 2008, iar la data de 31 martie 2008, judecatorii Danaila si Tambulea, constituiti in complet de recurs au decis obligarea BRD la plata unor daune morale in valoare de 5000 lei, apreciind ca aceasta comunicase datele eronate, obligand insa Biroul de Credit sa modifice conform realitatii datele din raportul de credit”, arata Iulian Urban.

La inceputul anului, intr-un alt proces, judecatorii de la tribunalul Bucuresti au decis ca Biroul de Credit este raspunzator si solidar cu banca fata de restantierul pagubit. Judecatorii au respins atunci cererea cererea Biroului de Credit prin care acesta spunea ca nu el trebuie chemat in judecata in cazul inscrierii unor date eronate in raportul de credit al unei persoane, ci banca care i-a comunicat datele. Cazul acesta viza cererea unei cliente, care chema in judecata tot pe cei de la BRD, iar alaturi de ei si Biroul de Credit, acuzand faptul ca i-au fost inscrise date eronate in raportul de credit. Seful Urban si Asociatii arata ca, desi acest caz nu s-a incheiat favorabil pentru client (instanta a apreciat ca actiunea nu era intemeiata fata de banca), el constituie o premiera pentru justitia romaneasca, stabilind ca Biroul de Credit poate fi chemat in judecata in cazul datelor eronat inscrise in rapoartele de credit ale restantierilor din evidentele sale.

„Consider ca asistam la nasterea industriei autohtone a avocatilor specializati in procese impotriva bancilor si a biroului de credit, iar numarul proceselor in care consumatorii nemultumiti ca li se incalca drepturile si li se refuza acordarea de credite din cauza datelor de la Biroul de Credit, va exploda pur si simplu, iar sumele pe care acestia le vor obtine cu titlu de daune morale vor ajunge sa atinga chiar si sute de mii sau milioane de lei”, conchide Iulian Urban.

 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro