Bancile incaseaza in continuare amenzi de la Protectia Consumatorilor

Bancile incaseaza in continuare amenzi de la Protectia Consumatorilor

Chiar daca numarul de sesizari si plangeri efectuate de clientii institutiilor de credit la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor s-a inscris pe un trend descendent, motivele au ramas aceleasi. Cele putin peste 100 de reclamatii depuse de romani in perioada ianuarie-februarie 2010 oglindesc in continuare, in principal, prostul obicei ale bancilor de a modifica abuziv

Chiar daca numarul de sesizari si plangeri efectuate de clientii institutiilor de credit la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor s-a inscris pe un trend descendent, motivele au ramas aceleasi. Cele putin peste 100 de reclamatii depuse de romani in perioada ianuarie-februarie 2010 oglindesc in continuare, in principal, prostul obicei ale bancilor de a modifica abuziv costurile creditelor. "Numarul reclamatiilor a scazut in primele doua luni ale acestui an la mai mult de jumatate fata de aceeasi perioada din 2009. Acestea au vizat, in primul rand, anumite masuri luate de banci fara informarea consumatorilor. De exemplu modificari ale contractelor sau introducerea anumitor clauze", a declarat Constantin Cerbulescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Domnia sa a precizat pentru www.bankingnews.ro ca nivelul amenzilor aplicate institutiilor de credit in aceasta perioada s-a ridicat la aproximativ 100.000 lei.   

Potrivit datelor furnizate de ANPC, dupa clauzele ce permit bancilor sa majoreze dobanda, cei mai multi consumatori depun plangeri referitoare la: refuzul bancii de a diminua dobanda la creditele acordate in euro si franci elvetieni desi indicii de referinta au scazut, majorarea marjei din dobanda perceputa pentru creditele acordate, refuzul bancii de a reesalona creditele, perceperea comisionului de depunere la plata ratelor de catre terte persoane si refuzul bancilor de a acorda credite.

Cele 4 sfaturi pentru romanii care vor un credit

Specialistii din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au identificat patru sfaturi pentru romanii care doresc sa acceseze un imprumut de la banca. Mihail Meiu, director in cadrul ANPC, le recomanda viitorilor clienti bancari sa priveasca cu atentie la costul total al unui credit, nu doar la dobanda. Practic, domnia sa indeamna consumatorii sa-si faca un obicei din a intreba consilierul bancar despre toate taxele si comisioanele unui imprumut, pentru a afla costul total. Cel de-al doilea sfat vizeaza alegerea unei banci cunoscute. Mihail Meiu spune ca este bine ca romanii sa aleaga o institutia de credit despre care are au date suficiente. "Este bine ca, inainte de a face imprumutul, cel care doreste sa ia creditul sa aleaga o institutie cu care a mai lucrat sau despre care cunoscutii ii pot da cateva informatii", a subliniat Meiu.

In opinia oficialului ANPC, cel care vrea un credit este bine sa-si faca o evaluare clara a bugetului lunar pentru a fi sigur ca va putea sa-si achite fara nicio problema rata. "Debitorul trebuie sa aiba grija sa poata plati toate ratele. Daca intarzie plata uneia sau mai multor rate, atunci poate fi inscris in biroul de credit, iar pe viitor va reusi foarte greu sa mai contracteze un imprumut sau va fi unul cu o dobanda foarte mare", este de parere directorul de la Protectia Consumatorilor. Cel din urma sfat are in vedere "asa-zisele cadouri", incluse de banci in ofertele de creditare. Mihail Meiu evidentiaza faptul ca orice oferta care are titlul de promotie trebuie analizata cu mare atentie.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos