credius.ro

Bancile coboara intre clienti cu unitati mici si flexibile

3 octombrie 2007

Alpha Bank Romania a deschis primele 5 magazine bancare “Alpha Point”. Doua unitati "in store" au fost deschise in Bucuresti si cate una in Timisoara, Baia Mare si Constanta. Banca intentionaeaza sa dubleze numarul magazinelor bancare pana la sfarsitul anului curent, iar pana la finele anului 2008 numarul acestora va ajunge la  38 de unitati.

Magazinele bancare reprezinta un punct de vanzare a produselor bancare plasate in mall-uri, centre de afaceri sau in alte zone cu trafic intens. Avantajul pe care il ofera clientilor un magazin bancar este acela ca ei pot sa mearga la cumparaturi si sa beneficieze de servicii bancare in acelasi timp. In cadrul fiecarui magazin vor activa 2 agenti, care vor oferi consultatii personelor interesate de serviciile Alpha Bank. In cadrul unui magazin bancar  persoanele  fizice au posibilitatea sa efectueze plati, sa  faca tranzactii cu numerar, in limita unei anumite valori. De asemenea, ele pot sa-si deschida conturi, depozite si carduri de credite, sa acceseze credite de consum la nivelul de initiere-preluare document.

”Magazinele bancare sunt dedicate in mod special persoanelor fizice si au fost create pentru a raspunde nevoii de servicii bancare in zona de retail, intr-o maniera simpla si eficienta. Este un concept prin intermediul caruia banca incearca sa coboare in piata alaturi de client”, a declarat presedintele executiv al Alpha Bank Romania, Sergiu Oprescu, prezent la o conferinta despre sectorul bancar de retail. Oficialul Alpha Bank considera ca acest concept va functiona in Romania, datorita investitiilor reduse, care  pot fi realocate fara costuri aditionale. Totodata, el a precizat ca un magazin bancar poate fi deschis intr-o perioada scurta de timp, fata de o sucursala. Primele 5 magazine au fost deschise doar in 10 zile. Un astfel de proiect poate constitui o buna strategie pentru posibile corectii pe piata imobiliara, reprezentand un tampon contra riscului de supra-extindere a retelei de sucursale. In acelasi timp, proiectul reprezinta o strategie de prindere din urma a  bancilor ce au inceput extinderea retelei de unitati mult mai devreme.  

In opinia presedintelui executiv Alpha Bank, dezvoltarea slaba a spatiilor comerciale din Romania va atrage numeroase investitii in acest segment in urmatorii ani. El a precizat ca suprafata de centre comerciale din Romania raportata la mia de locuitori este de 10 mp, spre deosebire de 130 mp in Italia, 230 mp in Franta sau 330 mp in Suedia si cu mult sub media europeana. In Bucuresti exista in prezent 143.000 mp utilizati de centrele comerciale, respectiv 70 mp la mia de locuitori. Se  estimeaza ca va creste la 700.000 mp in urmatorii doi-trei ani, respectiv 340 mp pe mia de locuitori, ceea ce ar marca o apropiere de alte capitale est europene.

De mentionat ca un proiect asemanator cu cel al Alpha Bank a fost demarat si de BRD in 2004 insa de o amploarea mult mai mare. Este vorba de agentiile BRD Express, care au stat la baza campaniei de extindere a bancii. In prezent BRD, locul 2 in piata, a depasit liderul BCR la capitolul numar de sucursale. Reteaua BRD numara peste 600 de unitati, 270 dintre ele fiind deschise in decursul anului 2006. Agentiie Express sunt unitati mici, cu un numar foarte redus de angajati, plasate, fie stradal, fie in interiorul unor institutii precum universitati sau ministere, sau in centre comerciale, deschiderea acestui tip de unitati necesitand investitii reduse. Succesul lor a fost determinat de flexibilitatea serviciilor si de  proximitatea fata de clienti. Unitatile BRD Express dispun de un ghiseu universal, care proceseaza toata gama operatiunilor curente, de formularistica si proceduri de lucru simplificate. 

Ludmila Tcacenco

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro