Bancile care nu-si cunosc clientii, pierd din venituri

Bancile care nu-si cunosc clientii, pierd din venituri

Veniturile bancilor pot fi periclitate din cauza ca nu-si cunosc indeajuns de mult clientii. Aceasta este concluzia unui studiu dat publicitatii de compania SAP, lider mondial in furnizarea de solutii software pentru afaceri. Studiul a cuprins peste 125 de banci din 30 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA), printre care si doua

Veniturile bancilor pot fi periclitate din cauza ca nu-si cunosc indeajuns de mult clientii. Aceasta este concluzia unui studiu dat publicitatii de compania SAP, lider mondial in furnizarea de solutii software pentru afaceri. Studiul a cuprins peste 125 de banci din 30 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA), printre care si doua banci din Romania si a fost efectuat de European Financial Marketing Association (EFMA) in parteneriat cu… Universitatea din Mannheim si cu SAP.
 
Bancile europene vor "Business Intelligence"
 
Potrivit studiului, numai 23% din bancile europene au acces rapid la informatiile despre clienti si despre tranzactiile operate de acestia. Prin urmare, aplicatiile BI (Business Intelligence) au fost relevate ca una din principalele preocupari ale departamentelor IT din bancile europene. Peste 88 la suta din institutile bancare vor sa obtina o calitate mai buna a datelor in urmatorii trei ani, odata cu implementarea unor sisteme eficiente de colectare, analiza si de utilizare a informatiilor despre clienti.
 
De asemenea, bancile considera ca utilizarea datelor pentru o departajare eficienta a clientilor este esentiala in atragerea de noi clienti, dar si pentru cresterea vanzarii produselor catre actualii clienti. De mentionat ar mai fi strategia de management care poate fi aplicata gratie acestui sistem si anume: pastrarea relatiilor cu consumatorii prin diferite canale.
 
Potrivit directorului executiv al EFMA, Patrick Desmares, informatiile obtinute in urma studiului "arata care sunt problemele dar si oportunitatile majore pentru industria bancara." Rezultatele studiului au mai scos la iveala faptul ca o treime din bancile EMEA realizeaza analize ale datelor referitoare la clienti numai ocazional. De asemenea, 11% dintre organizatiile bancare au procese consistente, organizatii de sondare a datelor referitoare la clienti (data mining).
 
"Pe o piata din ce in ce mai matura, se poate ajunge la o crestere organica numai cu ajutorul unor procese bine structurate de <<business intelligence>>, care sa le permita bancilor sa atinga un nivel ridicat al calitatii informatiilor, esential pentru intelegerea necesitatilor clientilor", a declarat Daniele Bonfanti, program manager la Financial Insights, EMEA.
 
61% din banci urmaresc oferirea de produse si servicii bazate pe nevoile reale al clientilor
 
In ceea ce priveste strategia de crestere a profitabilitatii, trei sferturi dintre bancile participante la sondaj s-au pronuntat in favoarea dezvoltarii si in defavoarea reducerii costurilor, in cazul operatiunilor proprii.
 
De asemenea, 61% din banci vor sa ofere, pana in 2009, produse si servicii diferentiate, bazate pe nevoile reale ale consumatorilor. Acum doar 12% dintre banci au admis ca se concentreaza asupra acestui aspect.
 
In schimb, peste o treime din banci considera lipsa de flexibilitate a propriilor sisteme IT un pericol in atingerea obiectivelor strategice. In trei ani, 98% din bancile participante se asteapta ca IT-ul sa sustina implementarea strategiilor de afaceri si, mai mult, sa ofere avantaje competitive.
 
"Sistemele IT ale bancilor si structurile organizationale trebuie sa asigure utilizarea eficienta a informatiilor in intreaga organizatie, pentru a folosi la maxim avantajele unui management eficient al relatiei cu clientii", sustine Richard Lowrie, director de strategie bancara al SAP.
 
Despre SAP
 
SAP este liderul mondial in furnizarea de solutii software pentru afaceri. Solutiile SAP sunt proiectate pentru a intruni cerintele companiilor de toate marimile – de la companii mici si mijlocii si pana la organizatii globale. In Romania compania SAP are din 2002 o reprezentanta oficiala, a carei activitate este concentrata pe vanzari si activitati de marketing precum si pe dezvoltarea versiunilor localizate ale solutiilor pe care SAP le ofera. SAP a inregistrat anul trecut o crestere de 58% pe piata din Romania, comparativ cu anul 2002.

Nicoleta Margineanu
nicoleta.margineanu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos