Bancile arata ca pot renunta la profit in favoarea comunitatii din care fac parte

Bancile arata ca pot renunta la profit in favoarea comunitatii din care fac parte

Ca si in Romania, in toata lumea bancile nu sunt printre cele mai simpatizate institutii. Ele sunt acuzate de multe ori ca impun clientilor taxe exagerat de mari si nejustificate, ca isi ascund costurile pentru a ‘pacali’ clientii sau ca sunt prea putin transparente. Ei bine, unele dintre ele arata ca nu sunt doar niste

Ca si in Romania, in toata lumea bancile nu sunt printre cele mai simpatizate institutii. Ele sunt acuzate de multe ori ca impun clientilor taxe exagerat de mari si nejustificate, ca isi ascund costurile pentru a ‘pacali’ clientii sau ca sunt prea putin transparente. Ei bine, unele dintre ele arata ca nu sunt doar niste institutii pentru care doar profitul conteaza si se intorc catre societate, implicandu-se activ in comunitate si inovand cu aceasta ocazie.

Unul dintre cele mai interesante exemple in acest sens il ofera Caja Navarra, o banca de economii regionala din Spania. James Gardner, director al departamentului de inovatie si dezvoltare in Grupul IT al bancii Lloyd’s TSB, scrie pe blogul sau despre noul concept de ‘banking civic’ dezvoltat de institutia spaniola. Este vorba de a permite clientilor sa decida cum va functiona banca. Astfel, o parte din profiturile bancii sunt investite in proiecte sociale menite sa imbunatateasca viata comunitatii.

“Clientii nostri aleg cum vor fi utilizati banii destinati proiectelor sociale. Am creat o platforma pe site-ul nostru unde oricine poate sa prezinte poiectele pe care vrea sa le promoveze, iar fiecare client poate sa aleaga”, explica Teresa Sabada de la Caja Navarra. Pe pagina dedicata de banca acestui program clientii pot sa aleaga intre numeroase proiecte pe diferite domenii, precum cultura, sanatate, asistenta sociala sau mediu. Banca da dovada de o transparenta totala: clientii bancii pot calcula online cat profit obtine banca de pe urma lor si pot afla cat din acesti bani vor fi investiti in proiecte sociale.

Pentru crearea acestei comunitati in jurul bancii, spaniolii de la Caja Navarra se bazeaza si pe sucursale. Unitatile nu ofera numai servicii financiare. Clientii pot asculta aici concerte, pot citi, bea o cafea sau sta la o discutie, au la dispozitie internet wireless si camere video pentru a comunica. Aceasta interactiune cu mediul social a permis bancii sa inoveze continuu. Astfel, in 2006 au lansat 66 de noi produse, ceea ce inseamna un nou produs la 5 zile.

Un alt program proiect foarte interesant, ce imbina implicarea sociala cu beneficiile aduse de Web 2.0, este derulat de Vancity, cea mai mare cooperativa de credit din Canada, cu active de peste 12 miliarde de dolari si 57 de sucursale. Acestia au creat comunitatea online www.changeeverything.ca, ce se adreseaza celor care vor sa faca schimbari, prin care sa ajute societatea si mediul in care traiesc. Pagina gazduieste sute de bloguri ale membrilor comunitatii, in care acestia discuta despre schimbarile pe care vor sa le faca si ofera ajutor pentru indeplinirea obiectivelor.

Una dintre initiativele demarate de changeeverything.ca este cea de a transforma bicicleta intr-o alternativa de transport pentru cat mai multa lume. Zeci de biciclete sunt puse la dispozitia membrilor acestei comunitati, acestia fiind incurajati sa scrie pe bloguri despre experientele pe doua roti si sa imparta bicicletele intre ei, intrucat, evident, acestea nu ajung pentru toate lumea. Desi mai greu de conceput pentru Romania, blogerii inregistrati la changeeverything.ca chiar fac schimb de biciclete.

Programele de responsabilitate sociala nu sunt straine nici de bancile din Romania. Unul dintre cele mai recente proiecte de acest fel este ‘Clujul are suflet’ (www.clujularesuflet.ro), demarat de mai multi bancheri de la Banca Transilvania. Proiectul isi propune sa sustina integrarea socio-profesionala a copiilor si mai ales a adolescentilor care provin din familii defavorizate. “Fundatia ‘Clujul Are Suflet’ va finanta activitati educationale complexe, in cadrul unui centru comunitar special, in care, saptamanal, aproximativ 100 de copii defavorizati vor primi sprijin in dezvoltarea lor, in baza unui plan de interventie personalizat. Programele sunt concepute pe termen lung, iar un an calendaristic va inseamna cel putin 250-300 de copii care trec prin module educationale esentiale pentru varsta lor cu beneficii multiple in viitor”, explica initiatorii programului pe pagina de internet. 

Bogdan Popescu

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos