credius.ro

Bancile apeleaza la face-lift-uri pentru www-urile proprii

7 iunie 2006

Romanii au mai multa educatie financiar-bancara, asa ca informarea este esentiala in procesul de alegere a produselor si serviciilor bancare. Poate cele mai la indemana modalitati de informare sunt site-urile bancilor... unde clientii pot afla detalii despre produse si chiar comanda o parte dintre acestea direct de pe Internet. Nu generalizam insa, caci mai exista banci pentru care pagina web are doar rolul unei carti de vizita. In ultima perioada, unele banci si-au imbunatatit site-urile, acestea fiind mai ergonomice si continand mai multe informatii.

Pagina de web a Bancii Transilvania a scapat de aspectul “prafuit” si putin cam dezorganizat. Incepand de saptamana aceasta, “www-ul” bancii are un aspect nou-nout, mult mai placut si util decat inainte. Evident ca “zanul IMM-urilor” te intampina de pe prima pagina, insa bine ca nu o mai face vorbind ca in versiunea veche a site-ului.

Pentru a sublinia imaginea de banca “altfel” cu care ne-a obisnuit si apropierea de client, in fiecare sectiune dedicata unui segment de piata – persoane fizice, clienti IMM-uri si clienti corporativi, exista inserate povestile cu happy-end ale unor clienti care au lucrat cu Banca Transilvania.

“Oferta Bancii Transilvania ni s-a parut cea mai buna" sau "Am primit creditul foarte rapid, fara complicatii", declara familia Stanescu, in timp ce pentru Dan Cosa, managerul Eurolacta (Targu Trotus Bacau), “Banca Transilvania a fost banca mai prompta, cu care am rezolvat problema in timp util”. Plini de modestie cei de la BT. Ne bucuram ca sunt multumiti clientii Bancii Transivania, insa declaratiile acestea pe prima pagina suna mai mult a “lauda-ma gura, ca d'asta iti dau sa mananci”.

In rest numai de bine: poti sa aplici on-line pentru orice produs al bancii, simulatorul de credite iti prezinta detaliat costurile si iti ofera si DAE pentru creditele imobiliare, iar prezentarea produselor si serviciilor este mult mai bine detaliata si structurata decat inainte.

Cea mai drastica schimbare de imagine de pe Internet a cunoscut-o insa CEC, odata cu inceperea procesului de restructurare a bancii, la finalul anului trecut.  De la o pagina din care nu aflai nimic, facuta parca sa bifeze un x in dreptul prezentei pe net, CEC are un site placut si simplu de utilizat, de pe care clientii pot sa afle numeroase informatii legate de produsele si serviciile bancii.

De curand, o alta banca a apelat la un face-lift pentru pagina web. Este vorba de BRD, care si-a schimbat in primavara acestui an site-ul. Pagina este mai ergonomica, insa modul de prezentare a produselor, in special al celor de creditare, a ramas in mare acelasi, intrucat detalii despre costuri nu afli decat daca utilizezi simulatorul de rate – o aplicatia in continuare greu de utilizat. Sectiunea de comanda on-line se afla la loc de cinste in fiecare pagina, insa numai pentru creditele de consum si carduri.

Interesant este ca daca te intereseaza lista comisioanelor practicate de banca pentru operatiunile desfasurate de persoanele juridice, nu le vei gasi pe site-ul bancii, ci pe pagina serviciului de internet banking, BRD-Net, in sectiunea Demo.

La randul sau, BCR are o pagina mai atragatoare si mai usor de utilizat, insa numai pentru utilizatorii browser-ului Internet Explorer. Astfel ca, daca vrei sa o accesezi cu un alt browser, de exemplu Mozilla Firefox, nu vor fi active majoritatea aplicatiilor din pagina. Acestia pot sa utilizeze insa in continuare pagina veche, care merge fara probleme.

Bogdan Popescu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro