Bancile apeleaza la benzinarii pentru a face plinul clientilor

Bancile apeleaza la benzinarii pentru a face plinul clientilor

Benzinariile devin din ce in ce mai interesante pentru banci in perspectiva diversificarii canalelor de distributie a produselor si serviciilor bancare. Pe langa extinderea retelei proprii de unitati, bancile au apelat la alte entitati pentru a ajunge la un numar cat mai mare de clienti. Cel mai edificator exemplu in acest sens este reprezentat de

Benzinariile devin din ce in ce mai interesante pentru banci in perspectiva diversificarii canalelor de distributie a produselor si serviciilor bancare. Pe langa extinderea retelei proprii de unitati, bancile au apelat la alte entitati pentru a ajunge la un numar cat mai mare de clienti. Cel mai edificator exemplu in acest sens este reprezentat de parteneriatul Postei Romane cu diverse banci, prin care acestea au acces la cea mai mare retea de distributie din Romania (aproximativ 7.200 de oficii postale). Un avantaj de care se bucura in prezent institutii precum CitiFinancial, Raiffeisen Banca pentru Locuinte, Raiffeisen Bank, Bancpost, BRD, Porsche Bank si ABN Amro Bank. In ultima vreme, bancile au identificat o noua mina de aur: retelele benzinariilor, care pot fi exploatate pentru extinderea afacerilor. Astfel, a fost posibila in 2006 lansarea primului card cobranded intre o banca si o companie de distributie a carburantilor (OTP Bank – MOL Romania Products). De asemenea, tot de anul trecut, clientii HVB Tiriac Bank au posibilitatea de a-si achita ratele la credite in statiile OMV, prin intermediul serviciului Westaco Express. Benzinariile erau familiarizate cu furnizarea un servicii cu profil financiar-bancar, mai multe companii furnizand clientilor servicii de transfer rapid de bani la statiile de distributie a carburantilor.

Lukoil vrea bancomate la pompa

Anul 2007 debuteaza cu un nou posibil parteneriat intre o benzinarie si o banca. Ziarul Financiar anunta, citand agentia Mediafax, ca LukOil Romania negociaza cu mai multe banci introducerea de bancomate si servicii de transfer rapid de bani in cele 300 de benzinarii proprii. "LukOil se afla in negocieri cu mai multe banci pentru introducerea in benzinarii a bancomatelor si a altor servicii, dar o decizie finala nu a fost luata inca. Licitatia pentru selectarea bancilor ar putea fi organizata in cursul lunii ianurie", a declarat agentiei Mediafax, directorul general adjunct pe probleme financiare al companiei, Anatol Arapu. "Introducerea noilor servicii in benzinarii se va face in functie de conditiile comerciale oferite de banci si daca bancile au in obiectul de activitate incluse aceste servicii", a spus reprezentantul LukOil.

Cardul co-branded "OTP-MOL" a dat o noua dimensiune colaborarii banca-benzinarie

Fara indoiala cel mai revolutionar produs bancar a aparut la finalul lunii noiembrie 2006, ce a luat nastere din parteneriatul unei banci si a unei benzinarii este cardul de credit co-branded "OTP-MOL", emis sub sigla MasterCard. Acesta este primul card de credit co-brand de tip "fuel card" emis de o banca romaneasca in cooperare cu unul dintre cei mai mari distribuitori de carburanti din Romania – reteaua de benzinarii MOL. Prin acest produs, clientii beneficiaza de o linie de credit de pana la 3 venituri nete lunare. Aceasta este insa limitata la 2.000 RON, o suma destul de redusa. Detinatorii acestui card beneficiaza insa de o perioada de gratie de 55 de zile pentru tranzactiile efectuate la comercianti, in care dobanda este zero. OTP Bank ofera si alte beneficii pentru acest card: emitere gratuita pana la 31 martie 2007, iar in primul an de utilizare nu se plateste comision de administrare. Oricine isi face cumparaturile in statiile MOL si plateste cu acest card beneficiaza de un numar dublu de puncte MultiBonus. MultiBonus este un program de loialitate pe termen lung menit sa ii recompenseze pe clienti pentru ca aleg sa alimenteze de la benzinariile MOL. De fiecare data cand cumpara produse de la MOL, ei  primesc puncte MultiBonus care pot fi transformate in diferite produse comercializate in statiile MOL, sau pot alege dintr-o serie intreaga de cadouri din catalogul MultiBonus. Cardul de credit OTP-MOL se adreseaza persoanelor fizice cu varsta cuprinsa intre 19-65 de ani: salariati, liber profesionisti, patroni si pensionari si poate fi obtinut, de la toate unitatile operationale OTP Bank Romania, precum si de la toate statiile MOL.

Un alt serviciu care merita amintit este reprezentat de posibilitatea de a achita ratele la creditele HVB Tiriac Bank, prin Westaco Express, in statiile OMV. Serviciu disponibil la inceput numai in 45 de statii OMV a fost lansat in prima parte a anului trecut. Operatiunea de plata a ratelor se efectueaza rapid, prin completarea unui formular, iar platitorul trebuie sa prezinte doar un act de identitate valabil si sa cunoasca detaliile contului in care se face plata. Practic, clientul HVB Tiriac Bank depune banii in cadrul statiei OMV, suma este transferata ulterior in contul curent deschis la HVB Tiriac Bank si astfel se achita rata la credit. In cazul creditelor in valuta, suma depusa in lei, in statia OMV, va fi schimbata automat de HVB Tiriac Bank in valuta corespunzatoare pentru plata ratei creditului. Serviciul este disponibil inclusiv sambata si duminica, in 45 de statii OMV din 30 de orase. "OMV este prima retea care ofera un serviciu de plata a ratelor bancare si, prin aceasta lansare, continuam sa ne dezvoltam strategia orientata catre client, ca si traditia de deschizatori de drumuri pe piata romaneasca. Ne adaptam in permanenta gama de produse si servicii la cerintele consumatorilor, oferindu-le calitate la cele mai inalte standarde, accesibilitate si promptitudine", a declarat la lansare Vlad Seitan, Retail Manager OMV Romania. 

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos