Banca Italo-Romena creste pe zi ce trece

Banca Italo-Romena creste pe zi ce trece

Banca Italo-Romena isi continua extinderea si afirmarea in Romania, iar 2005 a fost caracterizat de o puternica crestere a fondurilor intermediate. Mai mult, banca a lansat doua noi produse adresate romanilor… aflati la munca in Italia – “Contul fara frontiere” si “Creditul fara frontiere” – produse inovatoare, si, spun reprezentantii bancii, la costuri reduse. “Rezultatele

Banca Italo-Romena isi continua extinderea si afirmarea in Romania, iar 2005 a fost caracterizat de o puternica crestere a fondurilor intermediate. Mai mult, banca a lansat doua noi produse adresate romanilor… aflati la munca in Italia – “Contul fara frontiere” si “Creditul fara frontiere” – produse inovatoare, si, spun reprezentantii bancii, la costuri reduse. “Rezultatele sunt in linie cu cresterea numarului de clienti”, afirma directorul general al bancii, Athos Varusio. De asemenea, societatea de leasing Italo-Romena Leasing, detinuta de grupul Veneto Banca, grup care controleaza si Italo-Romena Bank, a inregistrat rezultate foarte bune si si-a adaugat in portofoliu leasing-ul imobiliar.

Rezultatele Bancii Italo-Romena

Fondurile atrase in mod direct au crescut de la 100 la 166 milioane de euro cu o majorare de +65,3%. Creditele acordate clientelei au crescut de la 167,4 la 258,7 milioane de euro, cu o majorare de 54,5%. Produsul bancar brut a crescut cu 58,6%, de la 268 la 425 milioane de euro. Profitul net al Bancii Italo-Romena a atins cifra de 6 milioane de euro, cu o crestere de 81%, fata de 3,3 milioane obtinute in anul 2004.

“Rezultatele sunt in linie cu cresterea numarului de clienti”, a afirmat directorul general al Bancii Italo-Romena, Athos Varusio, – “care la 31 decembrie 2005 s-a ridicat la 14.004, cu 58,4% in plus fata de cei 8.842 de clienti din 2004. Continuam sa fim o banca de referinta pentru oamenii de afaceri italieni veniti in Romania, dar in acelasi timp ne-am castigat increderea si a clientilor locali, atat persoane juridice, cat si fizice”.

Athos Varusio a mai precizat ca din cei 14.000 de clienti ai Bancii Italo-Romena, 5000 sunt clienti corporative, iar 9000 clienti persoane fizice. Chiar daca numarul clientilor persoane-fizice il depaseste pe cel al persoanelor juridice, este interesant de mentionat ca, la capitolul credite acordate, 95% din credite se duc catre clientii corporate, in timp ce doar 5% din credite sunt acodate pe partea de retail. Din clientii corporate, 55% sunt romani, restul fiind oameni de afaceri italieni.

“Ne bazam pe calitatea creditului, demonstrate de raportul de 0,6% intre creditele neperformante si creditele acordate, dar si pe oferte personalizate de produse inovatoare, create pentru necesitati specifice”, a adaugat Athos Varusio.

Produse adresate special romanilor care lucreaza in Italia

Noile produse lansate de Banca Italo-Romena sunt adresate in mod special cetatenilor romani care lucreaza official in Italia. “Contul fara frontiere” si “Creditul fara frontiere” au fost lansate de curand. Este cunoscut faptul ca romanii care lucreaza in Italia doresc sa trimita bani acasa sau doresc sa acceseze credite ipotecare pentru a-si cumpara o locuinta in Romania.

“Aceste produse prevad o stransa colaborare intre bancile apartinand grupului, prin utilizarea sinergiei intre retelele de distributie. Practic, transferul de bani prin “Contul fara frontiere” se va face la ghiseele grupului Veneto Banca. De exemplu, daca o persoana va dori sa trimita euro sau dolari din Italia in Romania, va putea realiza acest lucru, costul transferului fiind egal cu 0, daca are deschis acest tip de cont. In ceea ce priveste creditul ipotecar “fara frontiere” orice roman care lucreaza oficial in Italia  va putea face un imprumut pentru a cumpara o casa din Romania. El va plati in Italia, dar ipoteca (garantia) va fi in Romania. Estimam ca dobanda pentru acest produs va fi una competitiva si accesibila – Euribor + 1,50%”, a explicat directorul general al bancii.

Despre Italo-Romena Bank, membra a Grupului Veneto Banca

Banca are sediul central la Treviso si este prezenta la Bucuresti, Timisoara, Arad, Oradea, Cluj-Napoca, Bacau si Brasov. In 2006 a deschis deja o noua filiala la Constanta si urmeaza una la Craiova, conform planului de dezvoltare stabilit de Grup si care, pana in 2008, prevede 20 de filiale in cele mai importante orase din Romania.

Ana Maria Megan
anamaria.megan@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos