Asiguratorii vad in continuare cresteri si oportunitati de dezvoltare

Asiguratorii vad in continuare cresteri si oportunitati de dezvoltare

Criza a determinat rezultate trimestriale negative si o scadere a capitalului actionarilor la nivelul unui numar important de companii, din sectoare largi ale pietei, de la constructii si auto, pana la cel bancar. Desi au fost afectate si ele, pentru societatile de asigurari perspectivele sunt caracterizate de un anumit optimism, gandindu-ne la faptul ca nevoia

Criza a determinat rezultate trimestriale negative si o scadere a capitalului actionarilor la nivelul unui numar important de companii, din sectoare largi ale pietei, de la constructii si auto, pana la cel bancar. Desi au fost afectate si ele, pentru societatile de asigurari perspectivele sunt caracterizate de un anumit optimism, gandindu-ne la faptul ca nevoia de protectie creste in astfel de perioade de criza. Asiguratorii considera ca exista in continuare oportunitati de crestere si dezvoltare sanatoasa a afacerilor.

Cei de la AIG Life Romania afiseaza optimism si isi etaleaza cresterile din primele noua luni ale anului, in paralel cu demararea unui important program de recrutare, intr-o perioada in care se vorbeste tot mai mult de disponibilizari si cresterea somajului. Datorita rezultatelor bune si cresterii constante inregistrate, AIG Life a inceput implementarea planului de extindere in regiunea de est si nord-est a Romaniei. Compania a inregistrat in primele 9 luni ale acestui an un volum al primelor subscrise in valoare de 220 de milioane de lei, inregistrand o crestere de 49%, iar profitul brut raportat a fost de aproximativ 43 de milioane de lei, insemnand mai mult decat dublu fata de valoarea profitului inregistrat in aceeasi perioada a anului 2007.

In ultimul trimestru din 2008, compania a deschis trei noi agentii in orasele Bacau, Suceava si Focsani, relansand in acelasi timp agentia din Iasi, care beneficiaza de acelasi program de dezvoltare ca si noile puncte de lucru. Astfel, daca in 2007 reteaua proprie a AIG Life era activa in 13 orase din tara, spre sfarsitul anului 2008 acoperirea a fost extinsa la 16 orase, pe langa celelalte forme de distributie prin care compania isi ofera serviciile, precum brokeri independenti, parteneriate cu institutii financiare si vanzari directe de tip corporativ.

„Am constatat, asa dupa cum am prognozat, ca populatia din aceste zone resimte nevoia de asigurare si protectie, in acelasi timp dispunand de resursele financiare necesare pentru a-si asigura viata si un nivel de trai constant, fara oscilatii determinate de evenimente neplacute. In conditiile economice instabile din prezent, nevoia de asigurare este ridicata, intrucat presiunea sociala in caz de imbolnavire, de exemplu, este mai mare. Semnificatia unui astfel de serviciu financiar creste in acest context, intrucat in cazul producerii evenimentului asigurat, polita de asigurare de viata este cel mai lichid instrument”, afirma Theodor Alexandrescu, director general al AIG Life Asigurari Romania.

Pentru sustinerea agentiilor nou deschise, AIG Life investeste intr-un program amplu de recrutare si instruire de specialitate, astfel incat noii consultanti sa fie pregatiti la standardele companiei si integrati echipei de specialisti deja existente. Compania recruteaza alte cateva sute de consultanti, care sa se alature echipei actuale de 1.000 de angajati. 

„Avem in prezent peste 1.000 de oameni care ne reprezinta in fata clientilor. Dintre acestia, pentru agentiile din regiunea de est si nord-est, am pornit cu un minim de 50 de consultanti licentiati in fiecare oras unde am deschis noile agentii. Considerand modul in care se desfasoara in acest moment programul, estimam o capacitate a regiunii de a absorbi mai multe sute de consultanti,” a adaugat Alexandrescu.

Analistii estimeaza ca unele companii de asigurari vor inregistra cresteri semnificative si anul viitor, pe pietele din Europa Centrala si de Est, datorita tendintei generale de crestre a PIB-lui in aceasta regiune si cresterea gradului de penetrare a asigurarilor. „Cresterea automata a PIB induce venituri mai mari din prime, iar majorarea gradului de penetrare a asigurarilor ar trebui sa fie sustinuta de potentialul masiv de recuperare pe care il au aceste tari. Studiul evolutiei primelor in perioadele de trend descendent inregistrate in diverse tari, in trecut, demonstreaza clar ca nu trebuie sa anticipam venituri mai mici din prime in aceste tari. Nu ne asteptam in viitor la aceeasi crestere remarcabila a primelor pe care am inregistrat-o in ultimii cativa ani, insa ratele de crestere de doua cifre nu ar trebui sa constituie exceptii”, declara Christoph Schultes, analist al sectorului de asigurari in cadrul Erste Group.

Potrivit analistilor Erste Group, temerile macroeconomice referitoare la regiunea Europei Centrale si de Est nu sunt fondate pentru companiile de asigurari. In aceasta regiune, segmentele mai importante sunt cele de asigurari de proprietati si accidente, care sunt mai putin afectate de criza financiara. Mai mult, spre deosebire de banci, pentru care riscurile cele mai mari constau in creditele neperformante dintr-o economie in scadere, companiile de asigurari nu au riscuri comparabile.

In ceea ce priveste asigurarile de viata, analistii sustin ca este necesara o examinare mai atenta a rezultatelor cheie pentru asigurari, pe tari, pentru a estima impactul total asupra acestui segment. Se estimeaza ca tarile cu o densitate mai scazuta fata de media UE a asigurarilor de viata vor prezenta rate de crestere pozitive, chiar si in mediul de afaceri dificil, prognozat pentru anii viitori.

Ludmila Cucia

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos