APIA considera ca taxa de prima inmatriculare este legala

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) considera ca taxa de prima inmatriculare este in conformitate cu reglementarile referitoare la protectia mediului, chiar daca aceste norme nu sunt unitare in tot spatiul UE, se arata intr-un comunicat al asociatiei. In comunicat se mentioneaza ca taxa de prima inmatriculare, care a inlocuit acciza, a inlaturat tratamentul

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) considera ca taxa de prima inmatriculare este in conformitate cu reglementarile referitoare la protectia mediului, chiar daca aceste norme nu sunt unitare in tot spatiul UE, se arata intr-un comunicat al asociatiei. In comunicat se mentioneaza ca taxa de prima inmatriculare, care a inlocuit acciza, a inlaturat tratamentul nediscriminatoriu dintre masinile noi si cele de ocazie. "Daca pana acum accizele aveau grile de valori diferite la autovehiculele noi si la cele rulate, fapt ce facea ca la acestea din urma acciza sa fie de 2-3 ori mai mare decat la cele noi, in noul Cod Fiscal exista o singura schema, care se aplica tuturor categoriilor de autovehicule, in mod transparent si nediscriminatoriu, indiferent daca acestea sunt noi sau rulate", adauga reprezentantii APIA.

"In acest moment, la nivel european se pune accent tot mai mare pe crearea unui sistem in care aspectele legate de mediu sa constituie elemente definitorii ale oricarei politici publice pe termen scurt si mediu, inclusiv prin folosirea unui sistem de taxe si impozite care sa favorizeze introducerea pe piata a unor autovehicule cat mai putin poluante si mai sigure din punct de vedere al circulatiei in trafic", se arata in comunicatul APIA.

Reprezentantii asociatiei apreciaza ca pana la realizarea unui astfel de sistem unitar in spatiul UE se aplica principiul "cel care polueaza mai mult, plateste mai mult" pentru acoperirea costurilor mai mari de depoluare, masura care "isi gaseste corespondenta in impozitarea superioara in functie de norma de poluare, capacitatea cilindrica, starea tehnica, etc".

APIA sustine, de asemenea, ca UE recunoaste dreptul fiecarui stat de a introduce sau majora nivelul taxelor de inmatriculare, atat timp cat ele se aplica in mod nediscriminatoriu pentru cele noi si cele rulate, cum este cazul sistemului aplicat in Romania.

APIA arata ca situatia din Romania este diferita de cea din alte state europene precum Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria. Comisia Europeana a constatat in aceste tari ca importul a fost ingreunat prin limitari legate de vechimea masinilor, in cazul Austriei, Cehiei si Ungariei, prin aplicarea unor grile de impozitare diferite pentru autovehiculele noi si cele de ocazie (Polonia si Ungaria in anul 2005) sau prin solicitarea unor documente suplimentare (Luxemburg). in plus, Polonia si Cehia au impus controale tehnice suplimentare la importul masinilor second-hand.
Asociatia sustine ca taxa tine cont de realitatile sectoriale europene si protejeaza industria auto din Romania.

O politica fiscala de incurajare a achizitiei de autovehicule moderne, mai performante si mai putin poluante, dublata de derularea unui program de innoire a parcului auto prin prima de casare "sunt instrumente de politica sectoriala care tin cont de realitatile europene dar si de existenta in Romania a unei industrii auto competitive, capabila sa produca autovehicule conform celor mai exigente standarde de poluare". APIA atarge atentia asupra autovehiculelor poluante "privite peste tot in Europa ca un pericol pentru viata cetatenilor, datorita poluarii aerului si a periclitarii sigurantei traficului". Autovehiculele de ocazie sunt vazute, de asemenea, ca o povara pentru economie intrucat ajung sa fie scoase din uz in scurt timp.

Asociatia considera ca pozitiile manifestate in presa in ultimile zile cu privire la acest subiect "slujesc unor interese particulare, fiind totusi de natura sa induca la diverse nivele de decizie institutionala, prin referire la actiunile din domeniu ale CE, o perceptie gresita asupra situatiei reale si a obiectivelor urmarite". Comisia Europeana a inceput, marti, o investigatie interna privind legalitatea introducerii de catre Romania a taxei de prima inmatriculare auto si ar putea deschide in luna martie procedura pentru incalcarea Tratatului UE daca legislatia interna nu va fi modificata.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos