Alegerea unui fond privat de pensii este curata loterie

Alegerea unui fond privat de pensii este curata loterie

Au mai ramas mai putin de trei luni pana la momentul cand toti angajatii cu varste de pana la 35 de ani vor fi obligati sa aleaga cine le va administra fondul de pensii. Studiile recente arata ca majoritatea romanilor nici macar nu stiu prea bine ce sunt pensiile obligatorii administrate privat (Pilonul II). Potrivit

Au mai ramas mai putin de trei luni pana la momentul cand toti angajatii cu varste de pana la 35 de ani vor fi obligati sa aleaga cine le va administra fondul de pensii. Studiile recente arata ca majoritatea romanilor nici macar nu stiu prea bine ce sunt pensiile obligatorii administrate privat (Pilonul II). Potrivit sondajului realizat de IMAS in luna mai 2007, 85% din subiectii cu varste intre 18 si 45 de ani, vizati de noile masuri privind Pilonul II sunt "putin sau deloc informati" cu privire la aceste masuri. Numarul celor "bine si foarte bine informati" este de numai 14%.

Pe fondul acestei masive "neinformari", alegerea va fi ingreunata de faptul ca ofertele firmelor ce vor administra fonduri de pensii obligatorii nu vor fi foarte diferite. Legislatia in vigoare restrictioneaza foarte mult viitorii administratori prin introducerea unor cerinte ce vizeaza randamentul minim si un plafon al comisioanelor destul de redus. Lipsa unui istoric al randamentelor inregistrate de fonduri ingreuneaza si ea alegerea unui administrator, transformand tot acest proces intr-o mare loterie.

O alegere pertinenta se va putea face cel mai probabil abia dupa ce aceste fonduri vor functiona un an sau doi. Abia atunci se va putea vedea cum au fost investiti banii si ce randamente au obtinut. Din acel moment, contributorii vor putea analiza si eventual hotari daca sa isi transfere contul individual la un alt fond, ce a investit mai bine banii si a obtinut randamente mai mari. Pana atunci insa, alegerea administratorului se va face in functie de simpatia fiecarui "om al muncii" pentru un brand. Aceasta va fi castigata prin campaniile de publicitate intense.

Un rol important il vor avea agentii de marketing. Numarul lor, profesionalismul precum si talentul de a-si convinge potentialii clienti va conta extrem de mult. Companiile care s-au anuntat pe pilonul II mizeaza pe armate intregi de astfel de agenti, astfel ca, din august vom fi atacati de cel putin 100.000 de agenti.

Companiile ce asteapta sa fie autorizate si avizate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) pentru a putea activa pe Pilonul II sunt: Allianz-Tiriac Pensii Private, ING Fond de Pensii, BT Aegon, BCR, Interamerican, Omniasig, Aviva, BRD si Prva (companie slovena).

Cosmin Meleaca
cosmin.meleaca@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos