Aceste vremuri tulburi cresc cererea de asigurari de credit comercial

Aceste vremuri tulburi cresc cererea de asigurari de credit comercial

In conditiile actuale ale crizei financiare, companiile sunt interesate din ce in ce mai mult sa se protejeze de riscul de neplata in relatia cu partenerii lor. Cele mai multe solicitari pentru incheierea unei polite de asigurari de credite comerciale vin din partea companiilor care activeaza in domeniul constructiilor. Potrivit directorul general al companiei de

In conditiile actuale ale crizei financiare, companiile sunt interesate din ce in ce mai mult sa se protejeze de riscul de neplata in relatia cu partenerii lor. Cele mai multe solicitari pentru incheierea unei polite de asigurari de credite comerciale vin din partea companiilor care activeaza in domeniul constructiilor. Potrivit directorul general al companiei de asigurari de credit Euler Hermes Romania, Cristina Rusuleanu, in ultimele luni a crescut semnificativ volumul de cereri de asigurare din partea companiilor cu cifre de afaceri medii si mari.

“Se constata ingrijorarea acestor companii vis-a-vis de actuala criza si dorinta de a beneficia de asigurare impotriva riscului de neincasare a creantelor. Privind situatia in anul urmator, cred ca acest trend se va mentine, deoarece efectele se vor produce abia in lunile care urmeaza. Ca atare, pe masura ce companiile vor inregistra pierderi din neincasari de creante, acestea vor apela la masuri de minimizare a daunelor existente si de evitarea a producerii altora. Am intarit atit echipa de vinzari, cit si pe cea de analisti financiari, pentru a fi pregatiti solicitarilor venite din piata”, a declarat pentru Bankingnews, Cristina Rusuleanu.

Oficialul Euler Hermes a mai subliniat faptul ca cele mai expuse  la riscul de neplata din partea clientilor sunt companiile care nu au implementat o procedura interna de risc management si nu stabilesc reguli clare in relatia comerciala cu clientii lor. In cadrul acestor proceduri, o importanta majora o au actiunile intreprinse pentru facturi neincasate la scadenta.

In ultima perioada  procedura de analiza a clientilor care solicita asigurari de credit s-a schimbat.  Pana acum, compania analiza numai clientii debitori mari ai companiei care solicitau o asigurare. In  prezent sunt analizati cat mai multi clienti posibil, pentru ca riscul mare de neplata este la companiile medii si mici. Cele mari au puterea financiara necesara pentru a rezista crizei. Aceasta schimbare a procedurii de analiza este mai buna atat pentru companie cat si pentru clienti, considera Rusuleanu. O astfel de analiza poate dura pana la o saptamana pentru companiile locale, iar pentru cele straine mai mult. De obicei, asiguratorul nu refuza nicio companie care solicita o polita, insa in cazul celor cu risc ridicat de neplata suma asigurata este mai mica.

Domnia sa a precizat ca, desi infiintata in luna septembrie, sucursala locala a Euler Hermes a devenit activa de la inceputul acestei luni, iar saptamana aceasta urmeaza sa incheie primele polite. Produsul de baza al companiei il reprezinta asigurarea de credite comerciale, care insa inglobeaza analiza de bonitate pentru clientii-debitori care sunt asigurati prin polita si asistenta in colectarea de creante. Asiguratorul are in portofoliul trei tipuri de polite respectiv, World Policy-reprezinta solutii personalizate dedicate societatilor interntationale si multinationale, care este emisa prin EH World Agency. De asemenea, compania emite polite personalizate pentru companiile medii si mari, prin care sunt acoperite riscurile locale si internationale si polite pentru companii mici. Primele de asigurare difera mult de la polita la polita si depind in principal de cifra de afaceri asigurabila si de termenele de plata/incasare. Primele se situeaza, in medie, intre 5.000 de euro si  100.000 de euro.

Referindu-se la nivelul ratei daunei pe acest segment, Rusuleanu a mentionat ca aceasta s-a dublat fata de anul trecut.“Per total portofoliu, rata daunei in 2008 este aproximativ 42%, fata de 20% in 2007. Cu toate ca s-au luat masuri de monitorizare atenta si frecventa a clientilor–debitori (riscuri), ne asteptam la o crestere a ratei de dauna anul urmator, deoarece efectele actualei crize se vor arata in urmatoarele luni”, a declarat directorul general al Euler Hermes, precizand ca in conditiile economice actuale nu este in masura sa faca o previziune privind evolutia acestui segment de piata pentru finele anului 2009.

“Am sentimentul ca 2009 va fi un an controversat, cu rasturnari de situatie si ca abia dupa jumatatea anului vom putea face o previziune apropiata de realitate”, a spus Rusuleanu.

Euler Hermes face parte din grupul german Allianz si este liderul mondial in domeniul asigurarilor de credit comercial. Pana la infiintarea sucursalei din Romania, compania nu avea dreptul sa emita direct polite pe piata locala. Din anul 2003 si pana la inceputul anului 2007, Euler Hermes Servicii Financiare a colaborat cu Allianz Tiriac, care emitea politele in numele Euler Hermes, iar dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana politele au fost emise direct de compania din Germania. Expunerea companiei pe piata locala este de peste 300 milioane de euro. 

Ludmila Cucia 

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos