credius.ro

Unul din zece romani detine un card de credit

25 noiembrie 2010

GfK Romania a realizat un profil al utilizatorilor de carduri de credit si a analizat cum s-a schimbat gradul de folosire a acestui tip de produs bancar în ultimii doi ani. „Cardul de credit a pierdut mult din popularitate pe parcursul anului 2008 si pana în a doua jumatate a lui 2009. 11% din totalul populatiei urbane cu varsta peste 15 ani folosea acest tip de produs bancar în ianuarie 2008, iar pana în septembrie 2009 numarul utilizatorilor s-a redus la jumatate. Începand cu finalul anului 2009 cresterea s-a reluat, astfel ca în prezent 10% din populatia urbana detine un card de credit”, declara Anca Zamfirescu, cercetator senior, expert în piata financiar - bancara la GfK Romania.

Desi criza economica s-a accentuat în 2010, o posibila explicatie pentru revenirea preferintei pentru utilizarea cardurilor de credit din ultimul an vine din faptul ca bancile s-au concentrat destul de sustinut pe promovarea cardurilor de cumparaturi cu accent pe diverse beneficii, printre care si perioada de gratie extinsa. Amanunte privind piata de carduri din tara noastra sunt prezentate si in cadrul studiului de piata "Topul bancilor pe piata cardurilor", disponibil contra cost aici.

Profilul utilizatorului de card de credit

Acest produs bancar este folosit în special de persoanele angajate si mai ales cele care au pozitii de management sau lucreaza în posturi de specialisti cu studii superioare. De asemenea, cei care au un venit personal peste 1300 lei pe luna utilizeaza cardurile de credit în mai mare masura decat restul populatiei - 17% fata de 10% din întreaga populatie urbana. Cei mai multi detinatori ai unui card de acest tip îl folosesc pentru a plati cumparaturile din magazine, dar o parte semnificativa – 25% –  se limiteaza la retragerile de la bancomat.

O analiza pe populatia urbana cu varsta peste 15 ani arata ca utilizatorii cardurilor de credit tind sa fie persoane mai atrase de produsele hi-tech mai mult decat restul populatiei. Mai multe persoane din acest segment, decat din populatia totala, sunt atrase în mod deosebit de noile tehnologii sau cel putin considera ca este important sa se mentina la curent în legatura cu ele. De asemenea, detinatorii de carduri de credit tind sa fie cei care folosesc mai multe produse hi-tech, ca de exemplu laptopuri sau PC-uri si telefoane mobile. Aceasta diferenta nu este doar o consecinta a faptului ca acest segment are venituri mai ridicate decat restul populatiei.

În general, detinatorii cardurilor de credit merg la cumparaturi mai frecvent decat restul populatiei si le si place mai mult aceasta activitate. De exemplu, sunt mai înclinati sa cumpere lucruri ca sa-si ofere o recompensa sau ca un gest de rasfat. Un segment de populatie interesant îl reprezinta „influentatorii” consumului, adica acele persoane care au acces la o varietate mare de grupuri sociale si tind sa le ofere acestor grupuri sfaturi si recomandari în legatura cu diferite categorii de produse. Printre detinatorii de carduri de credit se afla mai multi influentatori decat în randul întregii populatii urbane sau al populatiei cu venituri peste medie. Utilizatorii acestor produse bancare au influenta în special în ceea ce priveste piata amenajarii locuintelor sau a decoratiunilor, locurile de petrecere a timpului liber în afara casei si pietele care au legatura cu stilul de viata sanatos, fitness siii fizice.

Datele care stau la baza acestor concluzii provin din doua studii realizate de GfK Romania: GfK FMDS si Roper Reports Romania 2010. GfK Financial Market Data System (FMDS) este un studiu desfasurat o data la doua luni care masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania, esantionul celor chestionati în Romania fiind de 1000 de persoane, reprezentativ la nivel national.

Roper Reports Romania 2010 este un studiu complex derulat de GfK la fiecare doi ani în peste 25 de state din Europa si reprezinta cea mai cuprinzatoare sursa de informatii asupra stilului de viata si valorilor consumatorilor. Sondajul a fost realizat pe un esantion de 1000 de respondenti, reprezentativ urban, pentru persoanele cu varsta peste 15 ani.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro