Mai multi clienti ai unei agentii Credit Europe Bank din Brasov au fost prejudiciati cu cel putin un milion de lei. Situatia se prezinta in acest mod de cateva saptamani, timp in care Credit Europe Bank nu a solutionat in niciun fel problemele clientilor carora li s-au golit conturile. Mai mult, acum cand lucrurile par a scapa de sub control si autoritatile au demarat o ancheta, oficialii bancii incearca sa musamalizeze furtul. Potrivit Mediafax, comisarul sef adjunct al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Brasov, Ionel Spataru, a afirmat ca vicepresedintele Credit Europe Bank i-ar fi sugerat sa ajunga la o "solutionare amiabila" a acestui caz. "In timp ce efectuam controlul la banca am primit un telefon de la vicepresedintele bancii, Mirela Bordea, care ne-a sugerat sa ajungem la o solutionare amiabila a cazului. Practic, mi-a spus sa-mi vad de treaba mea. Efectiv i-am inchis telefonul", a declarat Ionel Spataru, citat de Mediafax. Potrivit acestuia, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Brasov a aplicat bancii o sanctiune de 50.000 de lei si a dispus ca in timp de 15 zile sa restituie clientilor banii. De asemenea, banca va mai fi amendata cu cate 50.000 lei pentru fiecare sesizare facuta de catre clienti in legatura cu disparitia banilor din conturi.
Pana in prezent, unsprezece clienti ai bancii au sesizat CJPC ca le-au disparut banii din conturi, cele mai mari sume retrase din conturile unor persoane fiind de 204.000 de lei si 73.000 de euro. Vasile Saceanu, fiul unei cliente care a pierdut 70.000 de lei, a declarat ca mama sa a constatat disparitia banilor din cont in urma cu doua saptamani. "Nu i-au dat nici o speranta ca isi va recupera banii. Astazi am venit la banca impreuna cu mama mea, iar ei i s-a facut rau si am chemat ambulanta. Cand am cerut explicatii ni s-a spus ca o functionara a bancii, Otilia Negrila, ar fi fugit cu banii", a spus Vasile Saceanu. Cazul este investigat si de DIICOT Brasov, la sesizarea unitatii bancare.
Ultima ora. Credit Europe Bank a transmis un comunicat de presa in care prezinta pozitia oficiala a bancii:
"Cu privire la informatiile aparute in presa referitoare la disparitia unor sume de bani din conturile unor clienti ai Credit Europe Bank Sucursala Brasov, va aducem la cunostinta ca in urma sesizarilor primite din partea unor clienti ai sucursalei, in data de 30.07.2010 am demarat o ancheta interna pentru investigarea plangerilor. Totodata la data de 05.08.2010 am sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Brasov pentru demararea cercetarilor. Cazul este investigat in acest moment de catre DIICOT. Pentru a nu periclita rezultatele anchetei desfasurate de organele de cercetare penala, nu putem da mai multe informatii despre caz , dar va asiguram ca vom colabora si vom oferi acestora sprijinul nostru pentru identificarea faptuitorilor. In functie de rezultatele verificarilor, vom intreprinde demersurile necesare, astfel incat, in limitele impuse de lege, sa nu fie pagubit niciun client caruia legea ii da dreptate."
IMPORTANT - Comenteaza si tu pe marginea acestui subiect pe www.bankingblog.ro!
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro