credius.ro

Cele mai puternice branduri bancare din Romania

17 mai 2010

Potrivit unui studiu realizat specialistii de la B&P Brandivia si de la GfK Romania, Coca-Cola se dovedeste a fi brandul cu cea mai puternica comunitate in Romania, fiind indeaproape urmat de Milka si Jacobs Kronung. Majoritatea marcilor din Top 10 activeaza in domeniul bunurilor de larg consum, 3 dintre ele fiind marci de rasfat - cafea si ciocolata. Singurele exceptii sunt principalii jucatori din telecom prezenti pe piata locala – Orange, aflat pe locul 4 si Vodafone, pe pozitia 10. Marcile din domeniile auto sau financiar reusesc sa se plaseze doar in partea a doua a topului, Dacia fiind brandul cel mai puternic din industria auto (locul 21) si BCR brandul cu cea mai puternica comunitate din sectorul financiar (locul 24). Alte banci care au reusit sa se pozitioneze in primele 40 cele mai puternice branduri din Romania sunt BRD (locul 25), Raiffeisen Bank (locul 32) si Banca Transilvania (locul 35). Interesant este faptul ca, in acest clasament, a reusit sa-si faca loc pe ultima pozitie (40) si institutia financiara nebancara Provident Financial, care acorda credite de consum direct la domiciliu.

“Oamenii sunt adesea mai interesati de legaturile sociale care deriva din afilierea la un anumit brand decat de brandul in sine sau de caracteristicile sale strict rationale, functionale. Pentru a construi si a mentine comunitati de brand puternice, companiile trebuie sa inteleaga nu doar nevoile individuale ci, din ce in ce mai mult, si pe cele sociale ale publicurilor lor. Succesul unui brand depinde in tot mai mare masura de felul in care reuseste sa creeze si sa dezvolte comunitati puternice de consumatori”, spune Cosmin Alexandru, Managing Partner B&P Brandivia.

Marcile au fost evaluate in acest raport tinand seama de cateva arhetipuri caracteristice comportamentului uman: deschis – rezervat, pionier – sustinator, functional – emotional, toate structurate pe patru dimensiuni de evaluare egale ca pondere, specifice comunitatilor de brand: puterea relatiei cu marca, sentimentul de apartenenta, ritualuri si traditii, precum si responsabilitatea morala a comunitatii. Lista celor mai puternice branduri din Romania este obtinuta in urma unui studiu reprezentativ pentru populatia 18-49 din mediul urban. Marcile evaluate au fost selectate in functie de cheltuielile media in 2009. Lista primelor 25 de branduri astfel selectate pe mai multe sectoare (FMCG, auto, telecom si financiar) a fost completata cu alte 15 marci importante din Romania pentru a echilibra portofoliul de branduri al fiecarui domeniu.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro