OTP Bank România a transformat 14 puncte bancare cu operatiuni de self -banking si consultanta în sucursale si agentii cu activitate normala, ce includ procesare si operatiuni cu numerar, a declarat miercuri directorul de carduri si produse bancare, Adrian Chichita. "Am decis sa îmbunatatim punctele bancare respective, ca sa ne adaptam conditiilor din prezent, iar procesul va fi finalizat luna viitoare, respectiv 15 august", a spus Chichita. Banca are în prezent 105 unitati si va deschide o noua unitate saptamâna viitoare.
"Initial, planul prevedea deschiderea a 20 de puncte bancare fara ghisee, însa planul a fost schimbat între timp, în functie de conditiile de piata", a mai spus directorul OTP. El a mentionat ca OTP Bank a înregistrat o crestere a volumului tranzactiilor cu cardurile de peste 20% între iunie 2008 si iunie 2009, în conditiile în care, la jumatatea anului trecut, ritmul anual de crestere se situa la 90%. În acelasi timp, fata de trimestrul anterior, în perioada aprilie-iunie 2009 OTP Bank a înregistrat un volum al tranzactiilor cu carduri mai ridicat cu 10%, în timp de numarul de tranzactii a crescut cu 15%.
"A fost o crestere mai lenta, însa aceasta tendinta s-a înregistrat în toata regiunea. Cu toate acestea, utilizarea cardurilor la comercianti a crescut constant, cu un avans de 11% în mai fata de începutul anului. Teoretic, urmatoarele doua trimestre ar trebui sa fie mai bune", a apreciat Chichita. El a precizat ca, pe partea de carduri de credit, rata de încetare a platilor, raportata la volumul total al tranzactiilor, s-a dublat, "ceea ce este un procent îngrijorator". "Este o evolutie similara cu cea a creditelor de nevoi personale, însa nu cred ca ridica probleme mari, în conditiile în care în alte tari clientii pot lua un împrumut de pe cardul de credit de 5-6 ori mai mari decât salariul lor", a spus directorul general al OTP Bank, Laszlo Diosi.
OTP Bank acorda împrumuturi pe cardul de credit de pâna la trei salarii nete lunare, în limita a 5.000 de euro, echivalent în lei. Banca vrea sa vânda între 1.000 si 1.500 de pachete pentru IMM-uri pâna la sfârsitul acestui an, în conditiile în care, de la lansarea a trei astfel de produse, respectiv 22 aprilie, banca a vândut 427 de pachete. Produsele sunt destinate IMM-urilor cu o cifra de afaceri de pâna la 25 milioane euro, banca având în prezent 24.000 de astfel de clienti. OTP Bank România este o banca de talie medie în sistemul bancar românesc, cu o cota de piata de 1,1% dupa active la finalul anului trecut, potrivit datelor BNR.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro