credius.ro

Asiguratorii isi disputa acoperirea riscului de neplata a facturilor

4 aprilie 2007

Ai emis facturi unui client si acesta „a uitat” sa ti le plateasca la termenul stabilit sau a intrat in faliment? Daca firma ta sau cea pe care o reprezinti se afla intr-o astfel de situatie, atunci este bine sa apelezi la unele produse de asigurare specializate. Este vorba de asigurari pentru riscul de credit comercial, ce acopera pierderile financiare generate de neincasarea creantelor, ca urmare a insolvabilitii sau incapacitatii de plata a unui client.

Printre avantajele pe care le aduce unei firme incheierea uunei astfel de asigurari sunt stabilizarea si imbunatatirea fluxului de venituri, precum si cresterea volumui afacerii. Despre importanta unui astfel de produs de asigurare vorbeste si directorul general Coface Romania, Cristian Ionescu, care arata ca aproape 18% din companii intra in faliment din cauza unor creante neachitate si a intrarii in incapacitate de plata a unor parteneri de afaceri.

Incepand de astazi, companiile din Romania au la dispozitie doua noi produse de asigurare a creditului comercial, oferite de Coface Romania si BCR Asigurari.

Noul produs lansat de BCR Asigurari se adreseaza persoanelor juridice si acopera pierderile financiare generate de neincasarea contravalorii facturilor de la clienti, la termenele stabilite contractual, ca urmare a insolvabilitatii sau incapacitatii de plata a debitorilor. Produsul este disponibil in cadrul tuturor locatiilor BCR Asigurari, din Bucuresti si din tara.
 
Asigurarea creditelor comerciale acordate persoanelor juridice de catre societati comerciale vine in sprijinul producatorilor, importatorilor, distribuitorilor si furnizorilor care acorda credite comerciale (facturi cu plata la termen), ca o modalitate utila si practica  de protejare a afacerii si a activelor companiei asigurate, imbunatatire a cash-flow-ului si crestere a gradului de lichiditate la nivelul societatii asigurate. Sustinand bonitatea financiara a asiguratului, acest produs ofera posibilitatea cresterii volumului afacerilor societatii asigurate, cresterii cotei de piata si imbunatatirea pozitionarii concurentiale, asigurarii unor relatii financiare flexibile cu clientii,  precum si a diversificarii surselor de finantare.

Costul efectiv al asigurarii (cuantumul primei de asigurare) se stabileste in functie de nivelul cifrei pe credit a Asiguratului si de gradul de dispersie al clientilor debitori acestuia (un grad mare de dispersie se obtine in baza unui numar cat mai mare de clienti debitori). Astfel, o cota de prima redusa se obtine in cazul asiguratilor cu o cifra de afaceri si un grad de dispersie ridicate (societati tip “corporate”, de regula), iar o cota de prima mai mare se obtine in cazul asiguratilor cu o cifra de afaceri mai mica.

Coface tinteste pozitia de lider pe asigurarile de credit comercial

Produsul de asigurare oferit de Coface Romania va acoperi riscul de neincasare a creantelor si va fi disponibil persoanelor juridice prin intermediul sucursalei de asigurari locale, Coface Austria Kreditversicherung Sucursala Romania, informeaza Mediafax. Contractul de asigurare protejeaza furnizorul impotriva pierderilor cauzate de insolventa sau de incapacitatea de plata a unui client. Directorul Coface Romania arata ca, in cazul unei pierderi de 100.000 euro inregistrata din cauza insolventei unui client, cifra de afaceri aditionala ce trebuie realizata pentru acoperirea pierderii, calculata la o rata de 4% a profitului brut, este de 2,5 milioane euro.

Printre cazurile excluse de la asigurare se numara cele aflate in instanta, pentru care nu a fost data o sentinta definitiva, vanzarile de bunuri platite in avans sau prin acreditiv irevocabil, livrarile catre companii in insolventa sau prin incalcarea prevederilor legale. De asemenea, sunt excluse si vanzarile catre departamente guvernamentale si autoritati locale.

Coface asigura, in medie, 85% din limita de credit acordata, diferenta reprezentand riscul suportat de asigurat, iar procentul de prima se stabileste in functie de volumul cifrei de afaceri asigurate si poate varia intre 0,3% si 0,80% din cifra de afaceri. Prima de asigurare se calculeaza prin aplicarea procentului de prima la cifra de afaceri asigurata.

"Romania este a patra tara in Europa Centrala si de Est unde Coface implementeaza core-business-ul grupului, si a doua ca marime, in regiune, dupa Polonia. Ne asteptam ca in acest an in primele noua luni sa atingem un milion de euro ca prime subscrise, cu o expunere de risc care se va situa in jurul a 300 de milioane de euro. Tinta noastra strategica este sa devenim lider de piata pe acest sector pana la sfarsitul anului 2009", declara Cristian Ionescu.

Coface ofera atat asigurari de credit interne, cat si pentru export. Cele interne presupun asigurarea creantelor pentru firme locale si se incheie pe intreaga cifra de afaceri, pentru o linie de activitate sau pentru clientii cei mai importanti. Asigurarea poate fi girata catre o banca pentru obtinerea de finantare.

Produsul pentru export asigura creantele pentru clientii internationali, costurile fiind similare cu cele interne. Serviciile de management al riscului presupun obtinerea, pentru clienti, a unor informatii despre partenerii de afaceri, analiza si monitorizarea portofoliului de clienti, colectarea amicala sau in instanta a debitelor si acordarea despagubirilor.

Coface asigura riscul de neplata, care poate proveni din motive comerciale, cum ar fi falimentul sau neplata la scadenta. In cadrul asigurarii de export, Coface poate asigura suplimentar si riscul politic, precum intrarea partenerului in incapacitate de plata ca urmare a unei masuri guvernamentale abuzive sau a unei situatii politice instabile majore. De asemenea, compania poate asigura si riscul de pre-livrare, cat si acoperirea datoriilor deja existente la intrarea in vigoare a politei.

Plata despagubirii va fi facuta, in caz de faliment, in 30 de zile de la deschiderea procedurii de insolventa si inscrierea creantei asiguratului in tabelul de creditori, iar in caz de neplata, la scadenta, dupa o perioada de colectare de maxim cinci luni de la momentul declararii daunei catre Coface. Sumele recuperate dupa acordarea despagubirii revin Coface, iar in cazul in care suma recuperata depaseste despagubirea acordata, diferenta va reveni asiguratului.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro